Chestionat setul AF 25002 (IC - Mihai Eminescu)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AF va scoate locomotiva clasica EA doar in setul Mihai Eminescu. Cum veti proceda pentru achizitie


  • Total voters
    0
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Stimata echipa AF, cu tot respectul, in baza carei legi considerati un chestionar ILEGAL?
In momentul de fata nu exista o firma care sa va faca concurenta in mod real, cu alte cuvinte detineti un monopol, deci nu vad ce practici va pericliteaza afacerea?
Dar daca vorbim despre legi... stiti ca aveti obligatia conform legilor din Romania, sa asigurati piese de schimb pentru locomotivele dvs care beneficiaza de garantie?
In cazul acesta, imi puteti indica de la cine si cand pot comanda roti fara bandaj de cauciuc pentru locomotiva EA produsa de dvs?
Multumesc anticipat!
 
Salut aparitia lui Adrian Corodescu pe forum si multumesc pentru interventie,
consider ca s-au dat niste lamuriri care sper ca vor ajuta pe unii sa vada situatia si din tabara producatorului de trenulete.

@Ionut07,
desigur ca o locomotiva AF costa 650-670 lei dar te-ai intrebat vreodata care este pretul normal pentru ea? Care este pretul corect la care trebuie sa se vanda aceast model, relativ la preturile celorlalte modele de pe piata si relativ la pretul recomandat de producator. In caz ca nu te-ai gandit, iti spun ca orice dealer primeste discount la pretul recomandat si nu la pretul cu care ar dori el sa puna produsul la vanzare. Faptul ca locomotiva delfin de exemplu costa atat este pentru ca diversi dealeri au scazut pretul in disperare pentru a prinde clienti, altii pentru a se alinia la cei disperati. Simplu. :D

Dupa parerea mea nu este normal ca locomotiva sa se vanda la acest pret la mai putin de jumatate de an de la lansare, la fel cum nu mi se pare normal nici ca acest model inca sa mai existe pe rafturile magazinelor dupa mai bine de 1 an de la lansare, in conditiile in care modele CFR sunt putine, dar ma rog, nimeni nu a spus ca Romania are o piata normala. Desigur ca cei care nu si-o permit vor arunca cu pietre in mine, dar fratilor, fiti realisti. Orice companie produce ca sa faca profit, nu ca sa lucre in pierdere, asta e firea lucrurilor. Eu nu ma duc sa dau cu pietre in reprezentanta Porshe pentru ca nu-mi permit unul.

Ce vreau sa spun este ca acel pret nu este pretul la care trebuie sa te raportezi.

Apoi fara sa iau apararea nimanui, AF nu este singurul producator care face seturi, iar cine nu este de accord nu este obligat sa cumpere. Cine va dori modelele le va cumpara. Eu asa vad lucrurile.
 
Florinn, cunosc destul de bine mecanismul preturilor recomandate si discounturilor
Faptul ca pretul a coborat atat de jos si atat de repede poate ca spune ceva despre capacitatea de absorbtie si cumparare a pietei din tara noastra. Problema este ca orice firma producatoare are un cost de productie si un pret de vanzare. Exista firme, de ex. ACME, care nu stiu in ce masura investeste bani in capacitati proprii de productie. In momentul de fata marea majoritate a producatorilor de modele feroviare isi realizeaza produsele in diverse fabrici din China, care insa nu le apartin. Motivul? Este clar ca din considerente financiare, nu? Costul de productie mult, mult mai scazut decat in Europa sau S.U.A. Lucrul asta nu o sa dureze la nesfarsit. Costurile de productie cresc si in China, astfel ca in timp toate firmele astea gen ACME, Railtop, LS Models si lista poate continua, vor avea o problema. Exista deja cazuri de fabrici in China care lucrau pentru firme mari americane si europene, care si-au inchis portile, adica mai pe scurt nu mai este rentabil nici pentru chinezi.
Un ex. este firma Railtop, care in momentul in care nu a mai produs la ModernGala, a apelat la o alta fabrica lipsita de experienta. Rezultatul a fost dezastru, vagoanele de dormit din seria CD si DB-AG au fost lucrate execrabil. Pretul insa, 59 de euro!!!
Normal ca toata lumea urmareste un profit, dar sa fim seriosi, sa nu plangem de mila firmele care produc in China! Chiar astept momentul in care preturile de productie in China vor fi complet nerentabile pentru profitul multora. Ce se va intampla atunci? Preturile vor creste raportat la dorinta de profit? Fiti realisti, daca maine ACME sau altii ca ei decid sa opreasca activitatea aveti impresia ca pierderile lor financiare vor fi de nesuportat?
Credeti ca in alte tari firmele astea sunt mai iubite decat in Romania? Credeti ca in Germania, Austria, etc. cineva sta pe forumuri si le multumeste din suflet pentru orice model aparut?
Pe bune, discutam pentru niste chestii total aiurea, nimeni nu arunca cu pietre, eu personal am cumparat vagoane AVA200 din primul set si locomotiva electrica cu codul 10015 adica "Delfinul". Pe toate le-am cumparat pe baza unei alegeri sentimentale, fiind perfect constient de minusurile fiecarui model.
Dar acum pe bune, daca faci un pachet in care ma obligi sa cumper mai multe produse, mi se pare absolut normal sa faci un pret mai bun. Daca tu, ACME, nu poti sa faci asta, atunci da-mi posibilitatea ca in oferta ta de produse sa-mi pot cumpara separat ce vreau. Daca nu, atunci nu cumpar si asta e, nu e un capat de tara, ma orientez pe alte modele.
Si inca astept de la echipa AF Models un raspuns la chestiunile despre legalitate si ilegalitate.
O seara buna tuturor!
 
