Am scris aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=129964129964
câte ceva despre a doua călătorie a mea la Chişinău.
Revin cu detalii, poze, comentarii.... Subiect deschis pentru discuţii, comentarii, completări.
într-o dimineaţă de vară de septembrie am purces la drum cu un amic spre capitala Moldovei, Chişinău.
Drumul prin ţară lung, dar frumos, Valea Mureşului în aburii dimineţii arata superb în soarele răsăritului. Trecem voios Carpaţii şi o primă pauză la una dintre cele mai tari (după mine) reţele de distribuţie carburant - SOCAR - ceva care provine din Rompetrol, societate româno-azeră.
îmi place această reţea, deoarece e singurul loc din România, unde când am cerut o cafea am fost întrebat de care: turcească la nisip, americană la filtru, expresso italian sau capsule elveţiene. Am rămas interzis de această ofertă bogată şi delicioasă mai ales că ei folosesc Lavazza şi Nespresso. După 3 doze de ristretto, plecăm spre frontiera de la Albiţa.
Intrarea în vamă:
Coadă la ieşire de juma bună de ceas...
în final ieşim din RO, şi intrăm în MD
în Chişinău, prima zi de şcoală şi studenţie.
Două mândre se pozau la statuia lui ĂËtefan cel Mare şi Sfânt.
Moldovenii îl consideră pe ĂËtefan cel mare ca şi Sfântul Moldovei.
Mai pe ceas de seara, ies pe bulevardul ĂËtefan cel Mare şi Sfânt.
Am văzut troleibuze construite în Belarus - şasiul - iar caroseria la Bucureşti.
Aceasta datorită faprului că acordul vamal Belarus-România e mai avantajos decât Belarus-Modova, şi ca Moldovenii să iasă cu taxele mici, au inventat combinaţia aceasta.
ĂËi troleibuze mai vechi
Teatrul naţional
A doua zi, având liber până spre prânz, am făcut o plimbare de dimineaţă.
Ce mi-a atras atenţia este acest şir de panouri de afişaj, unde era pusă toată presa zilei, pe toate feţele, ca populaţia să o poată citi gratis...
Aşa ceva am vazut şi prin Moscova în anii `80.
în drum spre locul de întâlnire undeaveam de realizat bişniţa am surpins câteva cadre:
Blocuri cam ca şi la noi construite din ââŹÂcotileţââŹÂ adică blocuri paralelipipedice din calcar natur, neprelucrat termic, chimic:
Strada uzinelor din Chişinău, unde se află cam toată industria.
Ce mi-a atras atenţia este şirul de bombe pe roţi încărcate cu diverse materiale de construcţie gata de livrare. greu de descris cu o poză, dar erau zeci de camioane:
Explicaţia ââŹÂbombeiââŹÂ
Acele camioane funcţionează pe gaz, având montate o mulţime de butelii te mir pe unde:
Vânzători de vise ca şi la noi:
Cumperi un Q5 sau un Tuareg şi-ţi dau un Polo:
sau casa vieţii:
Prin Piaţa centrală, un loc plin de viaţă, culoare, un personaj mai neobişnuit:
Piaţa este plină de produse din vest, dar şi multe produse din asia centrală.
Magazin de vinuri aparţinând de Crama Cricova:
ĂËi revenind la ale forumului, am facut, deja tradiţionala, vizită la gară şi depou.
Un vagon din gară:
Iar in depou, pe o linie de garare aştepta pelcare în cursă automotorul recondiţionat la Paşcani:
Se văd bogiurile origilane făcute la Budapesta:
iar ca şi finisare, lasă de dorit deoarece la locul de îmbinare a cabinei postului de conducere chitul care acoperă sudurile este deja crăpat, apa facându-şi loc sub chit. La iarnă, din cauza acestei finisări de mântuială, va rezulta căderea chitului de pe suprafeţe mari...
Trofeu achiziţionat de la un mecanic din depou:
O placă cu care erau marcate locomotivele din era sovietică.
