CFI Hunedoara s-a mutat la Cote d' Azur

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

GeorgHocevar

Active Member
24 Decembrie 2009
129
0
"Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproa
www.cfi.ro
WEBSITE
http://www.cfi.ro
LOCATION
"Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape".
Doua locomotive diesel a liniei inguste Hunedoara – Zlasti, construite in anul 1976 la Fabrica 23 August Bucuresti au gasit o noua utilitate si vor fi folosite in Franta pe perioada reparatiei liniei Chemin de fer de Provence care se intinde pe o lungime de peste 150km intre Nice si Digne-les-Bains, plecand de la Cote d’ Azur.
Dupa finalizarea lucrariilor de linie locomotivele se vor intoarce din Franta in Romania la linia Brad – Criscior.

282414_209258862460349_100001287090361_642186_6548643_n.jpg


281603_209252642460971_100001287090361_642068_3075934_n.jpg


268176_209265182459717_100001287090361_642232_833295_n.jpg


270712_209261802460055_100001287090361_642201_5524238_n.jpg


281662_209253075794261_100001287090361_642078_1557379_n.jpg
 
Bravo Georg,

Sunt incantat sa aud ca locomotive romanesti vor "lucra" pe linia dintre Nisa si Digne-les-Bains! Si ce bine arata locomotivele alea! Nu vor putea spune francezii ca au la treaba niste locomotive romanesti ruginite! :D
 
Felicitari pentru "isprava"... probabil ca anumite persoane de la Romanica v-au mai pus o bulina neagra pentru ca ati scos din tara acele locomotive...

Am incercat sa aflu cate ceva despre linia respectiva: ca orice obiectiv turistic care se respecta e promovat din greu pe net : http://www.trainprovence.com/
si cum 2011 e centenarul liniei : http://www.trainprovence.com/pages/fr/424/le-centenaire-de-la-ligne.html e de inteles ca se doreste "refacerea" liniilor. ( nu reasezarea sinelor... cum ar trebui facut in multe cazuri din ro )

Am putut vedea din poze ca exista un adevarata garnitura de utilaje feroviare pentru refacerea liniei, si cum linia e de ecartament ingust... sunt ale lor sau au fost si acelea inchiriate ?
Pacat ca mocanita de pe Aries nu poate beneficia de acelasi tratament ...
 
Mocanita si-a pierdut statutul de monument

Traseul mocanitei hunedorene, care facea legatura intre Hunedoara si Furnalul de la Govajdie, si-a pierdut statutul de monument.

Autoritatile hunedorene nu au reusit, intr-un an, sa demareze procedurile de clasare a traseului fostei mocanite drept monument istoric. Odata cu statutul, mocanita a pierdut si paznicii care mai tineau la distanta hotii de fier de ceea ce a mai ramas din vechea cale ferata de ecartament ingust. Ani in sir, un grup de inimosi, nostalgici ai vechii mocanite, s-a zbatut pentru salvarea ei. Iar in 2010, au obtinut un prim succes. Proiectul grupului de initiativa a fost prezentat ministrului Culturii, iar "Calea Ferata Miniera Ardeleana" a fost clasata de urgenta ca monument istoric industrial de o deosebita importanta. Numai ca statutul a fost acordat pe o perioada de un an, conform legislatiei, si doar pentru ceea ce a mai ramas din fosta mocanita, deoarece aproape tot ceea ce a insemnat fier a fost taiat si vandut, inclusiv sina de cale ferata. Chiar si asa, era un prim pas pentru transformarea acesteia intr-un obiectiv de interes turistic, asa cum, de altfel, mocanita merita. Demersurile, insa, nu au avut finalitatea scontata.

"Directia de Cultura a adresat Primariei Hunedoara, inca de anul trecut, din octombrie, o adresa prin care solicita o serie intreaga de documente, care sa dea posibilitatea clasarii monumentului. Nu s-a primit insa nici un raspuns", a dezvaluit deputatul Viorel Arion, intr-o conferinta de presa. In consecinta, statutul de monument al mocanitei s-a pierdut. "Ca el sa poata fi clasat, ar trebui reluata procedura de la capat. Conform legii, acum nu i se mai asigura nici paza. Avand statutul de monument, proprietarul era obligat sa-i asigure paza, lucru care s-a si intamplat. Pazeau podurile care au mai ramas de acesti cautatori de fier", a mai spus Arion.

Calea ferata de ecartament ingust a fost realizata intre 1859 si 1871 si apoi, consolidata si prelungita pana la Hunedoara, in 1900, pe baza unui proiect austriac. Mocanita ajungea de la Hunedoara pana la Govajdie, pe un traseu spectaculos, printre munti, dar din vechiul trenulet a ramas doar amintirea.
 
Hallo Georg, mit die zwei Loks aus Frankreich, hast es wieder getan..... :D..........noch ein Stuck/Teil in deiner Aktenheft.... "Freunde wissen warum" :D :D :D :D
Salut Georg, cu cele doua locomotive din Franta, ai facut-o iarasi......inca o piesa la dosar.........."Prietenii stiu de ce"...

In ce priveste Hunedoara........ :( :( :( ...... :-x :-x :-x ......un pas inainte (cu cit efort) si doi,trei inapoi...... :lautar: :lautar: :lautar: Traim aici Ha ha ha haaaaa.....cum ar ride cineva...
 
Un nou articol despre aceasta (fosta) cale ferata. Se pare ca treburile se cam poticnesc.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/calea-ferata-miniera-ardeleana-dispare-sub-panza-de-bomfaier-951222.html
 
Domnule Hocevar, m-am uitat la cîteva poze de la Nisa şi am vă’zut o poz㒠fă’cut㒠de sus. în poz㒠se vede foarte urît acoperişul locomotivei... Un exemplu aici:
303832_245684242140395_100000964622365_676732_592243185_n.jpg

(embed cu cod API de pe feisbuc...)
 
In mod sigur masina a fost vopsita si pe acoperis la reconditionarea sa, este in mijlocul santierului dupa cum vezi si in poza , crezi ca avea sanse sa ramana curata ? In plus orice locomotiva care sta afara are toate conditiile sa i se murdareasca acoperisul, in primul rand esapamentul , in al doilea rand de la ploaie si praf...daca pui la un loc toate cele trei elemente ce iese ?
:lol:
 
COMBO a spus:
Domnule Hocevar, m-am uitat la cîteva poze de la Nisa şi am vă’zut o poz㒠fă’cut㒠de sus. în poz㒠se vede foarte urît acoperişul locomotivei... Un exemplu aici:

Vai, imi pare foarte rau pentru acest inconvenient, mii de scuze! :-?

Acum, pe bune, atat de bine te princep la cale ferata de nici nu sti ca la o locomotiva diesel iasa fum, mai ales daca lucreaza din greu, prin tunele, si are si un acoperis alb nu e posibil sa o intreti alb, din cauza gazelor?

Rudolf, pana poti sa te apuci sa redeschis linia din Hunedoara mai ai de invatat, si mai ales ca o locomotiva buna nu se recunoaste la mizeria pe acoperis ci prin sunetul motorului si a transmisiei.!

Georg Hocevar