CFR Marf㒠. Transport T.I.R. cu trenul..

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

leo89

Member
5 Aprilie 2009
18
0
timisoara
LOCATION
timisoara
CFR Marfă’: 250 de euro pentru transportul tirului cu trenul

Proiectul care prevede transportul pe calea ferat㒠a maşinilor de mare tonaj prin România începe s㒠capete contur. Primul tren încă’rcat cu tiruri a plecat, azi, din gara Bucureşti Progresu că’tre Glogovă’ţ – Arad, în cadrul unui test realizat de CFR Marf㒠SA.

Transportul experimental Ro-La (Rollenden-Landstrassen, şosea rulant㒠– n.r.) a plecat din Bucureşti în jurul orei 16 şi va ajunge la Arad trecând prin Roşiori – Craiova – Filiaşi - Târgu Jiu şi Simeria. Transportul camioanelor cu trenul dureaz㒠circa 17 ore, timpii urmând s㒠fie reduşi la 10 ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor, potrivit lui Constantin Axinia, subsecretarul de stat în ministerul de resort, prezent la lansarea transportului.

Transport subvenţionat

„Pe durata transportului, şoferii de tir se pot odihni, deoarece trenurile vor avea cabine de dormit şi vagon restaurant, şi coboar㒠dup㒠9 ore de mers cu trenul", explic㒠Eusebiu Pistru, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

„în privinţa costurilor, chiar acum am avut o discuţie cu cei de la minister, vom încerca s㒠subvenţionă’m acest transport aşa cum este în toat㒠Europa şi probabil costurile pentru un TIR vor ajunge la 250-280 de euro”, a mai declarat Eusebiu Pistru.

Peste 60 de vagoane pe zi

Dup㒠efectuarea transportului experimental de marţi se vor mai face în continuare teste, urmând ca acest nou sistem de transport sa fie operaţional în luna septembrie a acestui an, potrivit lui Pistru.

Parcul CFR numă’r㒠160 de vagoane de tip Ro-La, iar CFR Marf㒠ar putea efectua zilnic trei-patru curse a câte 21 de vagoane, potrivit lui Că’lin Graţian, directorul general al CFR Marfă’.

Sistemul Ro-La, bun pentru infrastructur㒠şi mediu

Mai mulţi transportatori şi-au ară’tat îngrijorararea în privinţa siguranţei mă’rfii transportate. Augustin Hagiu, preşedinte al Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT) susţine îns㒠c㒠„riscuri sunt şi pe şosea şi pe tren, îns㒠noi avem asigurarea CMR (asigurarea de ră’spundere a transportatorului pentru mă’rfurile transportate – n.r.), care acoper㒠toate daunele”.

Åžeful FORT a refuzat s㒠discute despre costuri, afirmând c㒠stabilirea acestora este chiar unul dintre scopurile transportului experimental: „verifică’m costurile, timpul de transport, problemele generale legate de logistic㒠de încă’rcare şi cea de descă’rcare...”.

Tehnologia de transport combinat Ro-La a apă’rut în ţă’rile Uniunii Europene, pentru facilitarea traficului de marfă’. Acest tip de transport este folosit în Austria, Ungaria, Elveţia şi Slovenia cu scopul de a proteja infrastructura rutier㒠şi mediul înconjură’tor.

sursa: http://www.capital.ro/articol/cfr-marfa-250-de-euro-pentru-transportul-tirului-cu-trenul-122881.html Autor: Bogdan Biszok
 
Unde mai pui ca soferii pot bea 2-3 beri linistiti pana coboara din tren si se urca pe tir. Iese alcoolul din sange pana ajung la destinatie.

Metoda asta de carat masini cu vagoanele trebuia de mult pusa in aplicare si cred ca ar fi avut succes si pe Valea.Prahovei pana peste cativa zeci de ani cand va fi gata Autostrada Muntelui. Nu cred ca ai convine vrunui sofer sa faca iarna sau in vacantele de sarbatori 6-7ore Bucuresti-Sinaia sa consume combustibil , sa uzeze masina si sa-si faca o gramada de nervi cand ar putea ajunge in maxim 2 ore pe Valea Prahovei . Bine asta dupa ce se termina lucrararile pe Campina-Predeal.
 