Ionut. Daca citesti atent ceea ce au scris cei de la AF o sa iti dai seama ce considera ei ilegal. Nu faptul ca s-a facut un chestionar ilegal, ci informatiile neadevarate despre companie, pe scurt denigrarea prin informare eronata este ilegala. Cel putin eu asa inteleg.
 
Eu cred ca viata de zi cu zi aduce bullshit-ul si in hobby.
Sintem umflati de ura si nici nu mai citim enunturile.
Nu vreau sa iau apararea celor de la AF dar cred ca e foarte clar ( si am inteles de la inceput faza asta) ca ei produc "anumite modele ".
Adica , hai sa ii injuram pe Tillig ca au facut Balkan express ca daca e sa o iei asa, vagoanele separate ieseau msi ieftin:)
Acuma chiar nu inteleg: unii fac un set care are si el o anumita importanta si arata intr-un fel . Ce problema e?
Nu intelegem ca se vinde unicitatea garniturii si nu modelul in sine?
Florin a zis bine ca ar trebui sa dam cu pietre in Porsche.
Oricum e o masina prea scumpa per kg. Sau mp. Cum vreti:)
 
darkshadowro a spus:
Ionut. Daca citesti atent ceea ce au scris cei de la AF o sa iti dai seama ce considera ei ilegal. Nu faptul ca s-a facut un chestionar ilegal, ci informatiile neadevarate despre companie, pe scurt denigrarea prin informare eronata este ilegala. Cel putin eu asa inteleg.

Ce considera ei ilegal e una, ce este cu adevarat legal este altceva.

Ma rog, fiecare face alegerile lui, ce mi se pare trist este ca sa vad genul de atitudine umila pe care multi o afiseaza fata de producatori.
Cand o sa realizati ca producatorii (indiferent de nume) traiesc din banii vostrii, poate o sa realizati ca nu merita sa te ploconesti pe banii tai.
Cum ar fi daca ne apucam sa le multumim si celor care fac pantofi sau salam pentru ca datorita lor nu umblam desculti sau flamanzi...
Aici e vorba de putina verticalitate, nu eu(client) trebuie sa respect producatorul si el trebuie sa ma respecte pe mine ca ii cumpar marfa.
Daca de maine nu o sa mai fie modele romanesti pe piata nu o sa fie o tragedie. Avem un talent deosebit in Romania sa ducem spre isterie orice subiect care ne pasioneaza, fie fotbal. politica sau mai stiu eu ce.
 
Punctul tau de vedere este pertinent. Da producatorii traiesc din banii nostri nu zic ca nu, dar totusi in Romania cati producatori de material CFR cunosti ? Cati din cei straini produc material rulant CFR ? Iti aduci aminte de seria de la Heris ? Catastrofala zic eu. Acuma se vand ca si chilipiruri si nimeni nu le vrea. Deci, daca, calitatea scade sigur nu vor mai fi achizitionate. Eu zic ca in aceste decizi de achizitie e si o puternica latura sentimentala care ne face sa trecem cu vederea mici imprefectiuni, sau pret putin cam sus, dar sigur nu va fi la infinit
 
Am spus intotdeauna ca pentru mine latura sentimentala e pe locul doi la achizitii de modele. Am facut o concesie doar pentru AVA200, "Delfinul" si vagoanele Klein Modellbahn. In rest nu am cumparat nimic de la Piko, Heris sau conversii. Nu au fost suficient de convingatoare. Recunosc ca nu sunt un mare fan al modelelor CFR.
 
