Canadian Pacific- Stand fast, Craigellachie !

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@ Catalin:

Esti prea modest, prietene, o fi aparatul o sapuniera, insa stii bine ca important nu este numai instrumentul, ci si mana, ochiul si mai ales sufletul care-l ghideaza!

Desi personal nu-s prea mare "fan" al materialului rulant nord-american: mi se pare prea mare, prea patratos, prea monoton, adevarul este ca am fost candva, prin anii '70 ai secolului trecut fan al perioadei "far west" si mai am cateva nostalgii, asa ca o sa urmaresc cu mare interes topicul tau, mai ales ca vad ca te cantonezi strict in zona istoriei feroviare!

Multumim frumos :)
 
Elef, nu se vad pozele.

Catalin, multumim pentru informatii si poze. Imi place drezina, este pastrata exemplar.
 
@ Catalin:

Super! Multumesc frumos de poze!!! O sa radeti, dar, cat sunt eu de impatimit dupa locomotivele cu aburi, asta-i un Diesel care-mi place si mie! Poate ca stii, exista un Nohab facut la N de Kato si uneori ma amuza ideea de a-l avea pe sine...

Ce nu inteleg eu e urmatorul lucru: de ce a fost necesar ca numarul locomotivei sa fie bagat in caseta aceea, sub geam? Nu era mai simplu sa fie pictat pur si simplu pe locomotiva?
 
Cred ca geamul avea alt rost: Sa fie afisata destinatia. Dar din motive practice s-a renuntat la idee.
Sau
Numarul iluminat era necesar pentru identificarea trenului noaptea, cand trece pe langa cantoane.

E.
 
Am inteles acum, multumesc frumos Catalin! Deci era o preluare si aducere la un alt nivel a sistemului de identificare deja folosit la locomotivele cu aburi.

Da, este perfect vizibil clopotul, si intr-adevar, ma gandesc ca zgomotul clopotului este o prezenta constanta in toate filmele americane in care un tren intra in gara.

Este incredibil ce impresie de forta si totodata eleganta degaja imaginea aceastei locomotive. Trebuie sa recunosc ca este un exemplu remarcabil de reusita in designul industrial.
 
O intrebare, poate nelalocul ei, dar cred ca totusi ...

Locomotivele americane au toaleta la bord, sau ca la noi, mecanicii deschid usa si...

E.
 
Salut Cataline.....fi fericit ca ai avut ocazia acestui "turneu canadian"......ai evadat pentru ceva timp, din marasmul local.....Ulterior am aflat ca bintuiai "pe dincolo" si de aceea nu ne-am mai vazut pe la Sfintu / Covasna......
Vin si eu cu o intrebare.....locomotivele de pe transcontinental...adica est-vest, aveau ceva suplimentar ca protectie la frig (zona centrala a Canadei....Saskatown - daca am scris corect )...din ce vad pe poze, geamuri laterale obisnuite, parbrizul la fel....sau nu ????? Sper ca nu vei zimbi......
Cu bine .
 
"Off Topic"....pusesem intrebarea sub impresia creata de o discutie avuta cu un bun prieten (de copilarie) in august 2010, cind a revenit in tara, dupa ce plecase in Canada cu 12 ani in urma....si unde printre altele, a facut un "stagiu' de vreo 3 ani in cumplita zona Saskatchewan......de unde mi-a povestit ce inseamna viata de zi cu zi acolo (masini tinute in priza,ca sa nu inghete,etc...),la trenuri nepricepindu-se deloc....Nu mai spun ca la ceea ce a vazut aici (venise la decesul mamei lui)...si la ceea ce traim si cum traim....orice gind al unei eventuale intoareri...i-a pierit definitiv.......
Multumesc si toate cele bune!
 
Vazand eu ca e vorba aici de modele americane, hop si eu sa va impartasesc ceva poze cu trenuri din USA. Catalin avea dreptate:
Da, nici eu nu am fost un mare admirator al cailor ferate americane pana sa le cunosc live.
Trenurile americane au inceput sa-mi placa treptat, dupa ce le-am cunoscut pe viu in USA unde am locuit 8 ani.

Pentru inceput poze de la ‚Henry Ford’ Museum in Dearborn Michigan, adica chiar langa Detroit langa sediul Ford. Henry Ford era si un mare pasionat de trenuri si a amenajat acest muzeu al transporturilor care contine pe langa trenuri, masini din toate timpurile of course, si avioane, trasuri etc. Cel mai interesant pentru mine a fost sectiunea de trenuri. Mai jos e locomotiva Allegheny de la Cheasapeake and Ohio Railway (C&O) nr. 16001. Aceasta a fost printre cele mai mari si mai puternice locomotive construite vreodata, alaturi de „Big Boy” si „Challenger”, de fapt cea mai puternica cu aproape 8000 CP. Erau folosite la trenurile de marfa in special cu carbune si era capabila sa remorcheze 140 vagoane cu carbune formand un tren de 2 Km. Locomotiva a fost construita in 1941 de Lima Locomotive Works si dupa numai 15 ani toate cele 60 de locomotive in aceasta clasa au fost retrase din serviciu pentru a fi inlocuite cu mai economicoasele locomotive Diesel.







Traian