Din "ISTORIA ILUSTRATĂ A CĂILOR FERATE FORESTIERE DIN ROMĂâNIA" a lui Radu Bellu, Ediţia I-a, 2007, pagina 50, titlul 1.29 Calea ferată forestieră Bistriţa Bârgăului.
Conform celor din această lucrare, în 1928 când au fost puse în funcţiune trei gatere ale noii Fabrici de Cherestea din Susenii Bârgăului ale Societăţii "Regna"-Năsăud, s-a pus problema transportului masei lemnoase din exploatările din zonă la gatere ; pentru asta, societatea a construit în 1928-1929, pe Valea Bistriţei, de la Bistriţa Bârgăului (km 0) prin Colibiţa-Miţa (de aici spre sud pe cursul Pănuleţului)-Fundul Văii (km 16), o linie cu ecartamentul de 760 mm. Se precizează în lucrare că linia avea ca material rulant o locomotivă cu abur (50 C.P.), 17 vagoneţi de 8 tone, un vagon de marfă şi un vagon de călători (cu 26 de locuri).
în 1950-1951, acum, IFET Bistriţa, din punctul Miţa, construieşte o ramificaţie de 9 km, pe direcţia N-E, până la Valea lui Toader. Acum privind pe atlas acestă ramificaţie a mers pe cursul Izvorului Lung spre poalele Muntelui Dălbidanul (1848 m).
Linia a funcţionat până-n anii 1968-1970, când a fost închisă şi apoi desfiinţată (desfiinţată după inundaţiile din '70, dacă coroborăm cu ceea ce a scris mai sus "Semafor"; autorul nu dă nici un indiciu asupra modivului desfiinţării).
în lucrare mai este şi o hartă a traseului liniei, dar eu nu am reuţit să identific pe Google-satelit şi nici pe atlasul din dotare, unde ar fi fost punctul de bifurcaţie Miţa (probabil după ieşirea spre est din Colibiţa).