Calea ferata ingusta Sibiu Agnita

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Asa cum ati fost "preveniti" in cele de mai sus, duminica, 26 aug 2010 s-au celebrat 100 de ani de linii inguste pe Valea Hartibaciului, adica reteaua Sibiu - Cornetel (cu ramificatie spre Vurpar) - Agnita, linia continuandu-se pana la Sighisoara.

]

Evenimentul a atras destula lume...



Asa cum ati aflat, baietii de la SIBIU AGNITA RAILWAY au defrisat o bucata de linie pe care s-a putut pune in miscare cu ocazia evenimentului o ganitura alcatuita din locomotiva 764-243 si un vagon inca in stadiul de restaurare.







Ca al orice inaugurare/celebrare/etc. n-au lipsit interpretii si ansamblurile folclorice.



... nu stiu daca a fost prezent si soborul de popi, deoarece am ajuns dupa inceperea evenimentului... ;-)

O atractie deosebita, aceasta drezina cu n copii putere!



PDI
 
Un interviu aparut astazi in ziarul sibian Turnul Sfatului:

http://turnulsfatului.ro/20063/-quot-o-mocanita-care-sa-porneasca-de-la-sibiu-ar-fi-avut-un-impact-mult-mai-mare-insa-la-sibiu-nu-am-beneficiat-de-intelegere-si-suport-quot-.html
 
Comunicat de presa

<r>în data de 19 septembrie 2013, la Ferma Școal㒠Cornă’ţel, a avut loc masa rotund㒠cu tema Mocă’niţa încotro, organizat㒠de Asociaţia Prietenii Mocă’niţei şi Direcţia Judeţean㒠pentru Cultur㒠Sibiu, cu ocazia să’rbă’toririi Zilei Internaţionale a Patrimoniului. Evenimentul a fost completat de o expoziţie foto în clă’direa turnului de ap㒠din gara Cornă’ţel, precum şi de o plimbare cu moto-drezina pe şinele Mocă’niţei, ambele organizate de voluntarii asociaţiei Prietenii Mocă’niţei.<br/>
<br/>
Cine a participat?<br/>
<br/>
La manifestare au participat directorul SAAF (Societatea de Administrare Active Feroviare – administratorul că’ii ferate), domnul George Vladimir Duhan, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultur㒠Sibiu, domnul Ră’zvan Pop, deputatul de Sibiu, domnul Ioan Tă’mâian, preşedintele de onoare al Club Feroviar, domnul Octavian Udrişte, membrii Consorţiului pentru Dezvoltare Interregional㒠Sibiu-Agnita (concesionarul liniei de cale ferată’), preşedintele Asociaţiei Prietenii Mocă’niţei, domnul Mihai Blotor, secretarul GAL microregiunea Hârtibaciu, domnul Ilarion Bârsan, preşedintele Asociaţiei Mioritics, domnul Mihai Dragomir, preşedintele Asociaţiei pentru Pă’strarea Liniilor Ferate înguste din România, domnul Georg Hocevar, şef de secţie în cadrul Muzeului Brukenthal, domnişoara Raluca Teodorescu, 10 cetă’ţeni britanici reprezentanţi ai SARUK (suporteri britanici ai Mocă’niţei sibiene).<br/>
<br/>
De ce ne-am adunat?<br/>
<br/>
Scopul întâlnirii a fost identificarea de strategii pentru salvarea patrimoniului că’ii ferate înguste Sibiu-Agnita, aflat în pericol de a fi distrus de vreme şi de nepă’sarea autorită’ţilor. Principala problem㒠identificat㒠a fost faptul că’, de la data de 1 ianuarie 2014, concesionarul liniei (asociaţia format㒠din primă’riile de pe traseul că’ii ferate) este obligat s㒠plă’tească’, conform contractului de concesiune încheiat cu SAAF, o redevenţ㒠de 18.180 Euro/lună’. Aceast㒠sum㒠absurd㒠risc㒠s㒠fac㒠imposibil proiectului de restaurare a că’ii ferate, mai mult, ar bloca orice încercare de atragere de fonduri europene sau private, datorit㒠imposibilită’ţii de a demonstra sustenabilitatea poiectului. în momentul de faţ㒠nici un calcul matematic imaginabil nu poate garanta acoperirea sumei de peste 200.000 de euro pe an (redevenţa), la care se adaug㒠cheltuielile de operare şi întreţinere.<br/>
<br/>
Concluziile întâlnirii<br/>
<br/>
A fost prima dat㒠când membrii Consorţiului, Direcţia Judeţean㒠pentru Cultur㒠şi directorul SAAF s-au aflat la aceeaşi masă’, pentru a discuta aceast㒠problem㒠extrem de dificilă’. Regretă’m faptul c㒠la masa rotund㒠nu a participat nici un reprezentant al Consiliului Judeţean Sibiu.<br/>
Directorul SAAF a asigurat participanţii c㒠acord㒠întreaga susţinere proiectelor de dezvoltare a zonei, c㒠susţine procesul de transfer a administră’rii că’ii ferate înguste Sibiu-Agnita că’tre autorită’ţile locale, singura cu acoperire legal㒠fiind Consiliul Judeţean Sibiu, dar c㒠aceast㒠iniţiativ㒠trebuie s㒠fie susţinut㒠de ambele pă’rţi. <br/>
Pasul urmă’tor identificat de participanţi ar fi ca autoritatea local㒠s㒠iniţieze un proiect de Hotă’râre de Guvern în vederea transferului gratuit a că’ii ferate, din administrarea SAAF în administrarea locală’, proprietar ră’mânând statul român. Bineînteles, Consiliul Judeţean Sibiu trebuie s㒠îşi doreasc㒠preluarea în administrare a liniei...<br/>
<br/>
<br/>
Poze de la eveniment si de la expozitia foto din turnul de apa pe facebookul asociatiei: <URL url="https://www.facebook.com/pages/Asociatia-Prietenii-Mocanitei/323111237541"><LINK_TEXT text="https://www.facebook.com/pages/Asociati ... 3111237541">https://www.facebook.com/pages/Asociatia-Prietenii-Mocanitei/323111237541</LINK_TEXT></URL><br/>
<br/>
Articol aparut azi in Tribuna referitor la eveniment: <URL url="http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/mocanita-poate-reveni-pe-valea-hartibaciului-90392.html"><LINK_TEXT text="http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/m ... 90392.html">http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/mocanita-poate-reveni-pe-valea-hartibaciului-90392.html</LINK_TEXT></URL></r>
 
