Carcase DA 060 versiunea ND2

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Lica_Frinaru

Active Member
30 August 2010
68
0
Arizona-Timisoara
LOCATION
Arizona-Timisoara
Am facut rost de carcase de Locomotiva DA 060 versiunea ND2 care se preteaza la modificari pentru variantele GFR in circulatie.
Carcasele sunt aproape perfecte numai cu citeva bavuri pe la unele geamuri nu mai groase decit coaja de ceapa... Gaurile pentru suruburi nu sint date. Am incercat sa le modific dar nu prea gasesc poze sau informatii complete si de buna calitate, si nu vreau sa fac un lucru de cirpaci daca tot ma apuc de treaba...
Ma intereseaza daca sunt modelisti feroviari care au vreun interest in aceasta versiune DA 060 si ar putea sa le modifice ca sa fie folosite de operatorul GFR.
Daca este vreun interes postati aicea sau trimiteti email direct: [email protected]
Daca este interes Am sa pun imediat niste poze.
Pentru ca am mai multe carcase decit am nevoie, sunt dispus sa schimb citeva din ele pe poze de calitate, dimensiuni, planuri sau alte informatii ne-materiale care binenteles nu le pot obtine oricum gratis pe internet.

Vreau sa precizez ca acesta nu este un anunt de vinzare sau schimb ci vreau doar sa aflu daca are cineva interest in acest model si poate intr-o colaborare .

Salutare din Arizona, Lica [email protected]
 
cei de la trains-addicted au facut ,sau fac varianta GFR....
Florinn a deschis si un topic despre modificarea unui ND2 in DA GFR.
 
Uite si ceva poze. Pozele luate cu Kodak Z981 la rezolutie de 14 MegaPixels.
Cu toate ca camera este destul de buna fara Flash au iesit prea inchise iar cu flash prea lucitoare. Cred ca miine o dau inapoi... :twisted:
Luciul este de la chimicalul care se da pe matrita ca sa nu se lipeasca carcasa. Fabricantul spune ca se poate vopsi direct peste fara spalare...
Culorile nu prea reflecata realitatea...
Toate detaliile sunt prezente fara defecte inclusiv toate gaurile pentru accesorii. De fapt sunt prea multe gauri pentru varianta GFR. Carcasele au fost injectate sub presiune asa ca nu sunt nici un fel de goluri sau bule. Matrita nu are nici un defect deci nu s-au transferat imperfectiuni pe carcasa.










Daca cineva vrea alte poze trimiteti email
 
Interesant!
Sigur, mult mai rentabil era sa se multiplice o carcasa modificta (GFR).
Pe mine chiar asta ma intereseaza - metoda de reproducere, daca ne poti da cateva detalii. Matrita? Materialul injectat?

