cel mai rapid tren din lume

anghelson

Active Member
Trenulist
Salut @gicu,
am mers cu "obiectul in cauza". dar numai cu 380Km/h, de la Valence la Paris (600 Km in timp de 1 si 3/4h). Este atat de bine facut, incat am realizat viteza doar atunci cand ne incrucisam cu alt tren in sens opus (nu am reusit deloc sa il si vad pe trenul in sens opus, pentru ca timpul in care eu intorceam capul se dovedea prea lung) si am mai remarcat ca se schimbau conditiile meteo extrem de des (era intr-o zi furtunoasa si ba era soare, ba vant si ploaie, trebuie sa vezi asa ceva pentru a crede ca este posibil).

Acum circa 10 zile am mers cu trenul (rapid) pana la Predeal si inapoi in Bucuresti. Cred ca nu vrea nimeni de pe acest forum sa stie ce impresii am avut. Trist, nu e asa...

Sorin Anghel
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
este absolut impresionant ce pot face altii ,insa nu uita ca pe Valea Prahovei nu ar fi posibila atingerea unor astfel de viteze datorita razelor diferite si continuu schimbatoare dintr-o parte in cealalta(adica serpuita). un tren cu o viteza peste o anumita limita ar zbura de pe sinele alea oricat de bine ar fi ele puse la punct. sunt sigur ca tronsonul bucuresti - campina poate oferi o posibilitate de "alergare" a trenurilor destul de mare in kilometri pe ora...dar sa nu uitam ca ramele noastre sunt incapabile,si nu cred ca neamtul sau francezul care a facut rama aia o sa o aduca pana aici sa vada daca se poate...
Cred ca faci o comparatie putin cam nepotrivita.
Nu spun ca nu avem trenuri si intervale orare insuportabile,insa se pare ca la noi nimic nu mai misca si nimeni nu incurajeaza noile aparitii si modernizari ce apar pe plan feroviar.oricum avem tehnologii invechie si ne chinuim sa modernizam vechituri....
 

anghelson

Active Member
Trenulist
@sogard_2003 - departe de mine ideea de a incerca vreo comparatie intre TGV si liniile CFR. Pentru ca nu prea este nimic de comparat. Si tocmai asta este trist.
In ceea ce priveste relieful, linia de la Valence la Paris traverseaza Le Massif Central (Puy de Sancy - 1886 m) Sigur nu prin varf trece TGV-ul, dar ce vreau sa spun este ca daca Franta ar fi fost situata geografic in locul Romaniei, acum ar fi fost fara indoiala date in folosinta liniile TGV: Bucuresti - Oradea sau Arad - Constanta. Si mai cred ceva: ar fi costat mai putin constructia lor decat ne costa pe noi modernizarea liniilor existente CFR.
Am auzit ca dupa ani de "lucru" si sute de milioane de euro ca si cost, linia spre Constanta a fost "modernizata", iar ca urmare viteza maxima de circulatie pe anumite tronsoane a scazut. Acum se "modernizeaza" linia Campina - Predeal, ma intreb cu cat va scadea viteza de circulatie si pe aceasta linie cand va fi gata?

Sorin Anghel
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Romania este o tara pitoreasca. Avem un peisaj atat de fermecator, incat e si pacat, cand calatoresti cu trenul, sa nu admiri locurile prin care treci. Asadar, cei de la CFR s-au gandit ca viteza optima pentru a putea admira natura inconjuratoare cu toate detaliile umane, este de 10 km/ora. Si voi mai vreti TGV-uri. Nici nu apucati sa va culcati in ele ca si trebuie sa coborati la destinatie.
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
ÂŞi să nu uităm Japonia. Din căte Âştiu eu, relieful Japoniei este cel puĂžin la fel de muntos ca al României. Cu toate acestea au cea mai bună reĂžea de trenuri rapide. Cu siguranĂžă aĂži auzit de faimosul Shinkansen care nu numai că trece prin munĂži dar ajunge Âşi pe una dintre insulele din sud. AÂşa că cu siguranĂžă nu relieful este impedimentul unui astfel de demers ci societatea, hai să zicem poporul.
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
cosmin78 a spus:
Pok a spus:
...AÂşa că cu siguranĂžă nu relieful este impedimentul unui astfel de demers ci societatea, hai să zicem poporul.
...baaaniii :!:
Dacă tot vorbim de Shinkansen... după realizarea primelor tronsoane societatea naĂžională japoneză de căi ferate era în pragul falimentului. Până la urmă s-a privatizat. Cu toate astea Japonia este împânzită astăzi de trenuri rapide. Cu alte cuvinte nu bani sunt problema.

(Scuze de off-topic)
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
437
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Banii sunt o mare problema.Nu mai comparati Romania cu tari care au PIB-ul de cel putin 10 ori mai mare decat al Romaniei.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.984
234
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
@Pok,

Japonia e putere modiala,Romania nici la glezne nu-i ajunge.Si in plus de unde crezi ca se pot face rost asa de
usor de finantari pentru o linie de TGV?costurile se ridica la zeci de miliarde de euro.
 

jeli

Active Member
8 Septembrie 2008
111
0
sibiu
LOCATION
sibiu
daca prin absurd tara noastra ar primii asemenea trenuri si echipamente cadou,nu am fi in stare sa le intretinem.si daca tot prin absurd am avea bani sa le intretinem,le-ar distruge cei pt care "a rupe" si "a sparge", este un hoby.
 