Timpul de 17 ore este destul de mare. Mult le-a mai luat pana sa-si dea seama ca este totusi o solutie pentru evitarea aglomeratiei, protejarea mediului, clienti pentru traficul feroviar de marfa. Mai trebuie investit insa la statiile de plecare sosire pentru rampe de acces la tren, sporire de capacitate, sa nu se stea 3-4 ore pana se incarca un tren.

Cred ca trebuie facut si un studiu despre principalele curente de circulatie intre diverse zone din tara si deschiderea de noi rute, nu numai intre Bucuresti-Arad.
 
Asa ar fi normal, dar parca vad ca si asta o sa clacheze ca si ala cu aeroportul.
Ma gindesc eu ca terminale de transuri care sa fie folosite ca la Glogovat sint si in alte parti locuri, Iasi, Suceava, Galati, Brasov, Craiova Constanta.
 
Sunt curios acum ce traseu a parcurs trenul din statia CFR Progresul si pana la parasirea complexului feroviar Bucuresti/intrarea pe magistrala 900 spre Filiasi. Mentionez ca statia Progresul nu este electrificata si nici parcursul pe centura de sud a capitalei pana in statia Chiajna, de asemenea nu este electrificat.
 
Dar nu trebuie uitat ca Ro-La trecea de multe ori prin Arad cu DA in fata EA-ului in drum spre Glogovat.
 
Salut, ia Iasi sunt trei patru astfel de locatii unde se pot incarca tiruri pe platforme Ro-Le ,cu mici adaptari,astfel prima rampa este la intrarea in Iasi dinspre Pascani, era folosita pentru a descarca ,chiar dupa traecerea pietonala de la Tigarete, -iesirea din depou capu X, rampa a fost foosita pentru descarcare autovehiculelor Daewoo, o alta rampa este in Socola ,vizavi de statia Socola, folosita de Dacia pentru a descarta autovehicule, iar putin mai depate este un terminal pentru descarcat cotainere de pe vagoane/tir si transpuse pe tir/vagoane,pe care sincer nu prea am vazut sa fie folosita, cel putin la capacitate normala niciodata, apoi in Socola Marfuri mai sunt inca vreo 4 sau 5 astfel de rampe care inainte erau folosite la transferul de marfuri intre trenurile venite pe cale larga de la moldoveni si cele pe cale normala care preluau marfa , rampe pentru astfel de transferuri au fost 4, care sunt si se pot adapta cu usurinta accesului cu tir, fara a bloca circulatia :D ,si au si o lungime considerabila 500-800m :wink:
 
E nevoie doar de loc de parcare accesul in vagoanele RO-LA se face pe la capatul garniturii, vagonul avint peretele frontal ,,rabatabil"(in lateral) iar tirurile merg pur si simplu prin toata garnitura pina la umplerea ei.

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5297.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5295.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5294.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5293.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5292.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5291.jpg
 
ludmila a spus:
oblonul este detasabil si se deschide in lateral,
pentru conformitate, denumirea este "traversa frontala rabatabila"
Locomotiva diesel de la Glogovat la Arad era destinata sa asigure manevra si tractiunea trenului, inclusiv vagonul diesel generator pentru alimetarea cu energie a vagoanelor cuseta.
Referitor la vagoanele cuseta, as dori sa aflu si parerea (de buna credinta ..) a unor soferi care le-au folosit pe relatia Glogovat - Wels. Stiu ca aceste vagoane dispun de tot confortul pe care majoritatea soferilor nu il au in camioanele proprii, sau poate nici acasa ... (baie, WC, bucatarie, salon pt. servit masa, frigider, microune, mai putin fetite, droguri, aur, etc.)
Sper sa nu fiu inteles gresit, dar daca acest sistem de transport va functiona (trebuie facilitati la punctele de imbarcare debarcare, timp de parcurs redus deci infrastructura corespunzatoare si nu in ultimul rand tarife de transport subventionate si sustinerea statului), va fi un real castig atat pentru cetatenii romani cat si un succes (printre putinele ...) ale actualei guvernari. Multa Bafta !
 
Va salut,

O problema principala este si faptul ca la ora actuala CFR nu dispune de echipamente si personal calificat, necesar realizarii reviziilor tehnice la acest tip de vagoane, care au un regim de exploatare special. Pana acum cativa ani cand trenul circula de la Glogovat la Wels, revizia era asigurata pe teritoriul Austriei, acesta fiind de altfel unul dintre principalele motive pentru care s-a renuntat atunci la acest tren.

Eu sper sa se tina "lumea" de acest proiect, si sa nu fie doar vorbe in vant , tinand cont ca suntem in preajma alegerilor.Sunt convins ca va fi un real succes.
 
George,
Te rog sa nu te superi ca te contrazic (si iti spun asta in cunostinta de cauza, te rog sa ma crezi).
Echipamentele "tehnice" de revizie se rezuma la un aparat de masurat temperatura in cutiile de osie. In rest, nu trebuie nimic deoebit pentru revizia tehnica la compunere, tranzit sau la sosire, decat niste "liste de verificari" pe care CFR MARFA le detine si pe care RTV le-au folosit pe vremea cand vagoanele circulau de si de la Curtici- Arad - Glogovat spre Wels. Problema importanta este cea a reviziilor periodice (la nr. de Km. parcursi si a reparatiilor planificate. Nu in cele din urma, ramane problema pieselor de schimb - de exemplu daca se rupe un arc in foi (constructie speciala, cu caracteristica variabila), sau o defectare a partii pneumatice a instalatiei de frana, vagonul trebuie scos din compunerea trenului (trebuie sa astepte piesa de schimb).
In rest vagoanele sunt adevarate bijuterii ale tehnicii (proiect Greenbrier Europe, 2 boghiuri pe 5 osii diametrul nominal al rotilor 370 mm, foarte performante si fiabile, franare progresiva cu incarcatura, etc.)
Ce putem spera este sa vedem cele 160 de vagoane CFR MARFA circuland neintrerupt si fara evenimente.
 
Nici nu pun la indoiala ca nu aveti dreptate.Poate nu m-am exprimat eu indeajuns de coerent. Aspectul legat de temperatura cutiilor de osie l-am discutat cu un bun prieten, pe care-l stiti bine si dumneavoastra, si mi-a zis ca trebuie sa fie undeva la maximum 70 de grade.

Abia astept si eu ziua in care le voi vedea la treaba. Este pacat sa ramana acolo intre ciulini, pentru ca suntem printre putinele tari care avem asa ceva. De ce nu ne-am folosi de ele ?:)
 
Tocmai am vazut la stiri, dar nu am prins de la inceput, ca la Arad ,,proprietarul liniei industriale" a blocat cu traverse linia pe care trebuia sa intre trenul.
La sosirea politiei linia a fost deblocata.
Stie cineva mai mult?
Pai unde e terminalul asta in Arad nu e al CFR?

Stirea a fost pe ProTV.
 
Printre ultimele mele drumuri catre Germania,in 2005 deja n-am mai vazut la lucru aceste trenuri pe terotoriul Ungariei (cel putin) asa cum le vazusem cu 2-3 ani inainte.....Iar ce vad acum in punctele de frontiera de intrare in RO ,cind astept "gabaritele" sa vina in tara....traficul tir-urulor este "imens".......ceea ce scoate in evidenta faptul ca si "dincolo" nu se mai circula cu trenul,ca inainte.......
Motivele ?!?!.......
 
Incercari de transport RO-LA intre Bucuresti si Arad au mai fost acum cativa ani (cred ca intre 1996-2000 s-a desfasurat un experiment; nu pot fi mai exact).