PDI
 
Rentabilitatea este oarecum relativa...
Nici unul din lucrurile pe care le cumparam (modelism sau altceva) nu prea merita banii :D
In termeni de cost pentru materialul de injectare este vorba de probabil in jur de $1 (Socotit ochiometric) sau mai putin. Costurile sunt in prepararea matritei si costurile sculelor necesare. Oricum nu sunt de zeci de mii de dolari sau euros cum pretind unii si nici sute de ore si sute de poze. Asta e o vrajeala pentru nestiutorii de consumatori palavragita de fabricanti si comercianti incercind sa justifice preturile umflate (nu uitati noile taxe).
In ziua de azi o singura persoana cu ceva interes, timp si motivatie poate realiza o martita capabila cam de 400-500 cicluri injectie la presiune de 30 tone cu un cost de cam $2000 cu matrite identice aditionale can de ordinul $200 sau mai putin. Nu vorbesc de injectie cu rasina ci injectie cu materiale Termoplastice ca de exemplu "Styren" care este materialul predominant in modele de plastic de toate felurile (se taie si lipeste foarte bine). Delrin ar fi pe locul doi pentru roti dintate si detalii care trebuie sa tina la uzura, ca si balustrade , boghiuri sau furtune
De aceea nu inteleg dece sunt toate aceste "jucarii" atit de scumpe. Pentru o fabrica care se ocupa cu injectarea materialelor plastice matritele nu sunt mai scumpe decit cele care sunt necessare pentru injectarea jucariilor de nimic care se dau pe gratis pe la diverse magazine sau mai stiu eu unde, pe aicea sau aiurea...
Am studiat metodele de construit matrite moderne, ca si metodele traditionale mai vechi, cam aproximativ de un an, de fapt pornind initial de la ideea construirii unei Locomotive Ludmilla la scara HO. Ma mai intereseaza si vagoanele cisterna precum si o gramada de alte multe smecherii care se pot face din rasina turnata.
Cautind articole si informatii pe tema HO am dat peste acest forum si mia-m dat seama ca este o mare saracie de modele Romanesti, asa ca am schimbat "macazul" si am hotarit sa imi pun fortele la facerea unui model mai necesar. Ludmilla sunt fabricate de mai multi. Locomotive Romanesti (de calitate) nu prea sunt... :(
Motivul este mai mult ca sigur faptul ca in afara Romaniei nu exista un mare interes in lucruri Romanesti decit daca sunt folosite sub culorile altei tari (prea putin), iar in romania lumea (mai ales azi) nu poate sa isi permita sa dea o gramada de bani pe jucarii cind sunt alte lucruri de necesitate (vezi casa masa etc) pe care trebuie sa le avem mai intii. Deci ginditiva, citeva sute de locomotive sunt nimica pentru un fabricant absolut nu se merita timpul pierdut cind nu este profit resonabil. ca exemplu concret Vedeti circul cu modelul "exclusiv CFR DA 060"
Sper ca lumea is da seama ca Tillig nu va mai face vreodata aceasta locomotiva in varianta CFR iar cind versiunile straine se vor epuiza si ele ADIOS!!!
Proiecte minore de calibrul materialului rulant CFR ori altceva similar local in alte tari este tratat ca si un proiect la nivel de "club" cu o audienta restrinsa si este mai mult o curiozitate.
Nu vreau sa supar pe nimenea dar asta este adevarul si o stim cu totii, dar ne facem ca ploua....

Sa revenim la subiect:

Incerc sa fac rost de ceva material, poze, desene, dimensiuni ca sa pot face citeva prototipuri mai reusite. Dupa ce la-m nimerit pe primul este usor sa fac multe altele.
Deocamdata nu prea am multe de relatat deabia am facut ceva poze... Stau bine cu ideile si sculele dar prost cu documentatia si timpul.
Vreau sa construiesc o locomotiva complect functionala la analog dupa care voi pune un articol de construit detailat pe forum.
Am idei si la capitolul DCC, care de fapt sta cam la fel ca si carcasele. Costul unui decodor este pentru fabricant cam $3 sau mai putin. Pentru mine as putea sa fac unul cu 6 functiuni cam cu $6. Probabil dupa primele 10 decodoare se poate gasi o metoda de a reduce pretul chiar mai mult. Asta e substantial mai ieftin decit in comert chiar in USA unde pretul e cam pe la $25. Sunet inca nu stiu cum este exact facut pe acelasi circuit (ca nu ma-m uitat), si nu am disecat nici un decodor cu sunet inca, dar in teorie ar trebui sa fie cam $1-2 extra. In comert un decodor cu suente costa mult mai mult. Vezi Lenz sau Tsunami.

