Este cea mai veche locomotiva cu aburi din Romania.
A fost construita in 1869 de Canada Yorks-Birkenhead,Anglia.
Numarul de fabricatie : 232/1869.
Intre anii 1869-1919 a remorcat trenuri de calatori,mixte si de marfa pe ruta Bucuresti Filaret-Giurgiu.
Intre 1920-1923 a fost folosita la manevre usoare in complexul feroviar Bucuresti.
Incepand cu 1938,cu ocazia organizarii serbarilor "Ceferiadei",locomotiva a fost expusa la Muzeul Cailor Ferate de la stadionul Giulesti unde a stat pana in vara anului 1944 cand a fost grav avariata de bombardamentelor aviatiei americane.
Intre anii 1951-1953 a fost refacuta la Atelierele CFR Grivita(Grivita Rosie pe atunci)si expusa in fata muzeului CFR de la "Casa tehnicii feroviare" din Bucuresti.
La manifestarile aniversare din anii 1939,1969 si 1994,locomotiva a remorcat garnitura Calugareni pe ruta Bucuresti-Griugiu.
Locomotiva 43 "Calugareni" este clasata in patrimoniul tehnic national in categoria tezaur.
Caracteristici tehnice : -lungime : 13,16m
-greutate : 27,2t
-viteza maxima : 83km/h
-forta de tractiune : 2500kg/f
95% gata corpul principal :




Instalatie de masurat viteza :

Mai sunt de facut urmatoarele :
-cazanul vazut din exterior+cateva manete
-texturare corp principal
-texturare tender(facut de Fockewolf,inca nu e gata)
-texturare boghiuri
-animare boghiuri
-interior+texturare+animare(TRS)
-export Trainz+MSTS
A fost construita in 1869 de Canada Yorks-Birkenhead,Anglia.
Numarul de fabricatie : 232/1869.
Intre anii 1869-1919 a remorcat trenuri de calatori,mixte si de marfa pe ruta Bucuresti Filaret-Giurgiu.
Intre 1920-1923 a fost folosita la manevre usoare in complexul feroviar Bucuresti.
Incepand cu 1938,cu ocazia organizarii serbarilor "Ceferiadei",locomotiva a fost expusa la Muzeul Cailor Ferate de la stadionul Giulesti unde a stat pana in vara anului 1944 cand a fost grav avariata de bombardamentelor aviatiei americane.
Intre anii 1951-1953 a fost refacuta la Atelierele CFR Grivita(Grivita Rosie pe atunci)si expusa in fata muzeului CFR de la "Casa tehnicii feroviare" din Bucuresti.
La manifestarile aniversare din anii 1939,1969 si 1994,locomotiva a remorcat garnitura Calugareni pe ruta Bucuresti-Griugiu.
Locomotiva 43 "Calugareni" este clasata in patrimoniul tehnic national in categoria tezaur.
Caracteristici tehnice : -lungime : 13,16m
-greutate : 27,2t
-viteza maxima : 83km/h
-forta de tractiune : 2500kg/f
95% gata corpul principal :




Instalatie de masurat viteza :

Mai sunt de facut urmatoarele :
-cazanul vazut din exterior+cateva manete
-texturare corp principal
-texturare tender(facut de Fockewolf,inca nu e gata)
-texturare boghiuri
-animare boghiuri
-interior+texturare+animare(TRS)
-export Trainz+MSTS