CFR-ul de altadata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cu ajutorul altui pasionat am dat de acest video de pe youtube
http://www.youtube.com/watch?v=uYJ_LbUKIgs

La inceput arata cateva momente din viata frontului in Moldova,insa la sfarsit pt 1-2 min arata Bucurestiul dar si gara dupa bombardament.Sunt niste imagini foarte interesante acolo.
 
3 locomotive cu abur pozate saptamana trecuta în curte la Remarul 16 Februarie S.A. Cluj-Napoca de fratele meu.

150.010:



150.1091:



50.829:

 
Super pozele, Florine...

dar, totusi, ultima-i alta gasca in alta traiasta, mai precis, daca ma ajuta bine ochii, este 50.928!
 
victorian a spus:
Super pozele, Florine...

dar, totusi, ultima-i alta gasca in alta traiasta, mai precis, daca ma ajuta bine ochii, este 50.928!

Scuze, dar ochii ti-au jucat o festa de asta data: este vorba despre 50.829 (50.928 nu a existat) si se pare ca este proprietatea unui muzeu din Germania.
In "Istoricul ..." vol. III unde sunt listele, puteti gasi mai multe informatii despre originea locomotivei.
 
Ma bag si eu ca musca, ce soarta au locomotivele acelea ? Le asteapta o reconditionare sau se taie ?
 
@ Serban:

Multumesc de corectura, imi asum greseala, ca dovada, daca mai era nevoie de vreuna, ca graba strica treaba: nu m-a dus mintea sa controlez cartea, unde scrie clar CE locomotiva anume a existat si cum. Am sesizat doar din fuga ca locomotiva prezentata nu era IN NICI UN CAZ un 230 si am incercat sa citesc ce scrie pe placa marchizei, intr-o poza cu rezolutie insuficienta!

Cat despre locomotivele de la Remarul, din cate stiu a ramas singura unitate din estul (salbatic) al Europei care mai reconditioneaza locomotive cu aburi, asa ca locomotivele respective isi asteapta randul sa fie reconditionate, in nici un caz nu se taie, mai ales daca ultima este proprietatea unui muzeu din Germania!
 
CFR 50.101 si 50.855 la Eisenbahnmuseum Hermeskeil :

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?108,4789588

http://public.fotki.com/doblo/eisenbahnmuseum-her/page7.html
 
Aniversarea liniei Jimbolia - Timisoara - 2007

Locomotiva 50.065

http://www.youtube.com/watch?v=vxuDLipACsU

http://www.youtube.com/watch?v=riEk4MuvmuU&feature=related
 
http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2458:vasutonerdelyben&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

http://www.iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2010/05/100521_kadocsa-erdely/20-majdnem_bdt.jpg
Este un vagon seria 21-47 care in anul 1981 a fost amenajat cu post de conducere la un capat, urmand sa fie folosit in compunerea unei rame reversibile tractate de o locomotiva 060-DA pe liniile neelectrificate ale Regionalei CF Brasov.

In a doua poza apar doua vagoane seria 26-47.  Nu sunt seria 26-26 construite in Republica Democrata Germana.

Construite in anii 1980 la  Intreprinderea de vagoane Arad, IVA. Au fost repartizate regionalelor CF Galati si Timisoara.
Din toata seria de vagoane astazi se mai pastreaza doar cateva exemplare la Arcelor Mittal Roman.

Pozate saptamana trecuta:


 
http://www.youtube.com/watch?v=6RBWphmaRas&feature=player_embedded!

poate s-a mai postat acest link, un film document despre constructia si testul de uzina la locomotivele cu abur in uzina Krauss-Maffei. Vedeta filmului, Pacificul CFR din seria a doua, la vremea respectiva, unul din produsele etalon ale uzinelor germane.
 
Multumesc de film, Catalin!

Adaug si eu aici o imagine induiosatoare prin patetismul ei:

http://1.bp.blogspot.com/_iDRlyfXvxlQ/S-LQzCrcXyI/AAAAAAAAEX4/qgEd6iiS15A/s1600/oameni+saraci+interbelic.JPG

O familie saraca coborand din tren in Gara de Nord in anul 1929.
Foto de Nicolae Ionescu. Remarcati vagonul de clasa a III-a cu platforme deschise din care coboara personajele!
 
Aceste imagini, precum cea pusa de tine mai sus, sunt extrem de rar de gasit, dar sunt atat de frumoase si de expresive.

Aglomeratie in halta Darste-Sacele (asa cum se numea candva) la sosirea personalului. Locomotiva din planul doi este un CFR 140.4, plecata de la Brasov si gata sa urce pasul Predeal:

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/darstegara.jpg
 
Fiindca tot ai adus vorba despre gara Darste (fain subiect de modelism!) uite o imagine inedita cu gara Brasov. Remarcati cladirea de lemn din prim plan!
Imaginea este de pe site-ul unguresc www.profila.hu.

bjrqjxxty5a9vwimf.jpg
 
Cite magazii de lemn s-au distrus in tara...

Imaginea cu saracii coborind din tren m-a intristat, nu stiu de ce m-am gindit imediat la ,,Prostii" de Liviu Rebreanu, se studia in scoala generala pe vremea mea.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:r1QtvX2Cy34J:macpaul.files.wordpress.com/2006/11/rebreanu-liviu-prostii.doc+l+rebreanu+prosti&cd=3&hl=ro&ct=clnk&gl=ro

Apoi mi-am amintit o alta poza vazuta pe undeva cu 2 fetite lucrind la o linie ferata, parca tot de pe profila.hu. Trist
--------------------------------

In pozele postate pe site-ul maghiar apare cumva si rama electrica de la Razboien, in spatele didinei?

Multe poze sint facute in Simeria (Piski) dar pictura nu cumva e din Hunedoara sau era si in Simeria una?

De asemenea linga depoul de automotare din Arad se vad doua remorci de automotor MEVA Drobeta Turnu Severin?
Sa nu mai vorbesc de schemele locomotivelor.
 
Rumänien im September 1991

http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19910826-eu/19910903-cfr.html