Camioane Roman si autobaza

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Sulzer1150

Well-Known Member
12 Iulie 2009
437
0
Va salut baieti,

In speranta ca se va gasi cineva interesat de asa ceva, m-am hotarat sa va prezint si voua cateva din realizarile mele, realizari minuscule, ce-i drept, in raport cu veteranii acestei comunitati in materie de modelism.

Intrucat una din pasiunile mele o constituie si camioanele, dar si pentru ca sunt la inceputul modelismului, m-am hotarat sa realizez o macheta a unei autobaze similare cu fostele IRTA, in care sa cuprind un peisaj bazat pe o hala de reparatii, o cladire administrativa si o linie ferata de aprovizionare cu carburanti.

Am ales asta, intrucat cred ca pentru inceput, este o macheta mai usor de realizat, din care pot invata destul de multe lucruri.

Fiind detinatotul catorva modele de Roman Diesel de la Herpa, am hotarat ca ar fi momentul sa le efectuez o serie de modificari, spre a le aduce la un aspect cat mai autentic al vremii lor.

Initial m-am hotarat doar sa modific schema de vopsire la cele existente, rezultand astfel cateva exemplare ceva mai reusite.

Mai intai o poza cu parcul de masini noi :




In cele ce urmeaza, doua 256 DFS, ambele modificate : la unul i-am interschimbat cabina rosie cu una albastra, iar pentru diversitate i-am aplicat si o dunga rosie :



Celalalt a primit o schema de vopsire consacrata pe vremuri pentru masinile care efectuau curse la extern. Inspiratia mi-a venit vazant o poza veche cu masina pe care a lucrat candva tatal meu :



Unul "industrial" a primit doar o dunga alba la capitolul vopsea. In afara de asta, si-a "insusit" o semiremorca de transport ciment, realizare personala. Rotile le-a primit de la un camion din parcul rece :D



Unul a ramas rosu, cu mici modificari superficiale :



Unul cu doua axe a primit cateva dungulite :



Ulterior insa, gandindu-ma mai bine, mi-am zis ca se poate obtine mai mult din aceste modele. Pentru diversitate am hotarat sa modific substantial doua dintre ele.

Unul cu cabina scurta, s-a transformat asadar intr-o autoizoterma IRTA, cu dungile specifice anilor '80 :



Unul cu cabina dubla l-am transformat intr-o autoutilitara carosata, iar cabina am adus-o la aspectul constructiv din perioata '89-'93, prin modificarea aripilor si a mastii frontale :



Evident ca exista inca multe lucruri de retusat si de imbunatatit la aceste modele. Sper ca timpul sa le rezolve pe toate.

In alta ordine de idei, lucrul la macheta autobazei merge si el destul de greu, dat fiind ca lipsa experientei isi spune cuvantul . Pana acum am reusit sa finalizez in linii mari cladirea administrativa care se prezinta cam asa :



Groaznica, stiu, dar este prima cladire in HO pe care o fac :D La hala principala si la anexe mai am inca de lucru. Acele crengute sunt puse in scop orientativ. Evident ca le voi inlocui cu niste copacei cand va fi cazul.

Sper sa va placa.

Voi reveni cat mai repede posibil.

Astept pareri, sugestii, si ( chiar va rog ) critici :D

Pe curand !
 
Mai intai

Bun venit George

Parerea este buna cu o mica rectificare.
Din cate-mi aduc aminte IRTA nu a avut masini Roman Diesel, cred s-au oprit undeva pe la Saviem si SR DAC-uri

Roman Diesel, motorul de MAN, a avut ITIA si ITA (fosta IRTA)

IRTA - Intreprinderea Regionala de Transport Auto transformata in ITA-Intreprinderea de Transport Auto pe vremea judetelor.

Sper sa nu-mi joace feste memoria :D

Daca da astept cu placere corectarea celor scrise.
 
Va salut si va multumesc pentru aprecieri :

Din ce am inteles de la cei care au lucrat la fostele autobaze, in special de la soferi, IRTA era Intreprindere Romana de Transport Auto. ITIA era divizia de transport international, ITA deservea transportul intern, ITSAIA si CITAMA deservea ramura cu utilaje, constructii, transporturi agabaritice si transportul local ( distributia la BJATM-uri, aprovizionarea uzinelor, etc ).

Intr-adevar ca am auzit multe variante. Oricum diferenta e mai mult aparenta decat de fond. In fond toate erau pe-atunci una si aceeasi, caci erau de stat :D

Detaliile constructive au fost multe. A existat o varianta constructiva de roman-uri care avea semnalizatoarele pe bara de protectie de jos. Apoi s-a revenit la aceasta cu semnalizatorul pe intermediara cabinei.

Mai este mult de lucru pana vor capata aspectul dorit. Nici eu nu sint actualmente intrutotul multumit, prin urmare mai e de lucru.

Timp si sanatate sa fie, ca le-om face pe toate :D

O seara buna !
 
Sulzer1150 a spus:
Din ce am inteles de la cei care au lucrat la fostele autobaze, in special de la soferi, IRTA era Intreprindere Romana de Transport Auto. ITIA era divizia de transport international, ITA deservea transportul intern, ITSAIA si CITAMA deservea ramura cu utilaje, constructii, transporturi agabaritice si transportul local ( distributia la BJATM-uri, aprovizionarea uzinelor, etc ).

Ei da, o prezentare completa.