Caransebes - Hateg - Subcetate reloaded

kltrainlover

Well-Known Member
21 Octombrie 2007
328
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am cateva curiozitati despre aceasta linie, de fapt despre fosta linie in intregul ei ( Caransebes - Boutar - Zeicani - Hateg - Subcetate ).
Expun mai intai un citat si un link.
Mai intai link-ul :
http://forum.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=82
Acolo, user-ul Adrian scria:
" Linia Caransebes-Subcetate a fost inaugurata la 15 iulie 1908 si a fost construita pentru a lega bazinul metalurgic al resitei cu bazinul carbonifer al Petrosanilor. Aceasta linie era prevazuta cu cremaliera pe un tronson de 5,28km pe portiunea dintre Bautar (425m altit.) si Zeicani (569m altit.), cu punctul de altitudine maxima de 699m la Poarta de Fier a Transilvaniei. S-a adoptat sistemul de linie cu cremaliera de tip Abt deoarece rampele aveau gradient mare (50 mm/m) si nu puteau fi parcurse de locomotive cu tractiune clasica."
Prezint o problema si apoi pun cateva intrebari:
Daca s-ar fi urmarit ca aceasta linie de legatura intre Transilvania si Banat sa fie una "normala" ( = fara cremaliera ) ar fi fost necesara constructia unui tunel care sa lege localitatea Boutari ( sa zicem) - trecand pe sub Poarta de Fier a Transilvaniei - de o alta localitare (Sarmizegetusa - sa zicem) . Dat fiind ca nu am gasit pe net altitudinea la care este situat satul Sarmizegetusa ( Gradiste ) pot doar presupune ca ar fi Sarmizegetusa.
Intrebarile mele sunt :
De unde ar fi trebuit sa inceapa un astfel de tunel ( e corect Boutari sau poate fi mai la est de el ?) si unde ar fi iesit pe partea cealalta (la Sarmizegetusa , sau mai la est de ea si la ce altitudine?) ?

Cum se calculeaza declivitatea ?
Care ar fi declivitatea pe sectorul Boutari (425m altit.) - Zeicani (569m altitudine) daca distanta dintre cele doua cote (425m si 569m ) ar fi parcursa direct adica printr-un tunel ?

Postez si o harta a zonei:


Uploaded with