CFR - clasa 82 - seria noua

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Florinn a spus:
Mda, trebuia sa fie si o bila neagra pe ziua de azi, totusi, pun eu bila alba 8)

Fugind sa prind dacosu sa ajung la Alba Iulia, mi-a fost dat sa vad in gara noua locomotiva a CFR care a iesit azi la probe, mare minune, ma iau la fuga dupa ea, a fost destul de greu sa o prind clar in poze, nu a stat pe loc.

O prima poza, locomotiva pleca spre iesirea dinspre Oradea:



In speranta sa o prind la vreun semnal o iau la goana dupa ea, oricum eram in intarziere si riscam sa pierd Dacosu. Norocul meu a fost sa opreasca la semnal spre a acorda prioritate unei rame desiro ce tocmai pleca din depou. Ajuns la celalalt capat a garii, cu mult in interiorul "zonei de siguranta feroviara", am incercat sa ii fac poze, din pacate timpul meu extrem de scurt si faptul ca locomotiva se misca nu mi-au permis sa trag niste imagini detaliate, totusi pozele:



M-a batut chiar si gandul de a renunta la bus si sa o prind mai in detaliu dar nu a fost sa fie, totusi, ce am remarcat asa pe fuga:

- hornul dispus intr-o parte pentru a oferi un parbriz mai mare mecanicului
- schema de vopsire portocaliu/alb
- mult mult mai silentioasa decat vechea clasa 82, aceasta este mult mai bine antifonata
- absolut nici o urma de fum chiar si la demaraj, la vechea clasa 82 se mai vede
- sasiul nou

Ramane de analizat mai in detaliu la urmatoarea aparitie.
 
Interesanta locomotiva , pesemne vroia sa fuga de tine cand te-a vazut cu aparatul foto :-D
 
Circulind prin gari am intrat in vorba cu niste mecanici.
Mi-au spus ca (desigur la CFR totul e secret si strategic) au auzit despre o viitoare modernizare a LDH -urilor astfel incit acestea sa poata fi conduse fara mecanic ajutor.
Vad acum o locomotiva modernizata cu ceva modificari la parbriz.
S-au facut modificari si la dispunerea pupitrului astfel incit mecanicul sa poata conduce fara ajutor, si cu partea lunga in fata?
Sau ajutorul va continua sa existe la LDH?
 
Salut Dane.

Bun Venit !

Locomotiva pe care am pozat-o avea in ambele directii parbrizul mult marit. Se vor produce 20 bucati.

Nu stiu mai multe acum, iti pot spune doar ca este mult imbunatatita fata de vechea clasa 82, la toate capitolele.
 
Buna ,

nu vreau sa dezamagesc pe nimeni, dar si acest 82 este de fapt un Reko.
Nu e nou, tot sasiul e al unui fost LDH, si da, se vrea operarea lui cu un singur mecanic.

...desi tinand cont de ultima reducere de buget anuntata ieri in Guvern si nemultumirile salariale soldate cu greve, cred ca cei de la CFR ar trebui sa comande o locomotiva care se conduce singura...

Singura modificare vizibila fata de vechiul 82 (si cu adevarat notabila) este acea cabina cu parbriz marit si mutarea cosului de evacuare din campul vizual. Ce nu se vede este calculatorul de bord si motorizarea schimbata.
Personal nu vad nimic radical schimbat la acest face-lift de 82, cat despre faruri bicolore, din cate stiu erau prezente si pe fosta serie 82.

Referitor la numarul de exemplare, unele voci din CFR sustin 20, altele doar 2 exemplare, din care acesta pentru CFR Calatori si al doilea cu o destinatie mai speciala, despre care nu comentez pana nu o si vad...
 
Exact asta ii scriam lui Florin dupa ce am vazut pozele. Ca e un REKO, care mi se pare ca provine din aceasta locomotiva: http://cfr.stfp.net/Pic/80/80-0140-6:1.jpg .
OK, se mai poate spune ca s-au mutat usile de acces in marchiza si sasiul a fost ranforsat. Daca si costurile reconstructiei sunt sub pretul unei locomotive noi atunci se poate spune ca vechea locomotiva are o noua viata.
Pina o sa vedem iar o locomotiva noua fabricata in Romania...mai este cale lunga.
 
Salut.

Catalin eu am spus 20 bucati, sursa mea este foarte sigura, nu stiu daca pot sa zic cine, pot sa iti spun ca la momentul in care am vizitat fabrica 3 sasiuri erau in lucru, inclusiv cel al locomotivei din imagine.

De ce este un reko si nu 100% constructie noua? Foarte simplu o locomotiva oficial 100% noua ar fi costat enorm de mult si nu merita pentru o serie de 20 bucati, ar fi costat aprobari, certificari, etc. Ce are locomotiva de la vechiul LDH? doar sasiul care a fost mult imbunatatit. In rest totul este nou.

Voi revei cu detalii.
 
LDH este deja modernizat au aparut 2 bucati pe care le am vazut acum 3 luni din pacate nu am avut asupra mea un aparat foto ele asigura acum si energie pentru iluminat si incalzit vagoanele ,au niste generatoare mari .
Sunt modernizate din cate stiu eu la alstom voi incerca sa aflu mai multe amanunte chiar de la ei de la alstom.
Florin daca nu ma insel una sau chiar amindoua fac legatura intre cluj si Oradea sunt atasate la inter city pe timp de iarna au fost cred?
 
@radu sofran
probabil ai vazut astea: http://cfr.stfp.net/?class=82
sunt ceva mai multe decit 2.
florinn spunea de cea modernizata de REMARUL
Numa' bine!
 
La Timisoara nu sint 82 -uri.
Cred ca sint la Arad.
La Arad este si seria 83.
82 e posibil sa fie si la Oradea.
 
Salut Dan,

Nu sunt dar cu siguranta vor fi, de ceva vreme se tot zice ca din depoul Cluj vor pleca toate 82-urile spre depourile Timisoara / Arad, la depoul Cluj urmand sa ramana doar GM si desiro.
 
Depoul Timisoara e plin de Malaxe, LVT, Desiro, si altele.Pentru ce sa mai aduca si 82?