Pentru matrita am folosit Silastic J facut de firma 3M turnat in vid in doua jumatati. Silastic J Este foarte viscos si rigid la demulare se usuca in cam 24 ore. Cind vorbesc de vid nu ma refer la o masina mesterita de mine ci la una comerciala care evacueaza 6 picioare cubice pe minut folosita la reparatii de frigidere comerciale si masini mari de aer conditionat. Plus un vas pentru vid solid. Pe instrument analog cu ac vidul era cam la Zero (imposibil) din nefericire instrumentul meu digital mult mai precis a loat-o razna si nu l-am putut folosi cu rezultate credibile.
Pentru carcase am folosit Poliester A+B de culoare alba (de fapt crem deschis) care la-m colorat eu cu coloranti reactiv (adica reactioneaza chimic cu rasina si devine integral) vindut de firma Alumilite.
Majoritatea carcaselor sunt Maro pentru ca daca se zgirie nu se va vedea decit Maro care apare ca si rugina. Asta e o smecherie care o fac navomodelistii care construiesc coca modelului din fibra de sticla colorata Maro.
Injectarea se face sub presioune de aproximativ 110 Psi intr-un vas special de presiune care se inchide cu suruburi la capacul de sus cam ca o usa de submarin. E cam periculos :D ca pe vasul de presiune scrie ca presiunea maxima este 60 Psi... Mai mult nu tine garnitura si incepe sa iasa aerul indiferent cit de tare string suruburile. Totul trebuie facut rapid cam in 120 secunde dupa care rasina incepe sa se incinga si sa coaguleze rezultind in rebuturi.
Am ales aceste materiale dupa multa cumpanire. mai sunt si multe altele dar mi Se pare ca astea sunt cele mai bune aicea in USA.
Din nefericire transportul chiar si aicea in USA este scump pentru ca materialele sunt foarte dense, deci grele. Ca sa le cumperi de aicea si sa le trimeti in Romania cred ca te sparge la buzunar... vezi: www.alumilite.com
Este aicea in USA un individ care se ocupa de modele HO chinezesti si face si vinde locomotive pentru cei interesati de trenuri Chinezesti. El foloseste produse de la www.alumilite.com dar pe web siteul lui nu spune exact ce si cum, probabil de frica ca se vor inbogatii altii daca lasa sa i se fura ideea, hahahaha.

Daca este chiar interes in cum se face o carcasa turnata din rasina as putea sa fac un tutorial serial pas cu pas pentru forum. Vreau din nou sa subliniez ca turnarea carcaselor in sine nu e scumpa sau comlicata dar dureaza cam 30 minute fiecare, costul este in materialele si sculele necesare ca sa ajungi la punctul respectiv...

Apropo, Daca stie cineva cum este construita o matrita pentru turnarea unui cilindru asimetric (gol in interior) care poate sa fie folosit pentru vagoane cisterna poate imi spune si mie ce si cum se face.

Salutare, LICA :D
 
Mie unu mi se pare foarte interesant ce ai scris, din pacate eu sunt incepator si nu prea pot sa te ajut, insa vazand ce ai realizat tu deja, m-a facut sa visez... ce-ar fi daca am realiza cu ajutorul comunitatii un tutorial "Cum sa faci o locomotiva HO", sa-ti faci singur orice locomotiva vrei :D. (Stiu visez mult, nu dati cu pietre :oops: ). Din ce vad la tine pasul 1. Carcasa este rezolvat. Asta daca ai extraordinara generozitate in a ne impartasi pas cu pas "How to..."

Poti sa dai un link cu nenea ala care face locomotivele pentru trenurile chinezesti ? Sunt tare curios cam la ce nivel poate ajunge o locomotiva "home made".

Succes in continuare!
 
Erata: Persoana care are atelier de locomotive nu face modele Chinezesti ci Rusesti vedeti :

www.redstarrailways.com/zavod.asp

Am confundat cu altcineva care se ocupa de modele chinezesti deoarece unele locomotive erau de fapt importate din USSR.
Am sute de Linkuri de modelism feroviartoate neorganizate. Am sa incerc sa imi aduc aminte care sunt relevante si am sa le postez aicea pentru toata lumea.
Sunt multi care fac locomotive in serie mica dar nu integral de la zero. Este simplu: nu se merita. Multi folosesc mecanisme si piese de la alte modele care se potrivesc mai mult sau mai putin.
Asa am descoperit ca boghiurile de la locomotiva americana C44-9W facuta de KATO Japan se potrivesc exact la dimensiuni. Bineinteles ca mastile trebuie shimbate.

