Multumesc frumos de completari, Catalin!
Intr-adevar, asa cum arata masina azi, ea este deja "istorica", avand un cos cu parascantei de tip austriac si fiind vopsita in culorile locomotivelor CFR din 1939. Mai are si marchiza modificata fata de starea initiala, exista o pompa Friedman care nu era prevazuta la masina initiala. De asemenea, as banui ca este adaptata pentru sistemul de frana Westinghouse, poate sa-mi confirme cineva?
Aici deja este o problema de optiune: pastram locomotiva in starea din 1939, stare pe care o are deja de 75 de ani, sau o restauram la o stare IPOTETICA initiala din 1869, stare pe care o fi pastrat-o maximum 20 de ani? Asta ar insemna, de exemplu, sa-i dam jos instalatia de frana Westinghouse si pompa Friedman, fara care n-ar putea circula in siguranta! Si, foarte important, care era starea initiala? Mai stie cineva cu precizie toate piesele care s-au inlocuit de cand s-a reparat pentru prima data masina? dar nuantele folosite pentru vopsirea initiala a locomotivei?
Fabrica constructoare Canada Works, Birkenhead, nu mai exista demult, documentatii tehnice de pe vremea aceea, nici atat, iar aceasta este singurul exemplar pastrat din intreaga ei productie. Asa ca suntem cu adevarat norocosi ca avem o asemenea comoara care merita tot respectul si admiratia noastra.
Vali, in ceea ce priveste modelul, iar ar fi o chestie de optiune: faci locomotiva asa cum arata initial, pe o diorama Bucuresti-Giurgiu, 1870, sau faci garnitura muzeala "Calugareni" alcatuita din aceasta locomotiva plus trei vagoane, cate unul din fiecare clasa, asa cum este ea pastrata azi in 2014?
In ceea ce priveste, mie optiunea istorica mi se pare de departe cea mai interesanta, dar sunt in mod evident subiectiv, avand in vedere ca mie imi plac numai epocile "mici"