Ce gara este aceasta?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Tudore,

Dupa stil, ar putea sa fie o gara de constructie austriaca. Daca e in Ardeal sau in Bucovina nu pot sa-ti spun, dar nu stiu sa fi existat asemenea gen de cladire pe liniile din Regat. De unde ai poza? In functie de asta am putea sa ghicim din ce zona provine mai exact...
 
Am dat de poza in una din catedralele catolice din Iasi pe un panou cu mai multe poze din perioada 1927-1930 din viata unuia din cei din poza, care este Anton Durcovici si din ce am mai gasit pe net am aflat doar ca "In 1923 este numit canonic al catedralei „Sfântul Iosif” din Bucureşti", asta incercand sa caut un reper al locatiei sale aproximative in acea perioada.
 
Oare o fi gara Odesa?

Sub fotografie este scris textul: Mitropolitul Visarion Puiu intâmpinat în gara Odesa ,6 decembrie 1942.
"Prin decizia ministrului Cultelor de la 23 noiembrie 1942, mitropolitul Visarion Puiu era ataşat pe lâng㒠Comandamentul de că’petenie al Armatei cu misiunea organiză’rii bisericilor şi îndemnă’rii spirituale a populaţiei de peste Nistru. ......

Dup㒠instalarea mitropolitului Visarion în funcţia de conducă’tor al Misiunii, s-au întreprins mai multe mă’suri de reorganizare. S-a ales Consiliul eparhial şi conducă’to- rii secţiilor administrative, culturale şi economice. întreaga provincie alcă’tuit㒠din 13 judeţe a fost împă’rţit㒠în trei eparhii: Odesa, Poltava şi Tulcin. "

Textul ce insoteste imaginea, spune ca ar fi gara Odesa. Eu inclin sa cred ca este fosta gara Pascani. Voi ce spuneti?
 
Privind cu ochi de "Argus" la imagine......vezi patru "slujitori ai Domnului" cu o clă’dire în spatele lor (clă’dire ce poate avea diferite funcţiuni, printre care şi de gară’, mai degrab㒠de haltă’, deşi bariera trecerii la nivel poate duce în eroare...iar stâlpii de "telegraf...sunt cu 18 izolatori, adic㒠9 + 9 pe fiecare parte)..... , dar în spatele clă’dirii "muntele" este destul de abrupt şi împă’durit....fapt ce m㒠face s㒠exclud, cumva, Paşcaniul......dac㒠ne referim la Paşcaniul românesc...... O pă’rere......."Nu trageţi în pianist"
 
Daniele, nu ai inteles de care gara e vorba. :D

http://2.bp.blogspot.com/-ATu0571_6mU/T0FuanesuPI/AAAAAAAAAiw/-pfiuhmuw90/s1600/35F02.jpg
 
Daca poza nu este din Romania?

Sau unde ar putea fi o cladire asa mare cu muntele atit de aproape?
Suceava -Vatra Dornei? nu cred
Dincolo Dej -Jibou?
Caransebes-Orsova nu este.
M-am gindir la linia Oradea-Cluj Napoca ca Alesdul si Vadul Crisului au o forma asemanatoare dar mai departe nu se potrivesc.
Valea Oltului nu are asemena cladiri, ca sa trecem Carpatii.
Nu poate fi Pascani sub nici o forma.
 
Stimati colegi. Intrebarea pusa de mine se refera la fotografia care apare in link-ul: Oare o fi gara Odesa? si nu la fotografia cu cei patru calugari din fata unei cladiri din zona montana. Horia a avut dreptate cand v-a avertizat. :lol: Am gresit ca nu am subliniat , ca e vorba de alta gara si nu am vrut sa mai deschid alt topic, titlul parandumi-se potrivit.
Cu stima,
C. Filip
 
Buna Semafor,

nu cred ca este Odessa si motivez parerea mea prin faptul ca aceasta din urma este gara terminala (se vede clar din aceasta poza ca nu e cazul) ca si Gara de Nord, dar mai ales prin faptul ca nu a avut peroane acoperite niciodata.

Stiu ca ai in arhiva personala o poza de familie cu un personaj pe peronul garii Pascani. Din pacate acum nu am idee unde ai postat-o (am vazut-o undeva pe net). In poza respectiva parca se vad si elemente ale fremei si putem analiza.....
 
Multumesc Catalin. Am vrut sa postez acele poze dar am avut ceva probleme insa acum am reusit. Din pacate nu prea apar stalpii de sustinere in cele doua poze din perioada interbelica ale garii Pascani, in care apare bunicul meu.



Un detalu mai relevant ar fi in gravura aparuta in unul din cele trei volume - Istoria tractiunii feroviare din Romania - gravura ce prezinta peronul garii Pascani la 1877. Si inca un argument vine in sprijinul parerii mele: Mitropolitul Visarion Puiu , s-a nascut la Pascani,iar acea fotografia a fost realizata probabil cu ocazia trecerii sale prin urbea natala.
 
Stalpii nu sunt aceiasi cu siguranta. In poza cu personalul garii se vad niste stalpi mai subtiri care nu au gravuri. In poza cu Mitropolitul se vede ca stalpul de sustinere are gravuri pe toata lungimea lui.

In a doua poza apare un delicios automat de ciocolata, candva o prezenta comuna in toate garile CFR.
 
Nu numai ciocolata ci si bomboane. Bunicul meu avea grija de buna functionare a aparatului. Pentru aceasta cei de la fabrica Stollwerck din Brasov, care alimentau aparatele, nu uitau sa-i trimita de Pasti si Craciun o cutie cu dulciuri, pentru copii.
 
Daca privim cu atentie stalpul din fotografia cu Mitropolitul, se observa cam la mijloc , emblema CFR , stalpii presupun ca au fost turnati din fonta.Ar fi argumentul ca gara aprtinea retelei CFR.