Chestionar modele favorite

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Montalbano

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2008
529
0
Timisoara
montalbano.nasol.ro
WEBSITE
http://montalbano.nasol.ro
YAHOO
mihaipetrescu2008
LOCATION
Timisoara
Salutare la entuziasti !
Fiindca e epoca guvernelor cantate din trambita , vreau sa uitam de cele politice,[sau am zis poluante ? :)
si ma ambitionez sa fac si eu unul,[clasament, nu guvern :D ] dar cu modele favorite de entuziastii feroviari[si nu numai ],si anume :
Va rog pe cei dispusi, sa aleaga si sa nominalizeze un model de realizare tehnica in Romania [sau licenta,desigur] despre care fiecare in parte, considera el ca este cel mai reprezentativ al epocii sau perioadei respective.Dau un exemplu :
Aleg locomotiva Sulzer 0-60 Da pentru perioada ep IV-V [de exploatare,chit ca ea intra de 1959 incoace,ma rog]
Daca ar fi sa fac un clasament subiectiv rapid as alege, ca influenta in Romania de zi cu zi respectiv epocii alese :
1-Dacia 1300 clasica [model UAP licenta Renault 12]-pentru absoluta penetrare populara.
2-Loco Sulzer 0-60 Da-pentru longevitatea si frumusetea modelului
3-Autobuz urban Roman 112.-autobuzul cel mai des intalnit urban.
4-ARO-IMS-461.-un exemplu extraordinar dupa Gaz,de staruinta de a patrunde pe drumuri numai cu numele...

Interesant este,ce predictie ati face dumneavoastra, pentru epoca V ?
1-Desiro .
Cu speranta ca poate va va atrage comparatia si alegerea modelului[lor]favorit, astept raspunsuri, este interesant sa studiem statistica alegerii celor de pe forum,dispusi sa ne spuna. :roll:
 
As vrea sa adaug "bunicuta" masinilor din Romania, Dacia 1100 (dupa Renault 10), pentru longevitate (40 de ani!) si aspect deosebit.
 
si care de fapt a fost produsa doar un an....
as adauga renumitul TV (Tudor Vladimirescu) tractiune integrala baby ;-)
 
Sa nu uitam camioanele produse la Brasov: Carpati si Bucegi, dupa licenta Ford su Chevrolet (nu mai tin minte exact), iar mai tarziu Roman dupa licenta MAN.
 
1. DA-060 - Sulzer
2. Dacia 1100 - Renault 8
3. Camioanele SR
4. IMS-461 - Gaz
5. Dacia 1300 - R 12 cu derivatele ei
Sigur mai sunt si altele, insa nu imi vin in minte acum; mai sunt si tramvaiele Tatra, care ar putea primi un premiu pentru longevitate (mai merg si acum atat in Bucuresti, cat si in alte orase din tara). Daca imi revine memoria, mai scriu.

Ar mai fi Rombac 1-11 - BAC 1-11, pentru initiativa, pentru ca a avut o viata scurta datorita motoarelor prea zgomotoase, care i-au adus interdictia de a ateriza/decola pe/de pe aeroporturile din vest.
 
Sa nu uitam EA-urile fratilor,in paralel cu DA-urile au dus povara economiei acestei tari
 
COObra a spus:
si care de fapt a fost produsa doar un an....
as adauga renumitul TV (Tudor Vladimirescu) tractiune integrala baby ;-)

Si care a fost produsa, montata, in perioada 1968 - 1970.
Parol :D am avut ambele modele.
1968 cu doua intrari la admisie si supape mici si 1970 cu patru intrari la admisie si supape mari, chiulasa exact ca viitoarea chiulasa de Dacia 1300.

Din pacate bulgarii au fost mai destepti ca noi si, pe langa Renault 8, au asimilat si produs Alpine Reanult 1300, vestitele Berlinette, masini cu care ne-au cam batut in raliurile anilor '70.

Da, merita mentionat si TV-ul cu toate variantele lui, cu motoare pe benzina si diesel, 4x2 sau 4x4.

:cafea:
 
Sa nu uitam de prrrrprrrrprrrr batranele mobre parca au inceput productia prin 1958-59 cu Carpati au urmat mobrele , minimobrele prin 85-86 iar piesa de rezistenta a fost Mobra Hoinar motoarele au fost facute parca pe la Brasov
 
Pozitia 6:Oltcit in varianta Special si Club ,dupa clasificarea Citroen +Axel [fratele care avea viza de iesit afara :D
Pozitia 7 :Locomotivele LDH
Pozitia 8:Domnul Lastun alias Dacia 500 ,produs la Timisoara
Pozitia 9 :Autobuzele TV si TV 2 -imi amintesc de alura specifica a lor
Pozitia 10:Aro 240,Aro 243, Aro 244,[The Nea Nicu Cruiser base :lol: ]
Pozitia 11 :Aro 10
 
Este interesant din punct de vedere psihologic acest aspect: daca a fost o perioada post revolutionara, in care filmele romanesti erau practic interzise pe TV, la ora actuala posturile abunda in aceste creatii, care sunt reluate (de zeci de ori, fara exagerare).

Este la fel si cu modelele si de ce nu, si cu exemplarele la scara reala a unor masinarii: daca pe vremuri lumea le blama, datorita unor "calitati" tehnice specifice, odata cu trecerea timpului devin din ce in ce mai dorite in colectiile unor modelisti.

Ideea este ca fiind vorba de istorie, toate au cam aceeasi "importanta" intr-o colectie, singurul lucru care le-ar putea clasifica fiind aspectul subiectiv al atasamentului fiecaruia fata de un model sau altul din colectia respectiva. Eu unul sunt pasionat, si raman asa, fata de 060DA, dupa parerea mea cea mai frumoasa masinarie care a circulat si circula pe la noi, ceea ce mi-a placut intotdeauna fiind impresia de putere degajata de motorul acestei loko.
 
- Autoutilitarele Carpati ('59) si Bucegi ('64). Inca mai vedem cate una functionala...
- avioanele IAR


Un loc aparte il poate ocupa doamna de aur a marinariei romanesti, nava scoala "Mircea".
 
Montalbano a spus:
Poate exercitiul acesta de stil o sa fie un model favorit al romanilor ?
http://stirileprotv.ro/video/dacia-merge-la-salonul-de-la-geneva-cu-duster-primul-sau-cross-over/60249831

Cred ca ramane la stadiul asta!
 
CotyRC6 a spus:
Sa nu uitam camioanele produse la Brasov: Carpati si Bucegi, dupa licenta Ford su Chevrolet (nu mai tin minte exact), iar mai tarziu Roman dupa licenta MAN.

Roman a fost facut dupa licenta RABA - Ungaria, ei cupmapand, licenta MAN, de aceea inca astazi se tot aude in transporturi de raba.
Pe urma erau Buceaga (camion SR), iar tot pe atunci Autocamioane producea Saveta dupa o licenta Saviem Franta
 
Montalbano a spus:
Poate pretul acesta de 2000 dolari pentru o masina inspira pe altii ...

Eu sper ca din contra, sa NU ii inspire si pe altii. Se gandeste oare cineva la securitate cand e vorba de o masina atat de ieftina?
 
cosmin78 a spus:
la cum arata ,siguranta este pe ultimul loc :p

Hai ca devenis specialist si ... in auto :D

Cum naiba sa fie siguranta pe ultimul loc cand pentru a omologa un nou model trebuie sa indeplinesti niste conditii minime impuse de legislatie iar daca vrei sa exporti masina trebuie sa tii cont de legislatia din tara importatoare.