Firma KATO este considerata cea mai buna firma de mechanisme pentru locomotive de plastic, cel putin aicea in USA. Locomotivele KATO sunt foarte bine realizate dar din cauza aceea sunt cam scumpe.
De exemplu aceste boghie C44-9W complete, cu cardan cu tot costa $25 bucata si trebuie doua deci $50...
Intimplator am reusit sa pun mina pe 31 de bucati la un pret mai rezonabil de $10 bucata. de ce 31 ? Cineva la magazie nu stia sa numere bine :D
Am sa incerc sa adaptez aceste bogie Kato la masti modificate de ND2 care au detalii foarte bune in comparatie cu Tillig, sa vedem ce iese.
In privinta lestului pe care se monteaza boghiurile si motorul, am de gind sa construiesc unul de model care incorporeaza sistemul KATO pentru boghie si motor dar si cel de la ND2 care are o forma mai potrivita pentru acest model. Dupa ce voi realiza primul model pot sa torn cite vreau in forme de ghips special care poate sa toarne pereti subtiri de 0.6 MM in metale neferoase. Greutatile care se gasesc in toate locomotivele sunt turnate din ZAMAC un aliaj de Zinc care se poate cumpara cu $3 kilogramul sub forma de lingouri.

In privinta calitatii, singura diferenta dintre o locomotiva de fabrica si una facuta cu grija acasa ar trebui sa fie numai materialul. Rasina se toarna mai usor decit plasticul "Termoplastic" care se injecteaza in matrite de aluminium sa otel cu masini capabile de injectat la presiuni de 30 tone sau mai mult depinde de marimea matritei.
De fapt un model facut cu grija acasa este mai bine cizelat decit unul facut "la norma" intro fabrica care face mii de modele.
Am de gind sa fac o matrita pentru mechanism avind la baza toate procedeele folosite la locomotive aicea in USA. KATO este bun dar cam prea complicat la asamblat si cu prea multe piese. Un hibrid KATO-Athearn-Atlas ar incorpora cele mai bune inovatii intrun boghiu nou. Una dintre probleme sunt rotile dintate care mi se par cam scumpe. Cel mai bun pret care lam gasit ar fi cam 50 centi bucata.
Nu e prea mult dar sunt cam 6 roti in fiecare boghiu plus un Melc. Am ochit un fabricant in Hong Kong si inca unul in Korea de Sud. Daca le trimet ceva modele pentru dimensiuni probabil ca au matrite care fac aceste dimensiuni (Modul 17).
Sper sa cumpar vre'o 1000 de bucati la un pret rezonabil. Aceste roti dintate se pot folosi la o gramada de alte proiecte :lol:
Imediat ce voi gasi o pompa pentru chimicale capabila sa pompeze la presiune de cel putin de 100 Psi am sa construiesc si o masina de decapat cu clorura Ferrica. Astfel am rezolvat toate detaliile ca si grile, rame de geamuri, capace de toate felurile numere si placi cu inscriptii. Diferenta dintre modele decapate profesional si cele de acasa facute intrun borcan de sticla este pompa si orificiile pe unde iese Agentul de decapare. Sub forma lichida acesta nu corodeaza bine din cauza ca metalul nu este expus uniform, avind o pompa lichidul coroziv este dispersat foarte fin (ca un Spray) si se obtin piese foarte fine. Aicea in oras este un fabricant care se ocupa de asa ceva am sa le fac o vizita sa vad cit costa citeva foi cu detalii pentru locomotive vedeti :

