Salutari!
Acum cateva luni am cumparat de pe Ebay o locomotiva BR91 produsa de Liliput la un pret foarte bun, stiind ca acest model de locomotiva se preteaza usor la transformarea ei in CFR 7311 (o ceferizare destul de usoara, dupa cum am citit pe forumuri).
Despre CFR 7311 si seria sa, nu o sa spun prea multe lucruri o sa dau doar un link catre o documentatie mai mult decat folositoare:
Istoria unei locomotive CFR/CFF 7311
Pun aici o fotografie cu locomotiva cu pricina, pentru a fi mai specific:
Sursa: Flickr, foto: M. Kissler
Aleg pentru aceasta ceferizare a locomotivei o incadrare in epoca a II-a, undeva in anii 20, pentru care sunt necesare vopsirea placilorde inmatriculare in culoare neagra, lispa placilor cu depoul, indepartarea clopotului, pastrarea supapelor Ramsbottom, iluminat cu petrol, deci dispare si generatorul electric, nu o sa ii adaug plug, deoarece locomotiva a fost folosita in regim de manevra si de obicei am inteles ca li se scotea plugul cand faceau acest serviciu.
Modelul pe care l-am cumparat prezinta mai multe probleme tehnice , este o locomotiva uzata, se vede ca a fost folosita intens, in plus au fost cateva incercari de reparatie a unor defecte, reparatii mai mult sau mai putin reusite. Partea frumoasa este ca mi se pare un model bine realizat, cu multe detalii, din metal, locomotiva este f grea, in plus are tampoane functionale, ma incanta foarte mult modelul. Sa prezint cateva fotografii cu locomotiva in starea in care a ajuns la mine:
Dupa cum se vede, locomotiva are pompa de aer distrusa si lipita oarecum neindemanatic, deci necesita schimbare, are cateva din barile de mana curenta rupte, are lipsa si o teava de abur:
Locomotiva mai are si un capac de la unul din rezervoarele de apa lipsa, in plus pe partea de jos se vad urmele unor reparatii facute iarasi neindemanatic. Toate aceste defecte trebuiesc remediate.
Prima data am desfacut locomotiva din toate oscioarele pentru a vedea ce mai gasesc defect:
Aici am constatat ca are si una din lamelele de culegere a curentului pe roata alergatoare rupta, deci trebuieste refacuta si asta.
In poza de mai sus am gasit probabil cel mai delicat defect, unul din pistoane are tija rupta, si va trebui sa gasesc o solutie ca sa il lipesc cat mai temeinic. Voi vedea la momentul respectiv cum voi reusi asta! Am constatat ca locomotiva are sistem de iluminat, cu piese lipsa, ce-i dreot, mefunctional, dar ma incanta ghidurile d elumina folosite, si voi face tot posibilul sa salvez aceste felinare originale ale sale, desi ma batea gandul sa le schimb cu unele CFR.
Si aici o imagine de ansamblu:
Am tecut la treaba, prima chestie care am facut-o a fost sa elimin clopotul de pe cazan:
Locomotiva a primit si o pompa de aer noua:
Apoi am trecut la confectionarea capacului de la rezervoru de apa; l-am confectionat din tabla subtire de cupru:
Capacul montat la locul sau:
Am inlocuit si conducta de abur lipsa, am folosit sarma de cupru argintat:
Am mai facut cateva reconditionari la barile de mana curenta, alte mici defecte observate pe carcasa, si am adus locomotiva la stadiu de a primi primul strat de vopsea:
Azi am vopsit doar fremul si spitele rotilor in culoarea brun roscat specifica epocii interbelice; urmeaza sa continui la vopsire cu marchiza si cazanul, desigur dupa ce termin cu remedierea defectelor si uzurilor evidente.
Va urma...
Acum cateva luni am cumparat de pe Ebay o locomotiva BR91 produsa de Liliput la un pret foarte bun, stiind ca acest model de locomotiva se preteaza usor la transformarea ei in CFR 7311 (o ceferizare destul de usoara, dupa cum am citit pe forumuri).
Despre CFR 7311 si seria sa, nu o sa spun prea multe lucruri o sa dau doar un link catre o documentatie mai mult decat folositoare:
Istoria unei locomotive CFR/CFF 7311
Pun aici o fotografie cu locomotiva cu pricina, pentru a fi mai specific:
Sursa: Flickr, foto: M. Kissler
Aleg pentru aceasta ceferizare a locomotivei o incadrare in epoca a II-a, undeva in anii 20, pentru care sunt necesare vopsirea placilorde inmatriculare in culoare neagra, lispa placilor cu depoul, indepartarea clopotului, pastrarea supapelor Ramsbottom, iluminat cu petrol, deci dispare si generatorul electric, nu o sa ii adaug plug, deoarece locomotiva a fost folosita in regim de manevra si de obicei am inteles ca li se scotea plugul cand faceau acest serviciu.
Modelul pe care l-am cumparat prezinta mai multe probleme tehnice , este o locomotiva uzata, se vede ca a fost folosita intens, in plus au fost cateva incercari de reparatie a unor defecte, reparatii mai mult sau mai putin reusite. Partea frumoasa este ca mi se pare un model bine realizat, cu multe detalii, din metal, locomotiva este f grea, in plus are tampoane functionale, ma incanta foarte mult modelul. Sa prezint cateva fotografii cu locomotiva in starea in care a ajuns la mine:
Dupa cum se vede, locomotiva are pompa de aer distrusa si lipita oarecum neindemanatic, deci necesita schimbare, are cateva din barile de mana curenta rupte, are lipsa si o teava de abur:
Locomotiva mai are si un capac de la unul din rezervoarele de apa lipsa, in plus pe partea de jos se vad urmele unor reparatii facute iarasi neindemanatic. Toate aceste defecte trebuiesc remediate.
Prima data am desfacut locomotiva din toate oscioarele pentru a vedea ce mai gasesc defect:
Aici am constatat ca are si una din lamelele de culegere a curentului pe roata alergatoare rupta, deci trebuieste refacuta si asta.
In poza de mai sus am gasit probabil cel mai delicat defect, unul din pistoane are tija rupta, si va trebui sa gasesc o solutie ca sa il lipesc cat mai temeinic. Voi vedea la momentul respectiv cum voi reusi asta! Am constatat ca locomotiva are sistem de iluminat, cu piese lipsa, ce-i dreot, mefunctional, dar ma incanta ghidurile d elumina folosite, si voi face tot posibilul sa salvez aceste felinare originale ale sale, desi ma batea gandul sa le schimb cu unele CFR.
Si aici o imagine de ansamblu:
Am tecut la treaba, prima chestie care am facut-o a fost sa elimin clopotul de pe cazan:
Locomotiva a primit si o pompa de aer noua:
Apoi am trecut la confectionarea capacului de la rezervoru de apa; l-am confectionat din tabla subtire de cupru:
Capacul montat la locul sau:
Am inlocuit si conducta de abur lipsa, am folosit sarma de cupru argintat:
Am mai facut cateva reconditionari la barile de mana curenta, alte mici defecte observate pe carcasa, si am adus locomotiva la stadiu de a primi primul strat de vopsea:
Azi am vopsit doar fremul si spitele rotilor in culoarea brun roscat specifica epocii interbelice; urmeaza sa continui la vopsire cu marchiza si cazanul, desigur dupa ce termin cu remedierea defectelor si uzurilor evidente.
Va urma...