A
Anonymous
Guest
Salutare! Sunt nou pe acest forum, sper că postez unde trebuie :lol:
O serie de informatii publicate in cartea D-lui Radu Bellu, "Istoria Ilustrata a CFF din Romania".
1. Pentru inceput, trebuie sa spunem ca linia forestiera de la Oituz, poate fi considerata ca o ramificatie a CFF Onesti - Harja - Oituzul Ardelean, motiv pentru care sunt de parere ca ar fi util sa prezint intregul sistem de linii forestiere din zona.
CFF Onesti - Harja - Oituzul Ardelean a fost construita initial ca o cale ferata militara, cu ecartament de 600 de mm. Linia, in lungime de 45 de km., a fost realizata in anul 1916, de trupele de geniu ale armatei germane, fiind asezata pe traverse metalice, direct pe marginea soselei Onesti - Oituz Ferastrau - Harja - Oituzul Ardelean.
In anul 1918, armata romana a inceput desfiintarea unei portiuni de 12 km. din linie, intre Harja si Oituzul Ardelean, iar in anul 1920, Compania 1 din Batalionul 1 Cai Ferate - Focsani a reconstruit portiunea desfiintata, modificand ecartamentul la 760 mm.
In anul 1923, Concesiunea Grigorescu a construit o ramificatie de 16 km. lungime, intre Oituz Ferastrau (Km. 20 al liniei principale) si Lunca Capatanii.
Ulterior linia a intrat in administrarea CAPS (Casa Autonoma a Padurilor Statului), iar dupa 1948 a fost administrata de IFET Comanesti, fiind treptat desfiintata, in anii 1965 - 1970.
A doua linie din zona a fost construita in anii 1929 - 1930, de catre societatea anonima "Danubia", ce inaugurase la Oituz, o moderna fabrica de cherestea, cu 5 gatere. Astfel au aparut primii 8 km. ai CFF Oituz, intre Fabrica de cherestea Oituz si punctul numit "Tudor".
In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, aceasta linie a fost partial demontata, materialul de cale recuperat astfel fiind folosit pentru realizarea unor alte linii strategice.
In anii 1955 - 1958, ICF Piatra Neamt a refacut linia de pe Valea Oituzului, a exstins-o cu inca 3 km. (pana la punctul numit "Depozitul Brandy", la km. 11 al liniei) si a mai realizat ramificatia Fag Rotund - Lepsa Mica (1,5 km.).
Tot acest sistem forestier a disparut incepand cu ziua de 1 Octombrie 1991, moment cand IFET Targu Secuiesc a sistat activitatea trenurilor si a demarat actiunea de demontare a liniei.
O harta aproximativa a zonei, asa cum aparea ea in anul 1928. Din pacate, nu toate portiunile de linie la care m-am referit mai sus sunt desenate pe aceasta harta: portiunea de linie intre Harja si Oituzul Ardelean si nici CFF Oituzul Ardelean - Depozitul "Brandy" nu apar. Pentru linia Harja - Oituzul Ardelean, urmariti traseul soselei (figurata ca o linie rosie) ce merge paralel cu CFF Onesti - Harja si apoi continua mai departe. CFF Oituzul Ardelean - Depozitul "Brandy" poate fi "imaginata" cum pornea pe firul paraului ce coboara din localitate ,catre sudul hartii.
Sursa: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=3765
Întrebarea mea este: Mai există hărţi sau poze cu această linie? Am căutat prin monografii ale Oituzului, Oneştiului...nimic. Deţine cineva mai multe informaţii?
O serie de informatii publicate in cartea D-lui Radu Bellu, "Istoria Ilustrata a CFF din Romania".
1. Pentru inceput, trebuie sa spunem ca linia forestiera de la Oituz, poate fi considerata ca o ramificatie a CFF Onesti - Harja - Oituzul Ardelean, motiv pentru care sunt de parere ca ar fi util sa prezint intregul sistem de linii forestiere din zona.
CFF Onesti - Harja - Oituzul Ardelean a fost construita initial ca o cale ferata militara, cu ecartament de 600 de mm. Linia, in lungime de 45 de km., a fost realizata in anul 1916, de trupele de geniu ale armatei germane, fiind asezata pe traverse metalice, direct pe marginea soselei Onesti - Oituz Ferastrau - Harja - Oituzul Ardelean.
In anul 1918, armata romana a inceput desfiintarea unei portiuni de 12 km. din linie, intre Harja si Oituzul Ardelean, iar in anul 1920, Compania 1 din Batalionul 1 Cai Ferate - Focsani a reconstruit portiunea desfiintata, modificand ecartamentul la 760 mm.
In anul 1923, Concesiunea Grigorescu a construit o ramificatie de 16 km. lungime, intre Oituz Ferastrau (Km. 20 al liniei principale) si Lunca Capatanii.
Ulterior linia a intrat in administrarea CAPS (Casa Autonoma a Padurilor Statului), iar dupa 1948 a fost administrata de IFET Comanesti, fiind treptat desfiintata, in anii 1965 - 1970.
A doua linie din zona a fost construita in anii 1929 - 1930, de catre societatea anonima "Danubia", ce inaugurase la Oituz, o moderna fabrica de cherestea, cu 5 gatere. Astfel au aparut primii 8 km. ai CFF Oituz, intre Fabrica de cherestea Oituz si punctul numit "Tudor".
In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, aceasta linie a fost partial demontata, materialul de cale recuperat astfel fiind folosit pentru realizarea unor alte linii strategice.
In anii 1955 - 1958, ICF Piatra Neamt a refacut linia de pe Valea Oituzului, a exstins-o cu inca 3 km. (pana la punctul numit "Depozitul Brandy", la km. 11 al liniei) si a mai realizat ramificatia Fag Rotund - Lepsa Mica (1,5 km.).
Tot acest sistem forestier a disparut incepand cu ziua de 1 Octombrie 1991, moment cand IFET Targu Secuiesc a sistat activitatea trenurilor si a demarat actiunea de demontare a liniei.
O harta aproximativa a zonei, asa cum aparea ea in anul 1928. Din pacate, nu toate portiunile de linie la care m-am referit mai sus sunt desenate pe aceasta harta: portiunea de linie intre Harja si Oituzul Ardelean si nici CFF Oituzul Ardelean - Depozitul "Brandy" nu apar. Pentru linia Harja - Oituzul Ardelean, urmariti traseul soselei (figurata ca o linie rosie) ce merge paralel cu CFF Onesti - Harja si apoi continua mai departe. CFF Oituzul Ardelean - Depozitul "Brandy" poate fi "imaginata" cum pornea pe firul paraului ce coboara din localitate ,catre sudul hartii.
Sursa: http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=3765
Întrebarea mea este: Mai există hărţi sau poze cu această linie? Am căutat prin monografii ale Oituzului, Oneştiului...nimic. Deţine cineva mai multe informaţii?