Acuma ai pus punctul pe j. La majoritatea conteaza atat latura sentimentala cat si faptul ca sunt colectionari CFR. Eu unul strang numai material rulant CFR. Si sunt sigur ca, ca si mine sunt mult mai multi in tara.
 
cu tot respectul fata de membrii forumului si A.F., in plen dezacord cu balacareala iscata de acest chestionar :-x imi expun si eu parerea in calitate de client si nu numai.

in primul rand, Dl. Corodescu as fi trebuit sa deschida acest chestionar, tocmai pentru ca detine toate datele "problemei", fiind in interesul (direct) al A.F, sa ia pulsul pietei.
in al doilea rand...ca in plin avant de modelist, Ionut a inteles ca locomotiva intr-una din variantele "clasice" se va produce doar cu acest set, este de inteles si nu o consider ilegalitate, iar chestionarul, in mare parte este binevenit.pe de alta parte, deja a iscat (si era de asteptat) inca un scandal...
multi isi doresc doar locomotiva (printre care si eu), caci sunt sigur ca aceasta locomotiva a tractat si altceva in afara de M.E....desi A.F. vinde setul in sine.aici deja se adreseaza unui segment restrans si nu oricarui pasionat.fiecare va cumpara sau nu acest set in functie de posibilitati sau valoarea sentimentala....sau alte considerente.

mity,

nu uita ca nu toti vedem lucrurile in acelasi fel, deci optiunea universal corecta nu exista :wink:
optiunea corecta este cea aleasa de fiecare pasionat in parte.
 
Nu ma intereseaza optiunea de tip set, deoarece preturile sunt extrem de mari, nejustificate chiatr pentru materialul feroviar romanesc.
 
Ca o optiune suplimentara, indiferent de produs, peste tot piata este cea care dicteaza preturile. Daca se arunca o privire pe siteurile de vanzari de afara se pot vedea preturi destul de mari. Acelea sunt insa in concordanta cu salariile de pe acolo. Lumea se inflameaza in general usor, mai ales pe la noi, dar consider ca in afara de cei putini care critica doar din placerea de a critica, sunt multi care nu se lanseaza ina chizitii pentru ca nu pot. Adica orice om care isi pierde vremea scriind pe un forum de specialitate, probabil ca este pasionat de aceste modele, si ar vrea sa le cumpere. Preturile sunt insa mari, si in vremurile moderne, ceea ce vor producatorii nu pot realiza cumparatorii, cu mici exceptii evident.

Oricum am citit mai sus ca ar fi disponibila lokomotiva electrica in varianta clasica de vopsire. De altfel si la un sondaj de opinie sau interviu mai vechi, s-a spus acelasi lucru, ca varianta de electrica in schema de culoare care a consacrat-o, va redeveni disponibila pe piata. Asa ca astept sa reapara in magazine, si daca pretul imi va conveni sa o cumpar.
 
Eu mulţumesc personal domnului Corodescu - reprezentantul firmei Amintiri Feroviare - pentru setul profesional CFR (SINGURUL de pân㒠acuma) ce urmeaz㒠sa fie scos pe piaţ㒠şi abia îl aştept în colecţie.

Nu uitaţi, acest set poate plă’cea unora şi altora nu. Asa este în viata.

Ii este IMPOSIBIL unui producă’tor sa mulţumeasc㒠pe toat㒠lumea, asa ca este normal ca mie sa îmi placa la nebunie şi altul sa il urasc㒠din toate puterile lui.
Asa este în viata, în caz ca aţi uitat cum este. :)

Pentru a fi CONSTRUCTIVI (şi nu NAIVI) în gândire, veniţi cu propuneri nu cu pietre, ca nu intereseaz㒠pe nimeni pietrele. :evil: :evil:

Sa auzim de bine!

