Este povestea de la Baile Telega-Doftana, cu vechia statie de incarcare a vagoanelor cu sare din mina de la fata locului si care avea doua galerii sub un unghi de 90 de grade. Purtau numele de Ferdinand si Elizabeta, parca.
Exploatarea este mentionata si chiar schitata in una din monografiile lui Radu B, cea a regionalei Ploiesti. Exista si poze ale statiei de incarcare, cu cateva cisterne la intrare, precum si a garii. Intr-o zi, tavanul exploatarii s-a prabusit, rupand cu el si toate cladirile spre adancul deschis. Se pune doar intrebarea, au fost victime? Nu am gasit nicaieri amanunte sau o relatare mai detaliata a dezastrului.
Si apoi, ce se mai ascunde AZI sub apele lacului care s-a format dupa aceea? Poate ceva vagoane, utilaje? Sau, chiar o locomotiva? Conform obiceiurilor locale, nimeni nu a facut cercetari.
Stie cineva de pe forum ceva mai mult?
Tot de la vechea gara Doftana pleca candva o cale ingusta catre nord, pe Valea Doftanei, dealungul raului cu acelasi nume, pana in creierul muntilor. Ce informatii mai exista azi fiindca, stiu sigur ca, unii din localnicii de pe fostul traseu mai au poze ale vechii exploatari forestiere. Acum cativa ani mai exista (timpul trecut) o ramasita a unei exploatari de prelucrare a lemnului, care cu decenii in urma era afiliata ingustei, avand linii in doua ecartamente iar intr-o hala mai statea izolat un LDH750! Linia mai exista, pleaca din gara Campinita, dar este acoperita cu pamant, balarii si pe alocuri, de asfaltul strazii. Interesant si frumos mai era (mai este?) si viaductul de otel peste raul Doftana, chiar la intrarea in gara.
Am primit acest text din Germnaia pentru a dezvolta subiectul.
Exploatarea este mentionata si chiar schitata in una din monografiile lui Radu B, cea a regionalei Ploiesti. Exista si poze ale statiei de incarcare, cu cateva cisterne la intrare, precum si a garii. Intr-o zi, tavanul exploatarii s-a prabusit, rupand cu el si toate cladirile spre adancul deschis. Se pune doar intrebarea, au fost victime? Nu am gasit nicaieri amanunte sau o relatare mai detaliata a dezastrului.
Si apoi, ce se mai ascunde AZI sub apele lacului care s-a format dupa aceea? Poate ceva vagoane, utilaje? Sau, chiar o locomotiva? Conform obiceiurilor locale, nimeni nu a facut cercetari.
Stie cineva de pe forum ceva mai mult?
Tot de la vechea gara Doftana pleca candva o cale ingusta catre nord, pe Valea Doftanei, dealungul raului cu acelasi nume, pana in creierul muntilor. Ce informatii mai exista azi fiindca, stiu sigur ca, unii din localnicii de pe fostul traseu mai au poze ale vechii exploatari forestiere. Acum cativa ani mai exista (timpul trecut) o ramasita a unei exploatari de prelucrare a lemnului, care cu decenii in urma era afiliata ingustei, avand linii in doua ecartamente iar intr-o hala mai statea izolat un LDH750! Linia mai exista, pleaca din gara Campinita, dar este acoperita cu pamant, balarii si pe alocuri, de asfaltul strazii. Interesant si frumos mai era (mai este?) si viaductul de otel peste raul Doftana, chiar la intrarea in gara.
Am primit acest text din Germnaia pentru a dezvolta subiectul.