Ceferizare cuseta seria 40-31

kltrainlover

Well-Known Member
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor !
Deschid acest topic in speranta colectarii unor informatii care sa ma ajute sa iau unele decizii in ce priveste ceferizarea a doua vagoane cuseta L.S. Models ( in inmatriculare DB) pentru ca ele sa devina doua cusete CFR de seria 40-31 la scara H0.
De la inceput trebuie sa spun ca se impun unele modificari, completari sau chiar renuntari daca este sa raportam modelul H0 la modelul real.
Despre vagonul real voi spune sumar cateva date:
- este cel mai lung vagon al CFR Calatori cu 27,50 m lungime ( si provine din fostele Bctm 256 / Bctm 257 / Bcom 244 ale DB; in acest topic nu ma refer la cele 4 vagoane din aceeasi serie 40-31 care sunt pe 26,40 m lungime adica fostele fostele Bcm243 si Bocm246 (modernizate) ale DB )
- vagon cuseta clasa 1 si 2 ( AcBCmee) apt pt trafic international
- boghiuri Gorlitz V(a) deci viteza maxima de 140 km/h; “confratele” sau adica vagonul seria 40-70 este aproape identic doar ca are boghiuri ( de alt tip) apte pt viteza maxima de 160 km/h ; boghiurile Gorlitz V(a) au fost montate in Romania cand vagonul a fost convertit / modernizat din vagon ex-DB in vagon CFR
- are instalatii de aer conditionat precum si niste “acoperitoare” care mascheaza diverse instalatii de sub sasiul vagonului



- are niste cutii mari montate transversal sub scarile de la ambele capete ale vagoanelor



- unele vagoane au tabela electronica de afisare a numarului de tren si a traseului
Iata o poza cu vagonul real pe toata lungimea (poza de Florin Vornicu):



http://s196.photobucket.com/user/trenuri/media/Vagoane%20calatori/61534031122acbcmeer741bwz2.jpg.html
http://s196.photobucket.com/user/trenuri/media/Vagoane%20calatori/vagonlarevgrivvlz3.jpg.html

Iata si cateva poze cu tipul de vagon L.S. Models pe care doresc sa il ceferizez:






Si acum iata lista de probleme tehnice pe care le ridica ceferizarea acestui vagon:
1. Daca privim vagonul real ( partea cu coridorul) se poate observa ca cele doua geamuri
de pe coridor corespondente geamurilor de la cabinele de WC de pe cealalta parte sunt
dintr-o singura bucata adica nu se deschid in nici un fel ; la modelul H0 pe care il am ,
aceste doua geamuri sunt rabatabile ( sunt sectionate la mijloc de o bara).
Pentru a elimina aceasta problema ma gandisem sa caut o fereastra de scara H0 identica cu ce as dori sa obtin eu adica un 40-31 cat mai fidel realitatii; am observat ca ferestrele de la vagoanele AVA 200 rosii de scara H0 sunt ( ochiometric) cam de aceleasi dimensiuni insa la o privire mai atenta mi se pare ca “rotunjimea” curburii colturilor nu este aceeasi ( parca cele de la AVA 200 sunt mai drepte la colturi); sa zicem ca as fi facut un compromis la acest aspect dar apare o alta problema : din cele 11 ferestre de pe coridor doar 5 sunt rabatabile in timp ce 6 sunt fixe (sunt dintr-o singura bucata adica nu se deschid in nici un fel) ; in acest caz ferestrele de la AVA 200 nu cred ca se potivesc nici la dimensiuni, in mod sigur nu se potivesc ( cele rabatabile) la pozitia barii care sectioneaza geamul ( la jumatate la 40-31 si la peste 75% in partea de sus la AVA 200) si dupa cum se vede, cele de la AVA 200 sunt mai drepte la colturi.





