Multumesc de atentionare, Roovidiu!
Din pacate, in buna traditie balcanica, articolul abunda in formulari vagi ori date inexacte, incomplete sau chiar gresite de-a dreptul. Astfel, cladirea din Sinaia construita de compania Demeter Cartner este, cronologic vorbind, a treia etapa in dezvoltarea garii respective si nicidecum "prima" asa cum afirma articolul.
Gara din Herculane a fost supervizata, dar este indoielnic ca a fost proiectata in intregime de absolventul celebrei scoli de poduri si sosele din Paris, domnul August de Serres-Wiecffinski (1841-1900) pentru ca acesta a fost directorul de dezvoltare al firmei StEG, avand in subordine o intreaga "armata" de arhitecti si desenatori, iar povestea cu pavilionul de vanatoare al imparatesei Maria Tereza este o legenda urbana fara acoperire in realitate.
Gara Burdujeni nu este construita intr-un stil "cu influente baroce"(acest aspect potrivindu-se mai degraba garii Herculane) iar faptul ca este construita dupa modelul garii din Fribourg, Elvetia, este din nou o simpla "legenda urbana". Vezi spre lamurire: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3c/Freiburg_Main_Station_1890.png
Gara Iasi este construita in stil neogotic romantic de secol XIX si nicidecum intr-un stil "inspirat de palatul Dogilor din Venetia".
In fine, gara din Curtea de Arges si sora ei geamana din Comanesti au fost amandoua proiectate de arhitectul italian Giulio Magni si nicidecum de "renumitul arhitect" Elie Radu care, la fel ca si directorul StEG amintit mai inainte, a fost inginer si conducatorul directiei "Lucrari Noi" din CFR, avand in subordine o mica armata de arhitecti, desenatori si ingineri.
In final, gara Cluj a fost "semnata anonima" autorul articolului amintind doar faptul ca ar fost inaugurata in anul 1870. Desigur, o anume gara din Cluj a fost inaugurata intr-adevar in 1870, dar nu actuala cladire, ci VECHEA cladire a statiei de calatori, inlocuita in perioada 1900-1910 de actuala cladire, proiectata de domnul Ferenc Pfaff, arhitect al MAV si autor al unei intregi colectii de gari dintre care amintesc Carei, Szeged, Jimbolia, Bratislava,... si inca o gramada!
Deci, exceptand aceste "mici" amanunte, articolul este.. riguros exact!