www.photometals.com/



Ca sa revin la subiectul locomotivei GFR model ND2, deja sau uitat la articolul meu peste patru sute de persoane si nu am primit nici macar un singur mesaj de la cineva ca ar fi avut ceva material folositor...
Chiar nu are nimenea nimic ? Sau le este frica la lume sa impartaseasca aceste secrete "importante" si aparent "nepretuite" Mi se pare foarte interesanta aceasta reactie de tacere complecta dar nu neasteptata...
Eu nu fac modelism ca sa ma inbogatesc (pentru asata joc la Loto) ci ca distractie. Pina acuma am realizat orice subiect care miam-m pus mintea ca sa fac, si acest proiect GFR la fel ca si orice alt proiect CFR sau @!%& care il am de gind sa il fac este ceva mai deosebit si un pic mai greu de mesterit decit alte locomotive sau vagoane care sunt in productie asamblate complect sau in forma de Kit aicea in USA. Deja am citeva sute de locomotive si probabil un numar egal de vagoane. Le tin pe toate in cutii pentru ca nu am o dirama. Chiar daca ma-s hotari sa fac una ar trebiu sa construiesc o casa separata ca sa incapa toate. Mie imi place faza construirii si nu prea folosirea, Oricum deocamdata am strins o gramada de material si aproximativ vreo 200 metri de sina HO poate fac ceva...
Simbata asta pe 6 Noembrie este din nou un "bilci feroviar" local pentru modelisti aicea in Phoenix Arizona, probabil ca am sa ma duc si eu intro vizita poate au ceva care inca nu am.
Daca este cinva interesat in modele Americane spuneti ca am o gramada si pot sa pun poze pe forum cu ele. :evil:
 
Salut Lica

Foarte interesanta descriere ta. Fii sigura ca pe acest forum sunt colegi fani ai modelelor americane. E nu sunt fan trenuri din America, dar immi palce tehnologia de fabricare a modelelor, deci ceva comun tot avem. :)

Poti sa ne pui poze de la intalnirea de la "balci"
Trebuie sa fie foarte interesant.
 
Florin prezinta lucrarea la ND-ul GFR aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5148&highlight=gfr

In curand am sa pun poze cu locomotiva 60-1502-8 terminata.

Aici ai poze cu GFR-uri:
http://cfr.stfp.net/?class=60&op=G
 
Eu de fapt sunt pasionat de modele Europene original, pentru ca am avut o colectie destul de mare prin anii 80'cu modele PIKO care maicamea le-a dus la Consignatia cind am fost in armata, bineinteles fara sa intrebe pe subsemnatul. De atunci inca mai vinez pe internet (vezi Ebay) modelele mele vechi care de fapt erau noi noute si ingrijite ca moastele sfinte. Nici pina in ziua de azi nu am vazut unele din locomotivele sau vagoanele PIKO pe care le-am avut. Nici macar nu am vazut poze chiar daca nu erau de vinzare.
Asa ca, din nostalgie pentru trenuri HO am inceput sa colectionez ce se vinde pe aicea in USA. Aicea sunt foarte multe trenuri HO si acesorii girla, destul de ieftine si de calitate excelenta. In plus sunt cluburi mari peste tot si mai toti au o cladire intreaga la dispozitie sa se intinda cit vor.
Tirgul de simbata nu este asa de grozav nu sunt diorame deloc, are loc de doua ori pe an odata vara, si acuma in Noiembrie. este strict pentru vinzari-cumparari.
Aicea este inca foarte cald si lumea umbla in pantaloni scurti si face baie la girla asa ca inca sunt amatori de mers la alte activitati tinute la aer conditionat.
Intro sala mare sunt asezate siruri de mese ca la piata de zarzavat si legume unde lumea care are prea multe trenuri si prea putini bani (unii au sute de locomotive acasa) vin si vind din surplus. De obicei tot ce se vede sunt stive de cutii cu vagoane, locomotive si alte acesorii din HO si alte diverse scale. De fapt este ca un fel de anticariat numai ca sunt si lucruri noi. Te poti tirgui cu vinzatorul la pret pentru ceva nou nout si poti iesi usor la jumatate sau chiar mai putin decit preturile de pe Internet.

