Calea ferata ingusta Covasna-Siclau-Planul Inclinat-Comandau

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

cei care doresc sa ajute planul inclinat o pot face si prin directionarea a 2% din impozit spre asociatia Siclau.

Formularul ce trebuie completat:




Termenul limita pentru depunerea formularelor este 15 mai.
Acestea se depun la administraţia financiar㒠de care apartineti.
 
Am fost zilele trecute prin Covasna, am vazut un anunt legat de mocanita si... hop si eu (oricum vroiam sa ajung la planul inclinat)

Din pacate mocanita nu e trasa de o "pufaitoare", ci de LD. Cursele se desfasoara continuu, cu pauze de 10 minute la capete, intre hotel Clermont si Siclau (fix la baza planului inclinat). Din fericire, voitori erau destui (nu a fost superplin, dar 15 oameni tot ne-am strans). Imagine cu "mocanita" in configuratie actuala (LD + 2 vagoane):



La Siclau planul inclinat si podul daramat - la locurile lor.



"Tractoriţa" si cateva vagoane pentru lemne, dormind pe linii



vedere laterala cu "tractoriţa"



detaliu cu bielele si suspensia



Niste vagoane parasite (cine stie mai multe despre ele....)

 
Intr-o fotografie facuta in 29 aprilie 2006 ora 18.08.20, de catre mine, cand am fost la o expeditie la planul inclinat cu ocazia zilelor Sf. Gheorghe, si a Cupei Mocanita, acele linii erau goale. Deci se misca ceva.
Am mai pus cateva poze, pentru a putea face o paralela 2006 cu 2010.
Tot o data, aici a fost prima intalnire mai mare a modelistilor feroviari din tara.

Poza privind liniile goale:


Restul fotografiilor au fost facute tot in aceeasi zi.

Podul peste care mi-a fost frica sa trec. Nu mai stiu starea lui de acum:


Poza trupei care a fost in recunoastere:


Scurt istoric al planului:


Sus pe plan:


La baza planului:


E.
 
in poza a doua a mea se vede in partea de jos de tot a ei busteanul respectiv. e cam putrezit si vremea l-a rotunjit aproape de tot, latimea zonei tesite fiind aproape mai ingusta decat a talpii incaltamintei; nici eu nu am trecut pe el, insa era o poteca sa treci raul pe jos, pe la baza podului. durata scurta a sederii (10 minute) nu mi-a permis sa trec dincolo.

imbucurator cat de repede se regenereaza padurea! (a se vedea poza planului inclinat din 2006 vs 1010)
 
interesantul a spus:
acele linii erau goale. Deci se misca ceva.

Acele vagoane sunt aduse acolo de muuult timp.

Legat de utilizarea locomotivei diesel,
au fost probleme si reclamatii de la hotel legat de fumul scos de aburoasa, vedeti si voi urmarea... ce ar mai fi de spus?
 
Florinn a spus:
interesantul a spus:
acele linii erau goale. Deci se misca ceva.

Legat de utilizarea locomotivei diesel,
au fost probleme si reclamatii de la hotel legat de fumul scos de aburoasa, vedeti si voi urmarea... ce ar mai fi de spus?

lipsa creier sau lipsa creer? probabil creierul unora este ca o minge.

Off topic,
Mai uit la Swiss Rail Journey, duminica si mai mereu sint prezentate poze cu ceea ce a fost inainte pe liniile care fac obiectul emisiunii, locomotivele cu aburi sau diesel, in poze sau in imagini daca sint la muzeu ori expuse pe o tragere si bineinteles trenul nostalgic tras de locomotiva cu aburi. Acolo nimeni nu comenteaza ca locomotiva scoate fum.

am vazut zilele astea reportajul despre Alp Basis Tunel, cel mai lung tunel feroviar menit sa descongestioneze prin RO -LA, autostrazile elvetiene. Scopul? reducerea poluarii.
un furtun cu ulei a crapat si desi erau la zeci de km in munte uleiul a fost colectat cu ajutorul celulozei. scopul? protectia mediului este prioritara in Elvetia deoarece multi turisti vin sa se bucure de peisaje si de mediul curat.


turistii circula foarte mult cu trenurile in Elvetia, cine si-ar permite sa impiedice circulatia sporadica unui tren tras de o locomotiva cu aburi cind in tren si in jurul lui pe traseu roiesc pasionatii?
 
Florinn a spus:
au fost probleme si reclamatii de la hotel legat de fumul scos de aburoasa, vedeti si voi urmarea... ce ar mai fi de spus?

Dar cind trenul circula in fiecare zi de 2 ori pe zi cum era? Au uitat nu?
 