Am 2 intrebari la aceste probleme:
1.a. Cunoasteti alte vagoane de la care s-ar potrivi aceste ferestre?
1.b. Cu aparatura pe care o au cei care se ocupa de ceferizari este posibila
confectionarea unor astfel de ferestre?
2. Daca privim vagonul real se poate observa ca au fost montate ( pe ambele parti )
niste “acoperitoare” care mascheaza diverse instalatii de sub sasiul vagonului ,
acoperitoare situate intre cele doua boghiuri .
Intrebare:
2.Aceste acoperitoate se pot confectiona cu aparatura pe care o au cei care se
ocupa de ceferizari sau trebuie sa caut un vagon donator ( care are ceva identic sau
similar)?
3. Acele cutii mari montate transversal sub scarile de la ambele capete ale vagoanelor nu
exista la vagonul L.S. Models care serveste drept baza pt conversie. Eu ma gandisem inca de la inceput sa renunt la ele pt ca s-ar putea ca din punct de vedere tehnic sa fie o imposibilitatea montarea lor la scara H0. Oricum nu se vor putea confectiona ca in realitate deoaerce (la scara H0) pe acolo se misca mecanismul (carligul) cuplelor. S-ar
putea lua in calcul o solutie de compromis in asa fel incat respectiva cutie sa nu aiba
acoperita partea dinspre capatul vagonului pt a lasa loc liber pt miscarea carligului.
Intrebare:
3.Solutia de compromis pe care o descriam mai sus ar fi oare posibila; nu ar stanjeni miscarea carligului cuplelor la curbe ?
4. Cutiile care exista sub sasiul vagonului la vagonul H0 de la L.S. Models nu au aceeasi pozitie si lungime ca la vagonul CFR.





Intrebare:
4. Are cineva o schita cu partea de sub sasiu a vagonului ( adica cu agregatele sau cutiile existente sub sasiu la modelul CFR ( sau poze / informatii teoretice cu asa ceva)/?
Mai sunt modificari necesare care nu ridica insa probleme majore ( un exemplu este astuparea / raschetarea a doua grile de aerisire). Alt aspect ar fi confectionarea paturilor.
Nu mai mentionez aspecte care sunt evidente precum vopsirea in grila CFR, aplicarea inscriptiilor CFR, montarea de boghiuri Gorlitz V(a).
Daca voi mai sesizati altele astept sugestii.
 

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Septembrie 2016
387
35
Braila
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Braila
Salut, ai sa observi ca acea grila de aerisire care pe model este pe acoperis, pe culoar daca nu spun gresit, pe vagonul real se afla pe cutia vagonului pe lateral.
Cu geamurile e o adevarata polemica, daca gasesti de la un vagon donor sa iei unele dintre ele e bine, daca nu trebuiesc confectionate de preferat pe un router CNC sau laser din plexic.
Fustele pot fi facute acasa daca ai sculele necesare.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Legat de geamuri, depinde cum sunt configurate ramele. Din ce vad in poze, mi se pare ca ramele perimetrale sunt parte din carcasa. In cazul asta, se rezolva usor prin inlocuirea plasticului transparent al modelului cu o bucata de plastic de 0.5/1mm, taiata cu atentie dupa forma geamului.
Pentru fuste iti recomand sa iei o bucata de plastic cu grosime de 1mm, pe care sa o slefuiesti, ca sa iasa forma usor rotunjita si s-o gravezi. Iti recomand ca piesa fustei sa aiba o prelungire in corpul vagonul. Un exemplu in acest sens poti sa vezi in articolul despre realizarea unei cusete 40-31, in a 3a poza: http://r161trains.wordpress.com/2012/09/23/vagon-cuseta-40-31/ . Acest mod de constructie ofera o rezistenta suplimentara.
 

kltrainlover

Well-Known Member
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Multumesc pt raspunsuri !
O precizare se impune din start : nu eu sunt cel care voi face ceferizarea, nici nu ma pricep si nici nu am aparatura necesara. Avem marii "mesteri faurari" care se ocupa cu ceferizari si ma bucur ca cele doua raspunsuri primite vin chiar de la ei ( fam. Savin si Radu161). Desigur ii mai avem si pe Florin Vescu, pe Horia Radulescu (la scara N) , pe cftt (si alti colegi la scara TT).
Desi ii puteam contacta direct pe cei care mi-au raspuns deja am preferat lansarea unui topic pt a putea colecta idei de la cat mai multi profesionisti ai acestui domeniu al ceferizarilor.
Nu am enumerat toate problemele deoarece pt unele stiam ca exista rezolvare. De exemplu in legatura cu ce scria scristi pt "grila de aerisire care pe model este pe acoperis, ....pe vagonul real se afla pe cutia vagonului pe lateral" stiam si eu de ea dar vazusem deja asa ceva realizat atat de fam. Savin cat si de Radu161.
Mai am nevoie de o confirmare a unui fapt. Din cate vazusem eu (parca) in niste poze cu niste locomotive ceferizate tin minte ca fusesera realizate si astfel de prize , de genul celei care este incercuita cu rosu in poze:



poza de Dr.2005
As dori o confirmare. Multumesc inca o data.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Inca o data, codul HTML pentru inserarea imaginilor (click pe cod pentru marire):



In cazul in care nu este clar de unde se copiaza acel link direct, am incercat in imaginea de mai jos sa fac cat se poate de clar campul respectiv (urmareste sageata neagra):



Mult succes!