PS
Mie îmi place sa ies la un concert cu o bruneta, si sa imi petrec timpul in pat cu o blonda. NU MA CONDAMNAÈťI pentru asta. :lol: :lol:
 
Stimati coleg
Poate ne-am "aprins" putin in comentarii si cred ca ar fi momentul sa temperam putin aceasta stare...
Daca luam putin la disecat ce se urmarea de fapt in acest chestionar de sondaj vom constata ca de fapt problema spinoasa care se desprinde din acest sondaj este de fapt locomotiva electrica 060-EA Model Clasic care se mai poate achizitiona in acest moment doar cumparand integral setul 25002 .
Nimeni nu cred ca vrea sa minimalizeze realizarile AF Models ci dimpotriva insa parerile fiecaruia trebuiesc ascultate asa cred ca ar face orice firma care se respecta...
Pe de alta parte spre rusinea noastra (inclusiv a mea) nu am avut curajul sau ideea sa contactam prin e-mail reprezentantii firmei pentru a cere lamuriri suplimentare .
De aceea eu personal am facut-o si am scris un e-mail cu scuzele de rigoare si am solicitat unele lamuriri in acest sens deoarece nu mi se pare corect ca si cumparator sa fiu nevoit ca in cazul in care imi doresc sa cumpar o locomotiva electrica 060 EA Clasica sa fiu nevoit sa o achizitionez la preturi de peste 800 de RON - la mana a doua cu uzura mai mult sau mai putin deranjanta - in loc sa am posibilitatea sa o cumpar la un pret mult mai mic (posibil - a se vedea locomotiva electrica 060 EA Rompetrol sau Delfinul)
E-mailul meu a fost receptionat cu profesionalism si fara a se considera deranjant de catre cei de la AF Models si pot sa spun ca am si primit promt un raspuns mai mult decat decent .Din acel raspuns am dedus faptul ca se va reveni la scoaterea pe piata a modelului Locomotivei electrice 060-EA Model Clasic atat in varianta cu pantografe "asimetrice" cat si invarianta cu pantografe"simetrice" si care se va vinde ca si model desinestatator insa pana atunci aceasta a fost strategia de piata a firmei hatarand sa fie scos pe piata acest set (25002) in compunerea cunoscuta.
Deci cred ca e momentul sa ne domolim putin in comentariile "acide" si sa asteptam scoaterea pe piata a modelelor promise care se vor vinde fara a fi "legate de vre-un "set de vagoane" si sa speram ca preturile de piata nu vor fi (cu mult) mai mari decat cele ale modelelor similare ce se gasesc in prezent pe piata (060 EA Rompetrol / Delfin)
 
@big_boy, avand in vedere ca orice hobby este o pasiune (bolnava cateodata) e normal sa se aprindem mai ales pe modele fundamentale. Pentru orice pasionat CFR, extrapoland eu zic ca sunt 4 modele de referinta: DA gri, EA cu dunga albastra, LDH gri si EC gri cu dunga albastra. Restul sunt variantiuni, dar cei care au o anumita varsta , si care mergeau cu trenul de pe vremea lui Ceausescu cred ca au fost marcati de aceste locomotive. E absolut normal ca orice apartie a acestor modele sa starneasca pasiuni.
Ai dreptate, si aici imi fac si eu mea cupla ca nu am trimis nici un email oficial la AF pentru a cere detalii. Dar , cum spuneam, de cand a aparut modelul EA e evident ca 90% au asteptat varianta clasica, si degeaba vin cei de la AF cu chichite avocatesti, nu cred ca suntem prosti si eu am inteles ca de la inceput a fost o strategie de a vinde cat mai multe EA_uri. Daca iesea clasica prima , o cumpara toata lumea si celelalte variante nu se mai cumparau. Nu i-am acuzat si nu ii acuz de aceasta tactica, este absolut normal, cum spunea si ionut pentru ei e o afacere si trebuie sa faca profit. Si eu vreau sa faca profit ca sa avem sperante si de alte modele.
Dar timp de 2 ani am fiert la foc mic, am asteptat rabdatori, tresaream la fiecare aparitie de o schema noua de vopsire sperand sa apara in sfarsit si clasica. Cu atat mai mult eu , care sunt colectionar de CFR epoca IV, si toate schemele de vopsire moderne nu ma atrag. Si uite ca atunci cand se anunta in sfarsit clasica, aflu ca nu o pot cumpara decat cu inca doua vagoane care nu ma interesaza.
Asta pe scurt motivul pentru care am pornit acest sondaj si pentru care ma simt oarecum pacalit. Sa nu vina AF sa-mi zica ca nu stiu ce inseamna pt pasionati aceasta loco , si ca nu este o strategie de a vinde vagoane cunoscand dorinta pentru aceasta locomotiva.
Din raspunsul lui big_boy inteleg ca va aparea si locomotiva separat. Salut acest lucru, si asta inseamna ca ar mai trebui adaugata o optiune la chestionar "Voi astepta sa apara separat" optiune pentru care optez.
Cine este nerabdator sau chiar vrea si vagoanele (cu siguranta ca sunt) va cumpara acuma setul, restul de 90% cred ca vor astepta locomotiva separata.
E ultima interventie pe acest subiect, mai subliniez din nou ca nu pot decat sa nu apreciez ce au facut cei de la AF pentru modelismul romanesc, sunt convins ca fara ei nu aveam atatea modele CFR in colectie, dar nu cred ca orice pentru orice critica adusa lor, cei care critica sa fie vazuti ca si dusmani ai poporului , cei care vor raul modelismului romanesc (imi aduc aminte de aceste critici facute de un personaj cu numele mult folosit in acesta perioada).
 