Peste trei saptamini este un alt "tirg" cu vinzare care este mult mai mare find tinut la sediul "cultural" din centrul orasului Mesa. Intimplator am vazut un anunt intro revista de Modelism acum doua zile. La ala nu am fost niciodata si cred ca vor fi diorame si alte lucruri interesante care pot fi pozate. Am sa incerc sa aduc poze de acolo si sa le postez pe forum.
Din pacate saracia de modele HO si altele pe profil Romanesc ma face sa ma apuc de cel putin un proiect "Patriotic" care sper ca poate fi replicat si de altii din tara sau aiurea. Totul este sa fie descris corect si simplu cu detalii precise...
Din nefericire nu am acess la informatii prea utile altele decit cea ce este deja pe internet, ceva poze de perspectiva si niste diagrame nu prea legibile.
Multe multumiri tuturor care au postat orice, chiar cit de mic sau putin in marterie CFR, pentru ca acum citiva ani chiar ca nu era nimic, dar este foarte greu sa extragi dimensiuni precise loate de pe poze de rezolutie mica plus pozare din perspectiva.
Atentie Fotografi: Luati poze din plan adica Lateral sau Frontal (de sus ce sa mai vorbim...)

Am de gind sa postez si un tutorial "cum se fac poze" poze, care de fapt pot fi folosite fara ca sa fie nevoie de tot felul de artificii de paralaxa care papa mai mult timp si nervi decit constructia unei locomotive cu abur functionala la scara "Z"

Cu toate ca nu am primit nimic de la nimenea inca, de la deschiderea subiectului consider ca Oricum am mai multe info decit acum 10 ani :D
 
salut,
Lica, am si eu o intrebare, la scara 1:120 adica TT poti face vreun model romanesc.
ar fi intradevar o raritate, deoarece pe TT nu exista nimic "ceferizabil", nici locomotive si nici vagoane, poate doar vreun Y modern.
as fi interesat, poate si altii, de ceva carcase de lok sau vagoane la aceasta scara.
 
@Lica_Frinaru, matrita pentru cisterne se face mai greu, sa iti zic si de ce....asta in tehnilogie mai primitiva vorbind, cazanul se face din 2 jumatati de fier placile sa fie rectificate , unite apoi cateva puncte de sudura pentru sustinerea lor, gaura pe centru cu diametrul exterior al cilindrului, mai problematic ar di executarea inelelor pe cazan dar cred ca, cu un cutit profilat pe strung se rezolva. apoi faci o tija interioara cu diferenta de grosime de plastic care vrei sa o aiba cilindrul, se prinde de un capac , cu guler ca sa tina cele 2 placi dupa ce le-ai prelucrat, apoi iti trebuie un capac de inchidere iar injectarea se face prin miez, e mai dificil de explicat dar sper sa fi inteles. Taica-miu a facut asa ceva pentru cisterne romanesti pe TT osie simpla

@ormag daca vrei ceva vagoane de marfa TT cred ca te pot ajuta cu ceva
 
Stimati colegi modelisti: Se poate construi orice la orice scara. In cazul meu nu am decit modele HO sunt interesat si de scara 7,5 inch care are aicea local in Arizona un mare circuit de vreo 14 mile de lung, dar nu mi se pare mare smecherie la scari mai mici ca si TT.
Scara 7,5 inch ecartament vezi:

http://www.maricopalivesteamers.com/

Aicea in USA scara TT este aproape inexistenta fiind in existenta numai daca expatriati din Europa au adus modele si se ocupa de ele. Toata lumea care nu are HO se ocupa cu scara N care este din abundenta si este populara cu lumea care nu are spatiu, exista si scara Z pentru cei care deja au ochii praf si nu mai conteaza daca vor ajunge orbi in curind...
Din lipsa de informatii tehnice (poze bune, dimensiuni si altele) nu pot sa fac un model desenat in 3D corect pe computer. Nu ma intelegeti gresit: in momentul de fata am numai informatii care ar putea sa fie folosite pentru jucarii de copii mici fara pretentii... :D
Standardele din ultimul an au crescut imens si producatorii de aicea au iesit toti cu matrite noi foarte precise si detailate. Deci nici nu se merita sa ma apuc de treaba pina nu am cel putin destule informatii pentru un model de calitate.
Odata ce am facut rost de ele pot sa desenez un model 3D care poare fi micsorat sau marit in orice scala. Atuncea pot sa dau modelul la orice firma care se ocupa cu prototipe rapide (Rapid Prototiping) si pentru o suma nominala in functie de dimensiuni si volum ( nu mai mult de $400 la scara HO) pot sa am un model perfect turnat din plastic polimerizat probabil in 48 de ore. Din acel moment avind acest model intial pot crea eu o matrita care poate scoate poate 30-50 modele. Pentru $100 pot sa fac o matrita care poate scoate pina in 200-250 modele. Daca vreau pot sa comand o matrita de aluminiu care poate fi folosita cam 10000 de ori inainte de a se uza. Daca nu este indeajuns o matrita de otel este capabila de 50000 de cicluri de injectare sau mai mult.
Deci toata smecheria este in crearea primului model. Nu costa asa de mult dar trebuie ceva timp si DETALII.
Eu pot sa fac matrite simple dar detailate destul de usor. Dar problema este ca daca ai o matrita ce faci cu atitea modele de acelasi fel?
Nu te inbogatesti sigurat din asta si nici nu am de gind sa transform un Hobby intrun business pentru ca omor tot farmecul. In plus am o gramada de alte hobbiuri de la scufundat pina la colectionat masini scara 1:1 :D

Am incercat sa vad daca este cineva dispus sa faca schimb de informatii adica eu dau carcase in schimb pentru informatii care nu sunt pe Internet gratis. Am primit exact ZERO info pina acum. Deocamdata am pus toata stiva de carcase, vreo 30, intro cutie frumusel pe raft. Am facut rost de 31 de boghie si am de gind sa fac matrite pentru masti, geamuri, greutate si alte detalii plus ceva detalii din metal decapat. Deocamdata am luat o carcasa care avea un defect in interior si ma-m apucat sa ii rad toate liniile si protuberantele care cred ca sunt in plus atit cit pot sa vad de pe cele 10 poze care sunt pe internet... Daca o stric nu e mare scofala. Din fericire Nu am o personalitate care se lasa usor descurajat...
In plus trebuie astupate o gramada de gauri care erau pentru cabluri si alte chinezarii :D

In acelasi timp am de gind sa grefez pe ND2 doua boturi de DA ca sa obtin un DA mai bine datailat.
Stie cineva de ce unele DA ca si unele ND2 au unele grile si capace diferite pe lateral ? Da tampoane ? am vazut si rotunde si dreptunghiulare la DA. Usile la unele sunt drepte in partea de jos si ovale sus, de ce, si la care serii ? Din descriptiile si numerele de serie care sunt pe iternet nu prea are nici o logica, sunt tot felul de diferente de la o locomotiva la alta. Dar faruri ? Am vazut faruri suplimentare in bot jos, duble sus orizontale sau verticale, de ce ? Instalatie INDA (nam idee ce aste aia) pe unele acoperisuri plus instalatii de aer conditionat. Poze clare ZERO. Sa nu mai vorbim de claxoane sau alte maruntisuri. In plus perdelute la geamuri si carton lipit peste grilele din bot haha
Acuma culori: se pare ca nu sunt doua locomotive cu aceasi culoare. Pozele de pe internet nu pot fi de incredere. Chiar poze facute de mine au iesit cu culori aiurea :D
In plus Se pare ca mecanicii si-au decorat locomotivele singuri care cum a apucat, cam ca si soferii de camion din India pe camioanele TATA vezi:
http://www.superstock.com/preview.asp?image=1848-126858&imagex=35&id=7263282&productType=3&pageStart=0&pageEnd=100&pixperpage=100&hitCount=71&filterForCat=&filterForFotog=

Exista pe undeva mostre originale de vopsea ? Ma indoiesc. Aicea in USA se poate obtine asa ceva destul de usor pentru locomotive sau orice altceva vopsit in serie.