De unde aceasta obligatie de a plati cei 18.180 euro pe luna? Pe ce se bazeaza acest calcul? Daca SAAF-ul spune ca va acorda intreaga sustinere catre autoritatile locale, de ce nu ofera pe o perioada de 2-3 ani scutirea de plata acestei sume absurde?
 
Buna Cosmin,

Suma nu este de loc absurda, este normal si asa functioneaza orice linie concesionata in orice tara, indiferent daca este sau nu in exploatare. Din momentul in care concesionezi o linie, trebuie sa platesti redeventa pe ea, chiar daca nu este reabilitatata si nu poti sa mergi nici macar cu velodrezina pe ea.
 
Buna seara,

Intrucat exista obligatia legala privind plata redeventei, cred ca nu se poate renunta la ea asa usor. Mai degraba ar trebui sa se incerce suspendarea provizorie a platii si gasirea unui sponsor care sa o ia macar partial in sarcina.
 
Ar fi trebuit clasificat㒠ca neinteroperabil㒠şi scoas㒠la licitaţie. Multe secţii s-au dat pe sume de 10 - 100.000 RON/an, e absurd ca pentru o linie îngustă’, care are şi o bucat㒠lips㒠din cauza unei autostră’zi, s㒠ceri pe lun㒠mai mult decât ceri pe o linie normală’, 100% funcţională’.
 
Direcţia Judeţean㒠de Cultur㒠Sibiu împreun㒠cu un grup de ONG-uri care activeaz㒠pe Valea Hârtibaciului au lansat o campanie de susţinere public㒠pentru deblocarea proiectelor de restaurare şi dezvoltare a liniei de mocă’niţ㒠de pe Valea Hârtibaciului. în prima etapă’, campania va milita pentru trecerea mocă’niţei din proprietatea public㒠a statului român administrat㒠de Societatea de Administrare Active Feroviare în proprietatea Consiliului Judeţean Sibiu (sau a altei entită’ţi administrative locale din judeţul Sibiu) cu obligaţii privind pă’strarea obiectului de activitate, de conservare şi restaurare a monumentului istoric şi sprijinirea dezvoltă’rii liniei prin turism şi cultură’.

Fiţi ală’turi de noi şi votaţi petiţia pentru salvarea mocă’niţei. Petiţia poate fi semnat㒠la Direcţia Judeţean㒠de Cultur㒠Sibiu (Sibiu, Str. Tribunei nr.6, et.1) sau online: http://www.petitieonline.ro/petitie/42302139

Comunicatul de presa complet il puteti citi aici: http://www.sibiu100.ro/93-comunicate-de-presa/7971-campanie-pentru-repunerea-in-circulatie-a-mocanitei-de-pe-valea-hartibaciului

In data de 11 si 12 octombrie vom avea un stand in pasajul Universitatii din Bucuresti, cu scopul de informare si strangere de semnaturi.
Ajuta si semnaturile de pe petitia online, dar se pare ca teancul de hartii are un impact mai mare.

Fotografii de la lansarea campaniei de strangere a semnaturilor gasiti la https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152227548977542.1073741835.323111237541&type=1&l=54632694cb
 
Ioan Gyuri Pascu sustine Mocanita si concerteaza in seara asta in Sibiu pentru mocanita.

http://www.youtube.com/watch?v=SK5E70g_W2s

http://www.petitieonline.net/petitie/salvati_mocanita_de_pe_valea_hartibaciului-p42302139.html
 
Preluat de pe alt forum:

http://romaniateiubesc.stirileprotv.ro/emisiuni/2013/sezonul-2/salvatorii-trecutului-tinerii-care-aduc-uneltele-materiale-si-entuziasmul-de-acasa-pentru-mocanita-de-pe-valea-hartibaciului.html
 
Ne-am pus ambiţia s㒠aducem din nou un tren cu abur pe valea Hârtibaciului în acest an, iar în prezent derulă’m mai multe campanii de strângere de fonduri pentru asta. Ne-am bucura s㒠ne ajutaţi, cu o sum㒠cât de mică’, şi s㒠urmă’riţi pagina noastr㒠de facebook - www.facebook.com/AsociatiaPrieteniiMocanitei - pentru a fi la curent cu derularea proiectului.

Campania de crowdfunding şi un video interesant le gă’siţi la http://crestemidei.ro/TrencuaburpeValeaHrtibaciului

Ne vedem în septembrie!
 
KURZ VOR DEM AUS: AUGUST 2001

UNTER VOLLDAMPF: 1969/70
 
  • Like
Reacții: ICRA