Locomotiva noastra este intr-adevar un unicat, fiind unica supravietuitoare printre surorile ei, adica locomotivele fabricate de defuncta uzina Canada Works, Birkenhead.
Insa e putin exagerat sa spunem ca s-a fabricat numai pentru Romania. Este o imbunatatire a tipului denumit generic "Jenny Lind" devenita, prin adaugarea unei osii cuplate, o locomotiva cu formula osiilor 2-4-0 foarte obisnuita pentru Marea Britanie in momentul respectiv. Uite aici:
http://museumvictoria.com.au/collections/itemimages/154/294/154294_large.jpg
o locomotiva foarte asemanatoare, produsa de Beyer Peacock pentru Australia.
Uite aici: http://bp1.blogger.com/_tzct3ollu90/RfyMLgVlEzI/AAAAAAAAA_M/2DwvTvREQaA/s1600-h/19.jpg
No. 53 Lancashire & Yorkshire Railway.
http://bp0.blogger.com/_tzct3ollu90/RfyKmQVlEsI/AAAAAAAAA-U/NdfeAgFxUM8/s1600-h/11.jpg
No. 31, Lancashire & Yorkshire, tragand dupa ea un tender-vagon salon de inspectie. Locomotiva a a fost construita in 1865 si retrasa in 1896.
Uite-o si pe asta:
http://chasewaterstuff.wordpress.com/2010/06/30/steam-locos-of-a-leisurely-era-lnwr-jumbos/lnwr-2-4-0-improved-precedent-2186-lowther/
LNWR 2-4-0 Improved Precedent 2186 Lowther. Mai vrei? ;-)