anghelson

Active Member
Trenulist
Din pacate (asa pentru noi ca si popor, ca natiune nu prea imi vine sa ne denumesc) @jeli are foarte multa dreptate. Nu banii sunt problema. Ci mentalitatile, lipsa de educatie si "nevoia" asta pacatoasa a noastra de a fi mai "smecheri" decat vecinii nostrii: de bloc, de trafic, de scoala ... sau de ce or fi ei. Hai sa ne imaginam impreuna ca in anii 1990 (de preferinta in primii ani), s-ar fi trasat coridoarele de transport (feroviar, rutier...) s-ar fi expropiat terenurile (fiindca tot nu costau mai nimic atunci) si s-ar fi inceput lucrari mari de infrastructura (in loc sa se plateasca salarii compensatorii cu nemiluita pentru nemunca). Situatia in care a preluat Hitler Germania in 1933 era foarte grea si totusi a facut mii de km de autostrada, de cai ferate, canale fluviale si cate si mai cate, in doar cativa ani (si fara prea multi bani).
Departe de mine gandul de a face apologia nazismului (pentru ca am oroare de el ca si de comunism, ca si excese ale istoriei), dar am dat acest exemplu pentru a se vedea ca se pot face foarte multe lucruri si cand nu ai bani si esti intr-o situatie grea. Dar despre ce vorbesc eu, multi romani nu sunt in stare sa isi smulga buruienile din fata portii, sau sa isi peticeasca acoperisul de la wc-ul din funcful curtii, iar aceste lucruri chiar nu mai costa nu stiu ce bani!
Poate ca este nepotrivit post-ul meu in acest forum si imi cer scuze in fata celor care se simt deranjati, dar uneori mi se pare ca e mai rau sa te abtii decat sa spui lucrurilor pe nume. Tara asta ar fi putut avea si TGV si autostrazi si ce mai vreti voi. Daca ar fi fost altii in locul nostru...

Sorin Anghel
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Permiteti-mi sa arunc o poezie la care ma poarta cu gandul discutia voastra despre neajunsurile tarii, poporului, etc

Eustache Deschamps - Pisica si soarecii ( balada)

Avut-au, intre soareci, loc
Galcevi destule, - mult si bine
Vorbindu-se, ba chiar cu foc,
Fara ca, totusi, sa-i dezbine
In ura pentru-asa jivine
Ca matele, a lor... Cand ei
L-aud pe unul ca: "N-ar fi bine
Sa-i punem matei clopotei?"

Acest sfat fu-nsusit pe loc,
Parandu-i fiecarui' bine
Ca s-a gasit un bun mijloc
Antimatesc; incat, cand vine
Unul de-al lor, un oarecine,
Care-i intreaba cu temei,
Anume cum ca:"Oare, cine
Sa-i puna matei clopotei?"

I se raspunde:"Dobitoc
Ce esti! Auzi acolo, cine?
Pai, cel mai tare!" Dar, pe loc,
O sterg in surile vecine
Precum si-n gaurile bine
Ascunse-n zid, - ca, vrei, nu vrei,
Intr-adevar nu mai e "Cine
Sa-i puna matei clopotei"

Sfetnici ai, Printe,-n nu putine
Privinti, - dar cei mai multi din ei
Aduc cu intrebarea "Cine
Sa-i puna matei clopotei?"


Cam aici suntem si noi. Cine sa ne faca tara mai frumoasa? Cine sa ne faca mai civilizati? Cine sa ne dea bani sa avem si noi TGV-uri si alte alea? Cine, daca nu noi? "Cine sa-i puna matei clopotei?"
 

Pok

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2007
132
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Doar atât mai vreau să adaug, că Japonia nu a ajuns să aibă PIB-ul de 10 ori mai mare pentru că le-a dat cineva bani de "buzunar". Poate putem să spunem că au fost împinÂşi un pic de americani la început. Dupa aia s-au descurcat singuri. Cu alte cuvinte PIB-ul de 10 ori mai mare nu dovedeÂşte nimic altceva decăt că "poporul" este de vină. Desigur există Âşi excepĂžii, oameni de valoare Âşi pe la noi... dar sunt prea puĂžini Âşi daĂži la o parte de la cârmă de restul...
 

Montalbano

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2008
529
0
Timisoara
montalbano.nasol.ro
WEBSITE
http://montalbano.nasol.ro
YAHOO
mihaipetrescu2008
LOCATION
Timisoara
@lukes07
http://cgi.ebay.de/TOMIX-Sanriku-Railway-Type-36-200-2-Teilig_W0QQitemZ390027735391QQcmdZViewItemQQptZDE_Modellbau_Modelleisenbahnen?hash=item390027735391&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318a
asa am vazut sau la alta firma care produce trenuri shinkasen
http://cgi.ebay.de/Shinkansen-Type-922-Doctor-Yellow-Microace-A0496_W0QQitemZ360122415843QQcmdZViewItemQQptZModel_RR_Trains?hash=item360122415843&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Personal stiu doar de doua firme producatoare Tomix si Microace , dar lista e deschisa la completari,desigur.
http://www.japanmodelrailways.com/shopenglish2008/
asta are pe scara N,shinkansen seria 700,daca iti convine scara
 

lukes07

New Member
1 Februarie 2009
2
0
Arad
LOCATION
Arad
Cum japonezii sunt mici prefera si trenuri mici ...
Eu am inceput cate ceva pe H0, deci nu pot folosi modelele indicate.