Ceva foarte interesant

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
:D Foarte tare!
Bun㒠activitate la cafea de dimineaţă’!
Am cheltuit 24 de mii de dolari? Asta vor s㒠zică’? :D
 
Unde se pun stirile din alte tari? cum ar spune interesantul eu sint prin transee si nu gasesc.

Ei bine am ajuns la situl de semnalizari asta al tarilor socialiste

http://www.sh1.org/osshd/s.htmheads

http://www.sh1.org/osshd/index.htm

de aici am ajuns la siturile companiilor.

ma rog Turkmenistanul si Tadjikistanul n-au internet, la ei inca sint cu caii, dar am vazut ca si Mongolia pare sa avanseze. RPD Coreeana nu are net. Nu le trebuie, partidul le da totul.

http://www.mtz.mn/ ce e cu locomotiva aia portocalie? ma rog stau mai greu cu engleza

iar Ucraina are contracte cu hyundai pentru high speed train???

http://www.uz.gov.ua/en/press_center/up_to_date_topic/page-3/id-275403/

poate intereseaza pe cineva despre caile ferate din tarile foste prietene.
 
Si noi ne modernizam

http://www.adevarul.ro/locale/botosani/Gara_Botosani-_Atentie_se_lucreaza_0_320368021.html

http://www.adevarul.ro/locale/botosani/botosani-stiri_din_botosani-adevarul-gara_botosani-modernizare-baraca_0_675532765.html
 
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/bucuresti-stiri_din_bucuresti-proiect-metrou_suprateran-lucrari-inel_feroviar-metrou_suprateran-cale_ferata-tren_electric_0_676732395.html
 
era la un moment dat si ideea de a folosi caile ferate industriale existente pentru a face un TER prin bucuresti; metroul pe linia de centura este o idee buna, dar daca nu ai legatura DIRECTA cu restul liniilor de metrou ... tot degeaba
 
Acuma depinde si pe unde trece linia asta de centura daca sint zone care au nevoie de transport.
Nu cumva ar trebui schimbate si instructiile pentru o anumita adaptare la particularitatile acestui transport. Sa nu mai fie sef de tren, sa aiba prioritate de circulatie, sa fie altfel?

Apoi in mod cert e vorba si de starea infrastructurii.
 
Åži la voi ???????.....C㒠şi la Braşov mai e unul care a fă’cut praf tramvaiul şi reţeaua de trolebuze.........Dehhhhh...oraş de munteeee....aerrr curatttt....şi motoare diesel....pe autobuze......"nepoluante"....ce mai...."curat" ELVEÅ¢IA......
 
Aici sintem pe marginea liniei asadar am fost ieri in tren, am sosit dimineata si m-am dus la serviciu.

De cu seara am ajuns in Gara de Nord. desigur m-a primit rece, infecta si indiferenta.
La intrarea dinspre oras 2 intrari sint transformate in chioscuri, asa ca voiajorii, boschetarii si toti pierde vara se lovesc unii de latii la intrare.

Imi iau bilet la 1843 si vad pe peretele casieriei o harta a retelei feroviare inramata si cu sticla. Parca era un tablou de odinioara, doar ca e mizgalit cu alt. Cum de nu l-am vazut pina acuma? de fapt liniile inchiriate sint marcate cu corector alb. Direct pe sticla.
daca foloseau culori pentru fiecare firma? rosu-arzator, galben-pe ogor si albastru cum e cerul fara nor. ar fi fost mai greu cu lac de unghii. Poate iesea o icoana pe sticla.

gara nu are birou de informatii, un rind al tabelei electronice este defect asa ca e o perindare pe la casele de bilete pentru informatii:

,, la cit ajunge ala care pleaca la 21.18 in Bucuresti?" intreaba una care a crezut ca e la strand nu la gara
,, pai ce vrei ca ala a plecat deja?" intreba casiera
,,la cit ajunge?"
,,unde?"
,,la cit ajunge in Bucuresti"
se pare ca sarcina asta de informator nu le prieste casierelor care sint cam pe linga, uneori.
,,pai cam pe la 7"
,,06.18" zic eu
,,cu restrictia asta cam la 7"

Restrictia de la Armenis a indus 45 de minute intirziere la IR1693, prin urmare nu pleaca nici IR 1696, care era destul de plin in dormitoare.
dar nu pleaca nici 1843.
Oare o fi cineva din 1693 cu bilet pentru el? posibil.
In fine cu 11 minute intirziere, azimut Beclean pe Somes, 2 locomotive la tractiune.De cind cu TMV trenurile intra/ies din gara cu viteza melcului, abia dupa semnalul de la ramificatie la cabina D2, isi ia viteza.