Unel persoane ar trebui sa vada cum alti colegi de ai nostri "MODELISTI" fac bisnita chiar specula cu unele modele care se gasesc greu, ce sa mai zicem de cele care nu se mai casesc. In acest caz ce am putea sa zicem de o firma care produce unicate pentru piata romaneasca. Nu sunt deacord cu preturile, dar daca vrem ceva stringem olecuta din buci.
Cei de la AF ar trebui sa faca posibilitatea livrarii produselor direct, fara intermediari, pentru a ne ajuta si pe noi astia bolnavi de trenulete - :D
 
Sau se poate si altfel, in Germania, Cehia si Slovacia(tari cu piata mult mai potenta financiar) pentru firma ACME nu mai exista firma importatoare asa ca magazinele trateaza direct cu ACME in Italia. Se poate citi pe site-ul ACME. In Romania relatia comerciala cu ACME presupune sa treci pe la AF Models, deci avem de a face cu un intermediar.
In felul asta e posibil sa se obtina un pret ceva mai mic, practic dispare un intermediar. Probabil ca macar un 10% se poate scade din pretul produselor ACME, chiar si AF Models , ca de fapt e tot ACME cu alta palarie.
 
Well, vestea buna e ca locomotiva va veni si separat. Daca e si la un pret bun, cu atat mai bine.
O veste si mai buna ar fi reeditarea (probabil cu alt numar ca deh, asa e profi cica) a locomotivei cu capete alb-rosii, ca plange lumea dupa ea, si am vazut destule incercari de specula pe forumuri si site-urile de licitatii. Dar pana la urma este o economie de piata, si vorba aia "prost e cine da, nu cine cere".
 
Dupa o mica pauza mare din motive tehnice revin si eu pe acest forum si ajung la concluzia ca si aici incep sa ma intoxic de caracterul ROMANESC pe care il vad in fiecare zi la televizor la stiri (unde rezist maxim 5 minute sa ma uit) .
In concluzie cand cineva incearca sa faca ceva - e nebun,bisnitar,hot, isi apara interesele / cand nu face ceva - este exact la fel.
Dragi modelisti,colectionari etc acesta este un hobby care pentru cativa dintre voi a devenit o mare frustrare in loc sa fie o escapada linistita fata de nebunia de zi cu zi.
1.Eu personal o SA INCERC sa achizitionez tot setul chiar daca nu sunt deacord 100% cu politica de pret a producatorului, dar comparand cu ce fac ceilalti producatori in acest domeniu consider ca aceasta este tendinta pietei.
2. Pentru cei frustrati ca cineva "le vara pe gat" 2 vagoane doar pentru o locomotiva chiar in acest chestionar exista alternativa - cumperi setul, vinzi vagoanele si ramai cu locomotiva.
3. Tinand cont nevoia comerciantilor de a avea rulaj nu bani blocati (aici avem un avantaj ca sunt romani) o sa inteleaga lipsa de fonduri a pasionatului de rand si la un moment dat o sa vedem de vanzare si "la bucata" sau "bulk" exact cum se intampla cu celelalte seturi (nu cu specific Romanesc) aparute de foarte mult timp la alti producatori.
4. Sunt curios dupa ce o sa apara setul cate pagini de "balacareala romaneasca" o sa se scrie si din cei mai "pesimisti" cate vagoane si locomotive au in colectie .
5. Daca nu iti permiti sa achizitionezi ceva pentru pasiunea asta nu inaseamna ca producatorul, comerciantul sunt ......... , oare de ce nu ne permitem sa avem toti macar 1 locomotiva Micro-Metakit.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.