Duminica trecuta a fost furat cablul (sufa) care era folosita la manevrarea vagoanelor, pentru a putea circula cu locomotiva in capul trenului in ambele sensuri. La aceasta se mai adauga furtul motorinei si a becurilor de la farurile locomotivei. Ca sa nu existe dubii, locomotiva si vagoanele stationeaza in timpul noptii si intre curse in apropierea pasajului de intrare in parcarea hotelului Bradul, a statiei de autobuz, a intrarii in sanatoriul de cardiologie, langa o carciuma si pe traseul unde permanent se plimba vizitatorii din statiune. Politia are alte preocupari se pare decat sa apere cetateanul de rand si bunul pus la dispozitia tuturor, poate doar daca o persoana "competenta", cu experienta in domeniu, ar reclama situatia .... Orice asemanare cu personaje si fapte reale din Romania este pur intamplatoare !
 
Planul inclinat la H0.

http://www.youtube.com/watch?v=y6UJLjnFvnQ

Macheta este la muzeul MAV Vasuttorteneti Park - Budapesta.
Filmare de acum 3 ani, acum nu stiu in ce stare se afla.

Parca se vorbea si la machetism despre plan, numai ca nu mai stiu la ce subiect.
 
Cateva poze despre locomotiva 764-243 (Budapesta, 1911) la Comandau si Covasna:
http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1110
Daca totul merge bine, locomotiva o sa fie prezenta si la zilele localitatii Comandau (31 iulie - 1 august).
Andris
 
Gam3 a spus:
Planul inclinat la H0.

http://www.youtube.com/watch?v=y6UJLjnFvnQ

Macheta este la muzeul MAV Vasuttorteneti Park - Budapesta.
Filmare de acum 3 ani, acum nu stiu in ce stare se afla.

Parca se vorbea si la machetism despre plan, numai ca nu mai stiu la ce subiect.

Se afla in aceeasi stare, am cateva poze de anul asta dar sunt "ratacite" pe undeva....
 
Doresc sa va reamintesc ca peste cateva zile vor avea loc zilele localitatii Comandau (31 iulie - 1 august), cand va fi prezenta si locomotiva nr. 764-243 (Budapesta, 1911), impreuna cu cateva surprize. Cel mai probabil "mersul trenurilor" va fi cel de anul trecut, adica din ora in ora locomotiva cu abur si un mic diesel vor face schimbul. Insa traseul va fi mai lung, decat anul trecut...
Andris
 
Imagini de pe o alta diorama reprezentand "planul inclinat"











...bine ca macar altii fac astfel de diorame...


PDI
 
http://www.modellbahnspezialist.de/projekteanlagenbau/textwaldbahncovasna/bilderwaldbahn/index.html

PDI
 
In weekend-ul 31.07-01.08 s-au sarbatorit "Zilele Comandaului"
Desigur, neobositul Hocevar a pus in functiune un tren care facea din ora in ora un parcurs de 3,5km din cei 7km ce s-au putut reconstitui din vasta retea de cai ferate forestiere din zona Comandaului.







Cum venisem "la odihna" ne-am dat si noi o data cu mocanita si apoi am trecut la munca.

Dis de dimineata un grup de entuziasti s-au apucat de curatat depoul…



…apoi am trecut la o treaba serioasa…mutarea epavei drezinei GAZ (Volga) pe linie!



Incercarea de a o trage cu „papucul” nu a dat rezultate, epava fiind bine infipta in pamant.



…asa ca tot „forta muschilor noastre” a fost pusa la treaba



…cu un ultim efort…



…drezina cade exact pe cale!

Urale, aplauze…

In tot timpul asta…



…ce sa mai comentam!

In paralel cu activitatea noastra rodnica, „in groapa” cum e denumit locul in care se organizeaza balciul de zillele Comandaului, gratare, veselie, intreceri de ATV-uri…



..asa ca seara, meritam si noi…un pic de odihna langa un gratar si un impresionant foc de tabara.





…voi reveni cu amanunte!

PDI
 
La acest sfarsit de saptamana (03-05 septembrie) vor avea loc zilele orasului Covasna, iar cu prezenta unei locomotive cu abur.
Programul evenimentului vezi: http://www.primariacovasna.ro/ro/dispozitii/Zilele%20orasului%20Covasna%202010.pdf
Andris
 
Am gasit intimplator niste poze din zona

http://www.trepied.ro/details.php?image_id=9904&sessionid=hkrm7lvje9p5hq3a7r9tl8rdk5

http://www.trepied.ro/details.php?image_id=9732&mode=search