Partida trenului 3 persoane + 1supracontrol.

Trenul are restrictie la pasajul autostrazii, desi autostrada este inaugurata.
Cu toate restrictiile trenul soseste regulat in Aradul Nou.
Aici o haita de 10-12 handralai + una bucata piti, urca in tren. Harmalaie, tunsi , rasi, tatuati sar in compartimente si zic, noi ocupam tot aici asta si asta.
Incepe o galagie, injuraturi, plimbari. pasgerii putini si stingheri incep sa se mute prin compartimente.

Trenul stationeaza in Aradul Nou mai mult decit necesar dar nu vad cit din cauza derbedeilor.
De la traversarea cu linia de tramvai incepe o lunga restrictie. La un moment dat cred ca sint in Radna era si ora dar de fapt abie e Ghioroc. Totusi creste viteza si cu 11 minute intirziere trenul opreste in Radna. Pe linia laturata din sens contrar vine un tren care fluiera prelung, nu e usor sa cobori din tren pe peronul ingust mai ales cind vine alt tren alaturat.
EA alb rosu de calatori 3 vagoane de marfa si apoi daneza de la DB si restul vagoanelor. Asa o fi intercalarea la DB.

in continuare viteza alterneaza cu restrictiile in timp ce partida trenului se chinuie cu derbedeii din Arad. Acuma adevarul e ca si in Elada erau prafangii pe tren.

trenul opreste in Savirsin cu 6 minute intirziere, un derbedeu striga ,,ma dau jos" dar trenul porneste. A oprit pur si simplu citeva secunde.
La Ilia trenul pastreaza cele 6 minute de intirziere, iar derbedei care patruleaza prin tren, intrind in compartimente , chipurile cautindu-si tovarasii, striga iar ,,nu ne dam jos, sa ne amendeze"

Se simte ca trenul nu mai circula prin Arad. de cite ori am calatorit cu el de la Arad la Simeria era patrulat de politie, probabil a fost cel mai sigur tren din tara.

In mers seful de tren intreaba pe unu ce cauta , pai caut prietenii sa le spunem ca ne dam jos. Hm, oare chiar se dau?
seful zice las ca ii gasesc eu si aproape fuge sa ii gaseasca.

Cu 3 minute intirziere trenul opreste in Deva. Ultimele vagoane ajung mereu in dreptul turnului si biroului de miscare.

Hopa, la peron un pluton de jandarmi si politisti asteapta trupa de derbedei pe care ii insotesc spre iesire. Constat ca ii conduc intr-o relativa dezordine.
Nu stiu daca acolo voiau sa ajunga sau acolo i-a dat jos politia.

3 locomotive DB Schenker DA, EA si DR 219(23August) garate in Deva iar pe dreapta un sir de vagoane vechi(asemanatoare cu cel pe care l-am pozat in Ludus)

Cobor in Simeria, trenul pleaca cu 4 minute intirziere.
Toaleta este infecta fara ghivete, dar cu un robinet functional.

pe o tragere e un LDH 82 apoi se trage la peron un local, in statie un tren CTV cu Rgs cu traverse si un GFR cu cazane.

14 pachete a 12 traverse, pachetele de pe osia interioara a boghiurilor au un supliment de 4 traverse. Au o form amai interesanta si se vad 4 gauri in care e o bara sau un fir, probabil pentru tensionare.

IR 1844 soseste cu 10 minute timpuriu intring in gara concomitent cu R 2023.

statia Simeria nu elibereaza bilete cu loc, fain, 54.90 lei un bilet IR pina la Timisoara

In tren un cetatean cu balega pe cizme, e prima data cind vad asa ceva intr-un tren de lung parcurs desi am vazut multe.

