CFI din Mures

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lazso

New Member
6 Aprilie 2009
10
0
Tirgu Mures
LOCATION
Tirgu Mures
Are cineva idee ce se mai intimpla in aceasta zona? Mai exista/activeaza Societatea Feroviara de Turism“S.F.T . – C.F.R .” SA, pentru ca noutatile de pe site-ul lor sunt vechi de citiva ani. Iar intre timp se cam vind locomotivele din Depoul Tg.Mures...
Va intreb pentru ca de ani de zile s-a tot vorbit de reabilitarea liniei Tg.Mures-Sovata (cca 60 km), dar nu se vede nimic concret. In schimb in week-endul trecut am observat ca s-a curatat de tufe, crengi, buruieni portiunea dintre Sovata si Cimpul Cetatii (cca 15 km)...
 
Bun venit printre noi, pasionatii de trenuri, si te asteptam sa ne postezi si niste poze, filmuletze, cu ce ai vazut ca se intampla pe vechea linie ingusta Targu-Mures - Sovata.

Din cate am citit prin ziare si pe internet in ultima perioada am inteles ca cei de la Consiliul Judetean Mures impreuna cu cei de la primariile din localitatile pe unde trece linia, vor sa impementeze un proiect cu fonduri structurale europene, pentru reabilitarea in scop turistic a acestei linii.

In programul operational sectorial exista un domeniu, cu destul de multi bani, alocati exclusiv pentru constructia, reabilitarea unor linii de cale ferata ingusta si normala in scop turistic.

Acesti bani pot fi accesati de orice persoana juridica (AF, ONG, SRL, SA, Institutii Publice) care poate sustine cu cel putin 30% din valoarea toatala a investitiei.

Din cate am vazut pana acum si SPER sa fie adevarat, cei de la Covasna vor sa reabiliteze Planul inclinat Camandau, o asociatie de la sibiu reabiliteaza linia catre Agnita...iar cei de la Alba vor sa reabiliteze linia Abrud-Campeni.

Cat despre locomotive, o parte intradevar au fost vandute REMAT-ului de la Cluj si una ori 2 bucati sunt la Criscior, pentru reparatii.

Mai multe detalii poate ne spun colegii de forum ...

Servus
 
http://www.adevarul.ro/locale/targu-mures/Mocanita_regala_revine_pe_traseul_Targu-Mures-Sovata_0_368963416.html
 
Interesant, poate daca nu porneste din Tg Mures si nu mai trece prin tiganie are si succes :D
 
Mocanita Regala ?? De ce ???

"Porţiuni mari de şin㒠au fost furate şi vândute la centrele de colectare a fierului vechi. „S-a furat şi s-a vândut în neştire, iar acel tip de şin㒠nu se mai produce din 1903. Singurul combinat care a fabricat şin㒠de 23 Siemens Martin se afla în Imperiul Austro-Ungar, însă’, în timpul ră’zboiului, americanii, şi apoi ruşii, au bombardat combinatul şi au omorât inginerii, şi nici pân㒠în ziua de azi nu se ştie cum s-a fabricat acel tip de şină’", mai spune Constantin Husar."

Celebrul combinat fantoma era intr-o localitate numita Resita, si nu a fost niciodata distrus nici de bombardamentele americane si nici sovietice ci doar de politica economica postdecembrista. Sina de 17 si de 23 am mai gasit prin destule gari sau uitata pe fostele trasee de ingusta.
Daca totusi toti inginerii au murit, nimeni nu mai gaseste nicaieri una bucata sina 23, pot eu sa ofer donatie documentatia profilelor de sine si macaze fabricate de Resita (evident inclusiv sina 23), pentru a putea fi reprodusa, macar de s-ar reface acest traseu de ingusta.

In rest, un articol pe care nu stiu cum sa-l consider. Va las pe voi sa apreciati. Nu e vina celui care a postat linkul, si care spera poate, ca si mine, ca linia sa prinda iarasi viata, insa mai mult discernamant in a accepta asemenea informatii, nu strica niciodata.
 
Nu eu am scris articolul, de aceea l-am si lasat in forma in care a aparut, deoarece nu-mi permit sa ma bag in munca altora.Si eu am observat aceste "inclinatii" spre senzational ale autorului, dar cine le-a scris sa poarte si raspunderea muncii lui. Telul era doar de a-i informa pe ceilalti pasionati de cai ferate ca s-ar putea, daca si minunea asta n-o sa tina doar 3 zile, ca multe altele, eventual vara viitoare, sa putem face o calatorie de placere cu mocanita pina la Sovata. Restul de "informatii" (tren regal si alte aberatii) treceti-le cu vederea, nu e primul articol cu tema feroviara "documentat" care apare in presa. Desi dupa taierea sinelor la traversarile de sosea din Cristesti si Acatari sunt curios cum le vor repune la loc, deoarece se stie ca de distrus se distruge cu viteza maxima, insa reconstructiile merg cu viteza melcului turbat. Daca considerati inoportun linkul si articolul, rog adminul sa stearga posturile mele sau le voi sterge eu. Multumesc. Si apropos de "trenul regal" (sic) dati o cautare pe gogu, veti fi mirati de rezultate. Toata stima.
P.S. Si de unde ar trebui oare sa porneasca mocanita de Sovata? Si poate sunt eu mai slab informat, dar nu stiu sa treaca prin tiganie. Respect.
 
