Chişină’u return

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am scris aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=129964129964

câte ceva despre a doua că’lă’torie a mea la Chişină’u.

Revin cu detalii, poze, comentarii.... Subiect deschis pentru discuţii, comentarii, completă’ri.

într-o dimineaţ㒠de var㒠de septembrie :) am purces la drum cu un amic spre capitala Moldovei, Chişină’u.

Drumul prin ţar㒠lung, dar frumos, Valea Mureşului în aburii dimineţii arata superb în soarele ră’să’ritului. Trecem voios Carpaţii şi o prim㒠pauz㒠la una dintre cele mai tari (dup㒠mine) reţele de distribuţie carburant - SOCAR - ceva care provine din Rompetrol, societate româno-azeră’.
îmi place aceast㒠reţea, deoarece e singurul loc din România, unde când am cerut o cafea am fost întrebat de care: turceasc㒠la nisip, american㒠la filtru, expresso italian sau capsule elveţiene. Am ră’mas interzis de aceast㒠ofert㒠bogat㒠şi delicioas㒠mai ales c㒠ei folosesc Lavazza şi Nespresso. Dup㒠3 doze de ristretto, plecă’m spre frontiera de la Albiţa.

Intrarea în vamă’:



Coad㒠la ieşire de juma bun㒠de ceas...

în final ieşim din RO, şi intră’m în MD




în Chişină’u, prima zi de şcoal㒠şi studenţie.
Dou㒠mândre se pozau la statuia lui Ștefan cel Mare şi Sfânt.
Moldovenii îl consider㒠pe Ștefan cel mare ca şi Sfântul Moldovei.



Mai pe ceas de seara, ies pe bulevardul Ștefan cel Mare şi Sfânt.
Am vă’zut troleibuze construite în Belarus - şasiul - iar caroseria la Bucureşti.
Aceasta datorit㒠faprului c㒠acordul vamal Belarus-România e mai avantajos decât Belarus-Modova, şi ca Moldovenii s㒠ias㒠cu taxele mici, au inventat combinaţia aceasta.




Și troleibuze mai vechi



Teatrul naţional



A doua zi, având liber pân㒠spre prânz, am fă’cut o plimbare de dimineaţă’.

Ce mi-a atras atenţia este acest şir de panouri de afişaj, unde era pus㒠toat㒠presa zilei, pe toate feţele, ca populaţia s㒠o poat㒠citi gratis...
Aşa ceva am vazut şi prin Moscova în anii `80.



în drum spre locul de întâlnire undeaveam de realizat bişniţa am surpins câteva cadre:

Blocuri cam ca şi la noi construite din ”cotileţ” adic㒠blocuri paralelipipedice din calcar natur, neprelucrat termic, chimic:



Strada uzinelor din Chişină’u, unde se afl㒠cam toat㒠industria.
Ce mi-a atras atenţia este şirul de bombe pe roţi încă’rcate cu diverse materiale de construcţie gata de livrare. greu de descris cu o poză’, dar erau zeci de camioane:





Explicaţia ”bombei”



Acele camioane funcţioneaz㒠pe gaz, având montate o mulţime de butelii te mir pe unde:



Vânză’tori de vise ca şi la noi:

Cumperi un Q5 sau un Tuareg şi-ţi dau un Polo:



sau casa vieţii:



Prin Piaţa centrală’, un loc plin de viaţă’, culoare, un personaj mai neobişnuit:



Piaţa este plin㒠de produse din vest, dar şi multe produse din asia centrală’.

Magazin de vinuri aparţinând de Crama Cricova:




Și revenind la ale forumului, am facut, deja tradiţionala, vizit㒠la gar㒠şi depou.

Un vagon din gară’:


Iar in depou, pe o linie de garare aştepta pelcare în curs㒠automotorul recondiţionat la Paşcani:














Se vă’d bogiurile origilane fă’cute la Budapesta:



iar ca şi finisare, las㒠de dorit deoarece la locul de îmbinare a cabinei postului de conducere chitul care acoper㒠sudurile este deja cră’pat, apa facându-şi loc sub chit. La iarnă’, din cauza acestei finisă’ri de mântuială’, va rezulta că’derea chitului de pe suprafeţe mari...



Trofeu achiziţionat de la un mecanic din depou:



O plac㒠cu care erau marcate locomotivele din era sovietică’.
 
Am uitat 2 cadre:

O veche dioramă’, stă’tea într-un colţ în gară’. Veche pentru mine, deoarece o cunosc bine, cunosc producă’torul: SC xxxxxxxxxxx SRL din România:



Iar schimbând total registrul, toaletele sunt cu vedere la vecinu`:



E.
 
Interesantul a spus:
reţele de distribuţie carburant - SOCAR - ceva care provine din Rompetrol, societate româno-azeră’.
Rompetrol e societate din Kazahstan, Socar de din Azerbaijan, nu au nicio legă’tur㒠între ele.
Interesantul a spus:
Am vă’zut troleibuze construite în Belarus - şasiul - iar caroseria la Bucureşti.
Aceasta datorit㒠faprului c㒠acordul vamal Belarus-România e mai avantajos decât Belarus-Modova, şi ca Moldovenii s㒠ias㒠cu taxele mici, au inventat combinaţia aceasta.
Troleibuzele alea nu au nimic românesc pe ele, sunt asamblate 100% în Belarus... şi scutite de vam㒠printr-o hotă’râre de guvern. Sunt 103 (?) produse la Minsk şi vreo 5 asamblate la Chişină’u cu piese venite din Belarus. Cei de la regia de transport s-au oferit s㒠vând㒠troleibuze produse în Chişină’u şi ,,fraţilor" din Transnistria... aşa c㒠maica Rusie s-a supă’rat şi le-a cumpă’rat 5 troleibuze de acelaşi tip, dar asamblate în Belarus şi le-a dat cadou celor din Tiraspol şi Tighina, doar ca s㒠nu ia marf㒠asamblat㒠în Moldova.

în schimb, pe vremea când Rocarul nostru era deja cu un picior în groapă’, cei de la Chişină’u au cumpă’rat o groaz㒠de scaune şi alte piese de Rocar şi le-au montat pe ZiU-uri :lol:
 
Vagoanele de marfa din gara Chsinau arata exact ca niste vagoane nord americane. Boghiele sunt tipic boghie de 70 t pentru vagoanele de marfa americane, si daca mai pui si cuplele automate zici ca esti in america. Ma rog cuplele automate rusesti SA3 sunt putin diferite de cele americane AAR :grin: