CFR-izare BR 55 G8

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
CFR-izare BR 55 G8

Deocamdata am terminat doar locomotiva de remontat.
Am de lucru la tender caci in el voi amplasa puntea redresoare si montajul cu SMD pt. lampile finale. Asta inseamna sa decupez in contragreutatile tenderului si azi nu mai am putere. Ma simt iar foarte rau! Cu mare greutate am incercat sa fac pagina web si postul acesta! De mult nu m-am mai simtit atat de rau! Nu stiu cand voi continua cu batranica!
Aici e materialul de prezentare:

Tot aici aveti placutele in marime 1/1 la scara 1:87 pentru download...
th_BR55inscriptionare.jpg


Sper sa auzim de bine!
Aici e un filmulet:
http://www.youtube.com/watch?v=E4VPARYcF5g

Sper sa auzim de bine!
 
Iti mai trimit o data un link pe care poate il vei gasi, sper, util. Nu e un material foarte consistent dar poate te ajuta ca la final sa nu fi mahnit ca modelul tau e departe de original :

http://www.railwayfan.ro/aburi/html/40_000.html
 
Am reusit sa termin CFR-izarea partiala a masinii. Am pus inscripptiile CFR si pe tender. Am vizitiat linkurile date de forumisti, multumesc Catalin, si m-am documentat. Mai am de lucru la ea daca vreau sa fie cum trebuie. Ma simt insa tare rau si renunt momentan la lucru. Nu mai am putere de ieri incoace sunt iar intr-o criza datorata reintoarcerii frigului. Nu stiu cand voi continua, momentan nu mai sunt in stare de nimic.

Un mic film! http://www.youtube.com/watch?v=zj1_qifeLN4
 
Astazi, din seria 40.000 CFR mai exista doua exemplare in Romania, ambele le vezi fotografiate in linkul dat de mine.
Unul din exemplare este la Muzeul CFR Sibiu, si nu a avut norocul sa fie restaurat si pastrat asa cum se cuvine. Se vede bine si in poza din link, pe care am facut-o in vara lui 2006.

Avem insa norocul de a avea pastrata, in curtea unei unitati CFR, departe insa de ochii celor din afara "sistemului", locomotiva "cap de serie" 40.001. Am avut ocazia de a vizita in mai multe randuri aceasta locomotiva (vezi pozele din link, facute in ianuarie 2005) si am avut la randul meu ambitia de a ceferiza un BR 55.
Eu, din diverse motive, nu mi-am realizat proiectul.

Daca tot te-ai pus pe treaba, tot ai inceput modificarea acelui BR 55 Piko, ai placute de inmatriculare (parerea mea foarte bine facute), ma ofer sa te ajut cu informatii referitoare la modelul real CFR 40.000, astfel incat rezultatul final al muncii tale sa fie aproape de modelul real.

BR 55 Piko este un model relativ popular printre colectionarii de HO si poate se aventureaza si alti modelisti in acest demers. Eu te pot ajuta cu informatii despre modelul real, Horia sau LDH cu informatii despre cum poti materializa informatia, si rezultatul poate fi unul mai aproape de realitate.

Recomandarea mea este sa refaci acest model dupa exemplarul real 40.001 (poate Bogdan te poate ajuta cu modificarea numarului de pe placi), pentru ca despre acesta exista informatii.

Este insa doar o recomandare, decizia finala de modificare a modelului si de urmare a sfaturilor pe care cu siguranta le vei primi aici, este a ta.
Altfel, modelul prezentat de tine va fi unul CFR doar prin prezenta placilor.

Catalin,
 
Ok! Sa-i dam bataie! Cu ce incepem?
O sa incep prin a ma documenta mai bine, poate gasesc imagini mai bune mai ales cu tenderul care are adaptorul pentru pacura, apoi vad tubulatura diferita, cea cu albastru cred ca de la pacura este, alte piese ce vad diferite in pozele de pe linkul dat de Catalin. Oricum, de moment nu pot sa lucrez fizic caci ma simt tare rau. Dar de citit pe net pot citi!
Astept sugestii!
 
Eu iti anexez poze cu tenderul original pentru ca pe net nu vei gasi mare lucru.
Tot cu tenderul as incepe munca de transformare, pentru ca trebuie gasita o modalitate de constructie si montare a rezevorului de pacura.
Rezervorul de carbune, deja existent, trebuie taiat. Rezervorul de pacura si cel de carbune se intalneau pe o linie imaginara trasata vertical pe sol prin osia a 2-a.

Dupa confectionarea acestui rezervor si montarea lui, intreaga structura trebuie vopsita in negru mat si apoi aplicate placile. Asacum vezi din poze aceste placi sunt exact la jumatatea tenderului, pe aceiasi linie imaginara care trece prin osia de mijloc.

Partea de tevarie se lucreaza ultima.




 
Excelente poze, merci la randul meu Catalin!

Intrucat modelul este accesibil si in gama locomotivelor produse de Fleischmann:

http://www.fleischmann.de/images/products/big/7154.jpg

pornind de la el se poate realiza si la scara N o conversie excelenta a unui model autentic CFR, bineinteles cu modificarile de rigoare!

Am si o intrebare, imi cer scuze daca ma repet, insa prefer sa ma fac de ras insa sa inteleg bine cum stau lucrurile: dupa cum reiese din documentul al carui link l-ai postat la inceput, "CFR a comandat inca din 1914, 6 locomotive de tipul D-h2, din seria prusaca G 8.1".

Asta se intampla deci inainte de primul razboi mondial si cu mult inainte ca la CFR sa se adopte coloratura rosu/negru de inspiratie germana, devenita standard abia odata cu infiintarea DRG.

Ce colorit aveau aceste locomotive in epoca I-a? Erau culorile standard CFR de la inceput, cu roti/sasiu ciocolatiu si livrea verde, exceptand cutia de fum, care era neagra?

Sau poate totusi aceste masini au purtat la inceput culorile prusace, care nu erau foarte diferite (in principiu, rotile/sasiul erau tot ciocolatii, insa era o alta nuanta de verde?)

Merci,

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Buna Dorin,

vopsirea lui 40.001, asa cum apare si in imaginile de mai sus, este cea adoptata de CFR in anii '30, dupa modelul german.
Despre cele 6 locomotive G8.1 de care m-ai intrebat, si care au fost inmatriculate la CFR in seria 1531-1536 (este inmatricularea de epoca 1 CFR), nu se stiu pra multe. Exista imagini de la predarea lor catre CFR in anul 1914, in curtea uzinelor Hanomag din Hanovra, insa pozele sunt alb-negru.
Acum ceva vreme am avut o discutie destul de aprofundata cu cativa buni colaboratori si concluzia la care am ajuns este ca e vopsirea clasica CFR de epoca 1, livreaua verde masliniu-inchis cu sasiul si osiile brun inchis, dar...fara cutia de fum neagra, ci tot verde, placile cu numere, alamii.
1531 si 1536 au fost taiate pana in 1935, restul in 1938 (se pare ca un cuvant greu l-a avut de spus uzura excesiva acumulata in perioada 1916-1919). Locomotivele casate in 1938 se poate sa fi fost vopsite in culorile pe care astazi le vedem la 40.001.
 
Multumesc de raspunsuri Catalin!

Locomotiva G8.1 face parte dintre preferatele mele si deci o "ceferizare" ar fi interesanta. Chiar ar fi deosebit de pitoresc un model verde masliniu cu roti brun noyer, cu inscriptii alamii pe fond negru, inclusiv daca are cutia de fum tot verde!

Cu o mica observatie de detaliu insa, totusi: ele au sosit la CFR in 1914, iar gara veche din Sinaia a fost demolata in 1913 ...deci pentru mine aceasta locomotiva nu se potriveste! ;-)
 
In ajutorul celor care doresc 'CFR-izarea" lui G8.1 poate fi de folos schita facuta de mine cu ceva timp in urma (cand si eu visam la CFR-izari...)
Personal m-am impiedicat atat la 40 000 cat si la 230 000 de niturile rezervorului de pacura.



PDI
 
Un pic de istorie....

...sa stim cum aratau primele.





..iar din colectia Serban Lacriteanu, cateva.."ale zilelor noastre" :lol:

29.12.1975: 40 001 (BcT) - Buc.Catelu / Foto Serban Lacriteanu



3.11.1974: 40 046 (BC) in Gara de Nord si 40 068 (BcT) in Buc.Grivita / Foto Serban Lacriteanu



...ei, acum la treaba!

PDI
 
buna baieti,

nituri la orice scara exista ca decal (ca benzi) in usor relief, trebuie numai sa-mi amintesc numele firmei (chinezo-americane) care le produce! :)

parca imi creste si mie cheful sa bag traforajul intr-un tender Fleischmann pe N :D
 
la primul tender pe care l-am facut ptr. mine am facut rezervorul din carton si niturile le-am aplicat cu o rotita dintata de la un mecanism de ceas pe spatele "peretelui de carton", printr-o presare usoara si pastrand directia cu o rigla.
 
Buna,

cu toata admiratia pentru munca depusa, nu pot decat sa ma alaturi lui Catalin - nu pot recunoaste in nici un caz o locomotiva CFR.

de altfel, avem si in titlul Threadului o eroare - se vorbeste de "G8", ceea-ce este cu totul altceva. G8 si versiunea intarita G8.1 aratau cu totul altfel.

locomotivele existente in serie mare la CFR au fost toate de tipul prusac G8.1, nici G8 si nici G7, G7.1 sau G7.2.
au mai existat si G8.2 la CFR (140.400-500) insa asta e cu totul alta poveste.