Dupa cum vedeti, colegilor mei trenari suferinzi, avem o mare bariera in fata, pina nu se rezolva problema detaliilor (asta la orice material rulant romanesc) nu se poate face nimic de calitate, poate decit lucruri care ar putea fi clasificate ca "Junior"
Chiar vrea lumea sa ruleze lucrurile lu' altii alde MAV, DB, SNCF sau altii?


LICA
:D
 
informatiile si noi le obtinem greu pt ca ND2 sunt putine in romania si numai particulare
exista si prostia cu fotografiatul interzis in depouri si remize,astfel nu ne ramine decit sa facem munca de paparatzii :D ca sa adunam ceva info
 
iar despre acele modificari s-au facut de voie de nevoie de catre mecanici,ateliere de reparatii,etc
060DA era o locomotiva facuta precar la capitolul izolatie termica in posturile de conducere,de aceea sunt puse cartoane prin grilele de ventilatie,altfel te lua curentul din toate partile si te ridicai intepenit de mijloc de pe scaun :cry:
asta din ce imi povesteste tata mecanic de locomotiva iesit la pensie ,multumesc lui DUMNEZEU
 
are ceva carti de reparatii ale locomotivelor diesel si electrice,dar nu pre sunt schite cotate ale caroseriilor dar mai cautam si cum gasim o sa le postez aici
bafta
 
Cateva imagini cu locomotivele GFR :
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/private/GFR/diesel/pix.html
http://www.gfr.ro/index.php?action=technical
http://www.forumtrenuri.com/locomotive-f18/locomotive-operatori-privati-t190-180.htm

PDI
 
@Lica_Frinaru
Desene publicate de Aulin_2007, caruia ii cuvin multumiri pentru efortul depus,
http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=319
http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=1539
respecte
:aplauze:
 
Linkul PDF postat de LDH nu cred ca functioneaza. Am facut conturi mai demult la serverele care ar trebui sa aiba desenele in format PDF dar cind ajung acolo nu este nimic decit reclame...
Stie cineva ce se petrece?

Stie cineva daca unele din linkurile cu desene inca vizibile pe forumuri daca acestea sunt de fapt aceste planurile pe care LDH le-a pus pe format PDF ? Este greu de inteles daca da sau nu...

Ce caut in mod special este o poza (sau mai multe) ,de aproape (nu din perspectiva oblica) cu geamurile mari de la usi NU cele mici si ovale sus si jos, celelalte :D
Se pare ca alte modele de locomotive romanesti au aceste geamuri instalate, am vazut poze de perspectiva cu ele pe DA 060 si chiar pe unele electrice. Sunt sigur ca sunt STAS si la arhiva Exista documentatie care este accesibila publiculu, din pacate eu sunt in ARIZONA care este pe o linie secundara de la BUCURESTI....

Am primit multe linkuri spre diverse locuri care au poze sau desene. Din nefericire pentru mine stiam deja de ele. Cu toate ca sunt informative nu au detaliile care trebuie pentru un model mai bun decit Tillig :(

Va rog postati informatii in continuare, poate nimerim ceva, eu unul nu ma las batut usor, (de fapt deloc) am rezolvat lucruri mult mai complicate, din nefericire unele proiecte dureaza mai mult dar eu as vrea sa ajung la un rezultat cu acest proiect in cincinalul curent :D

Multumesc anticipat, LICA