Partida il ia la intrebari,probabil de ochii lumii.

Vagoanele 20-55 cred cele care erau inainte la rapid, murdare.
totusi la intoarcere viteza e mult mai buna, dar am motive sa nu mai observ tot ce se petrece.

la sosirea in Timisoara Nord, linia 9 peron, parca eram de la Cebza nu IR.
OK pe tragerea de la 6 2 drezine DPMR 001 si 002 si o remorca cu carucior turn pentru catenara cu inscriptia Alstom.

Pleaca un tren cu Sulzer, uau mai sint in zona de cind cu motoarele? 2 vagoane DDR B+AB pe care le-am pozat la inzapeziri (sint pe aici)si un dormitor rosu, la ora 06.15 e de fapt 360 Belgradul. Destul de mare intirzierea.

Cam asa a fost.
 
Prima locomotiva romaneasca.

se organizeaza un concurs de viteza. nu, nu feroviar ci auto.
urmeaza ca la 100 de ani de la construirea primului autoturism sa se organizeze un drum cu TGV-ul Pitesti -Bucuresti?

http://www.adevarul.ro/locale/resita/resita-adevarul-caras-severin-acm-viteza_in_coasta-walter_fleck_0_726527575.html
 
Am citit stirea, de altfel am auzit si la tv despre niscaiva drumuri blocate cu aceasta ocazie, insa oricum ai intoarce-o nu gasesc legatura dintre aburoase si campionatele de automobilism.
E o parere personala fireste, dar cred ca ar fi fost mai fireasca o astfel de serbare printr-o activitate care chiar sa tina de domeniul feroviar. In librarii se gaseste o carte in foarte multe volume care descrie dupa cum se zice istoria carasenilor de mai de mult. Printre atatea volume poate ar fi avut loc si unul care sa faca o recenzie a materialului feroviar care se gaseste in muzeul de la Resita, sau eventual sa se printeze un album foto cu acele masinarii. Cum se tiparesc albume full color cu diverse zone ale tarii, cu poze mai mult decat indoielnice ca si calitate, ar fi fost un bun demers zic eu. Chiar si pe bani europeni, trasi din fondurile de conservare a patrimoniului.

Insa aceasta notiune, perimata odata cu istoria de productie romaneasca se pare ca nu mai intereseaza pe nimeni.
 
Pai le trebuie un eveniment ca sa bage asta in agenda culturala. De acolo se manevreaza bani, ce ii intereseaza pe ei sa se complice cu o locomotiva cu aburi sa circule intre Resita Nord si resita Sud, sa pufaie in dreptul muzeului, etc?

E mai simplu sa opreasca circulatia auto si sa se zbenguie citiva zanateci pe acolo. In cinstea primei locomotive.
 
Pana la urma niste pasionati de masini se intalnesc sub "palaria" unui eveniment dedicat trecutului industrial al Resitei, simbolizat de prima locomotiva construita aici.
Nu vad nimic rau in asta ci o ocazie sa se mai vorbeasca si de trecutul industrial al orasului si o ocazie pentru cei tineri sa afle ca aici s-au construit si locomotive.
Si pentru ceva zanatici de turisti se poate sa fie o surpriza sa afle ca la Resita s-au facut masini...
Dar probabil era mai bine sa se faca un simpozion inchis, pe baza de invitatii, cu sobor de preoti si discursuri sforaitoare. Tot nemultumit ar fi fost romanul, nu ?
 
dantm, cu tot respectul, crd ca acel cuvant "zanateci" nu isi are locul. Personal nu sunt "zanatec", dar cred ca fieare are drept sa faca ceva mai ales in mediu organizat.

problema care se pune este ca dintre toate activitatile niciuna nu aduce cu adevarat la cei 140 de ani si la ceea ce a insemnat Resita pentru transportul ferocviar si nu numai de la noi.
Personal, nu stiu insa daca s eputea si practic, as fi facut un fel de cursa intre maisni (eventual de epoca) si vreo aburoasa... la 40 la ora!

iar cursele de masini pot aduce sponsorizari pt intreg evenimentul.