Daca te referi la trenul regal de cale normala, cel adevarat, cu care am avut placerea sa calatoresc si bucuria de a-l poza in mai multe randuri, da, sunt multe de spus.

Revenind la articol:

Asa cum am scris, nu acuz mesagerul !

Doar articolul, destul de "exagerat" in dorinta de a umple paginile ziarului si de a face norma de cuvinte. Sper, ca si tine, sa vedem linia de ingusta functionala chiar daca pe ea nu au circulat capete incoronate ci "doar" bunicii nostrii.

Sunt sigur ca o vom aprecia la fel de mult. Poate mai mult....
 
Am luat si eu catalogul de produse laminate al "Uzinelor de fier si Domeniile din Resita S.A." din ....1926!
Eram curios ce minune e o sina de 23....Evident o sina banala cu dimensiuni corespunzatoare acestui tip. Nu cred ca se mai cramponeaza nimeni de a folosi un profil care nu se mai fabrica. In Germania spre exemplu se foloseste de decenii profil mult mai greu, mai ales ca sunt portiuni cu ecartamente incalecate. Deci nu sina e un obstacol. Cat despre combinatul de la Resita...adevarat, fosta cocserie, liniile si rampele unde descarcau vagoanele cu carbune, multe hale arata chiar ca dupa bombardament. Trebuie sa caut o poza cu plopii crescuti prin podul rulant... dovada anilor decand nu s-a mai miscat.

PDI
 
Acum nu cred ca trebuie sa facem noi o teorie a sinei 23, pina la urma cel care a dat interviul pare a nu fi cunoscator in ale caii ferate decit la nivel de : trenul circula pe sine.

Am mai scris dincolo, pe forumul celalalt, aproape aceeasi idee ca si Catalin;cuptoarele Siemens Martin erau la Resita dar ramine o dilema: daca nu erau razboaiele astea, inginerii mai traiau si azi si stiau sa faca sina 23?
Chiar si linia de Nadrag a fost refactionata cu sina mai grea, ce sa mai spunem de astea muresene. Pina la urma in multi spalieri de vie si stilpi de gard pot fi gasite sine usoare,,recuperate" la inlocuirea cu sine grele.

Important ar fi sa se redeschida linia nu asta ar fi problema ca nu mai e sina tip 23.
 
V200 a spus:
P.S. Si de unde ar trebui oare sa porneasca mocanita de Sovata? Si poate sunt eu mai slab informat, dar nu stiu sa treaca prin tiganie. Respect.

Mocanita de Sovata ar trebui sa porneasca din gara Tg. Mures, Cristesti, Gh. Doja, Acatari, Miercurea Nirajului, Sovata

"D-nul" srazvi se refera la faptul ca traseul mocanitei trece print-o zona de sate unde locuiesc multi tigani, dar nu creaza senzatia de tiganie subliniata de srazvi.
Sunt unii dintre cei mai curati tigani din tara, femeile sunt cochete, curate si cu fuste traditionale, iar barbatii au palarii cu boruri mari si mustati. Au opreponderent masini rosii. Pana acum 7-8 ani erau la mare cautare Daciile Break rosu UTB. In acea zona nu vezi ghetouri. Ocupatia lor principala este comertul cu masini.

E.


Acum cativa ani, in gara Band mai vazusem o garnitura de cateva vagoane de pasageri,intr-o stare destul de ok.
 
Ma refeream sa plece din Tg Mures Sud si nu din Tg Mures, atat, am fost recent pe fosta linie si sunt vreo 2 km cu tigani nomazi fix unde era linie, ba unii au improvizat cotete peste terasament, evident ca mai intai au furat linia :-?
In satele, comunele si orasele pe unde trecea mocanita nu e problema, acolo tiganii sunt mai harnici nu sunt gunoieri si doritori de fier vechi ca cei de care vorbeam, mai ales ca linia normala e in paralel, nu cred ca ar fi o problema. Desigur ar mai fi varianta evacuarii tiganilor, dar cu cei repatriati din Franta s-au reintors in Franta, sigur si aia se vor intoarce mai ales daca au ce fura :pig:
In rest sunt deacord cu Catalin si PDI, pe linie am vazut undeva la Miercurea Nirajului ca e facuta la Resita, nu mai tin minte anul, dar nu credeam ca marea problema e sa faci rost de linie :confused: . Pare un reportaj tipic romanesc, ca cel cu autostrazile, avem cost/km avem taxe pe autostrada dar n-avem autostrazi :lol:
 
Cred, cel mai bine, ca trebuie sa-l intrebi pe Georg Hocevar. La o intalnire cu mocanita prin tara de prin 2004-2005, nu mai tin minte, a venit un tip de la o firma ce construieste cai ferate, firma privata locata in MS.
Cred ca acea firma, fiind si din MS, poate sa-ti dea mai multe detalii. Dar si de acea firma afli prin Georg Hocevar. Proprietarii firmelor sunt, sau la acea data, erau buni prieteni.
Acest raspuns este valabil si la topicul privind inlocuirea liniei de ingusta cu normala.

E.
 
Aburoasa la Targu Mures pentru Sovata-Eremitu.
Cam in 2 luni va circula. Tin sa mentionez ca locomotiva e functionala iar drezina din spate a fost pusa pt a transporta furtunul de alimentare si diferite scule.