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=129964129964
câte ceva despre a doua călătorie a mea la Chişinău.
Revin cu detalii, poze, comentarii.... Subiect deschis pentru discuţii, comentarii, completări.
într-o dimineaţă de vară de septembrie am purces la drum cu un amic spre capitala Moldovei, Chişinău.
Drumul prin ţară lung, dar frumos, Valea Mureşului în aburii dimineţii arata superb în soarele răsăritului. Trecem voios Carpaţii şi o primă pauză la una dintre cele mai tari (după mine) reţele de distribuţie carburant - SOCAR - ceva care provine din Rompetrol, societate româno-azeră.
îmi place această reţea, deoarece e singurul loc din România, unde când am cerut o cafea am fost întrebat de care: turcească la nisip, americană la filtru, expresso italian sau capsule elveţiene. Am rămas interzis de această ofertă bogată şi delicioasă mai ales că ei folosesc Lavazza şi Nespresso. După 3 doze de ristretto, plecăm spre frontiera de la Albiţa.
Intrarea în vamă:
Coadă la ieşire de juma bună de ceas...
în final ieşim din RO, şi intrăm în MD
în Chişinău, prima zi de şcoală şi studenţie.
Două mândre se pozau la statuia lui ĂËtefan cel Mare şi Sfânt.
Moldovenii îl consideră pe ĂËtefan cel mare ca şi Sfântul Moldovei.
Mai pe ceas de seara, ies pe bulevardul ĂËtefan cel Mare şi Sfânt.
Am văzut troleibuze construite în Belarus - şasiul - iar caroseria la Bucureşti.
Aceasta datorită faprului că acordul vamal Belarus-România e mai avantajos decât Belarus-Modova, şi ca Moldovenii să iasă cu taxele mici, au inventat combinaţia aceasta.
ĂËi troleibuze mai vechi
Teatrul naţional
A doua zi, având liber până spre prânz, am făcut o plimbare de dimineaţă.
Ce mi-a atras atenţia este acest şir de panouri de afişaj, unde era pusă toată presa zilei, pe toate feţele, ca populaţia să o poată citi gratis...
Aşa ceva am vazut şi prin Moscova în anii `80.
în drum spre locul de întâlnire undeaveam de realizat bişniţa am surpins câteva cadre:
Blocuri cam ca şi la noi construite din ââŹÂcotileţââŹÂ adică blocuri paralelipipedice din calcar natur, neprelucrat termic, chimic:
Strada uzinelor din Chişinău, unde se află cam toată industria.
Ce mi-a atras atenţia este şirul de bombe pe roţi încărcate cu diverse materiale de construcţie gata de livrare. greu de descris cu o poză, dar erau zeci de camioane:
Explicaţia ââŹÂbombeiââŹÂ
Acele camioane funcţionează pe gaz, având montate o mulţime de butelii te mir pe unde:
Vânzători de vise ca şi la noi:
Cumperi un Q5 sau un Tuareg şi-ţi dau un Polo:
sau casa vieţii:
Prin Piaţa centrală, un loc plin de viaţă, culoare, un personaj mai neobişnuit:
Piaţa este plină de produse din vest, dar şi multe produse din asia centrală.
Magazin de vinuri aparţinând de Crama Cricova:
ĂËi revenind la ale forumului, am facut, deja tradiţionala, vizită la gară şi depou.
Un vagon din gară:
Iar in depou, pe o linie de garare aştepta pelcare în cursă automotorul recondiţionat la Paşcani:
Se văd bogiurile origilane făcute la Budapesta:
iar ca şi finisare, lasă de dorit deoarece la locul de îmbinare a cabinei postului de conducere chitul care acoperă sudurile este deja crăpat, apa facându-şi loc sub chit. La iarnă, din cauza acestei finisări de mântuială, va rezulta căderea chitului de pe suprafeţe mari...
Trofeu achiziţionat de la un mecanic din depou:
O placă cu care erau marcate locomotivele din era sovietică.