Cai ferate inguste in general

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.991
59
Faina initiativa cu ,,botezarea" locomotivelor.
De ce 033 are cutia locomotivei mai scurta decit sasiul? e altfel decit celelalte, ce nu are?
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.638
1.059
Iași
LOCATION
Iași
Conform planului de ansamblu acolo se afla grupul de racire.

Imi pare rau ca nu am poza cu L35H 024, poate ultima locomotiva seria L35H.
Nu stiu care este starea actuala, in august 2019 a deraiat.
646x404.jpg

sursa - adevarul.ro

19p.jpg

sursa foto http://www.benbe.hu/gallery/viso-igavonoi/pic19_noframe_hun.php
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
252
557
@dantm : Locomotivele L-45-H de la CFF Viseu provin din foste locomotive CFR. La CFR intretinerea materialului rulant cat si a liniei a fost ceva foarte bine organizat, controlat, verificat si regulile de intretinere se respectau strict. Aceste locomotive au functionat foarte bine si in conditii de siguranta. Daca ar mai fi existat si azi liniile inguste CFR (Turda - Abrud, Sibiu - Agnita, Targu Mures - Band - Lechinta, Mihesul de Campie si Sovata, Alba Iulia - Zlatna, Satu Mare - Ardud si Ghilvaci - Ardud - Somcuta Mare, Satu Mare - Bixad si altele) aceste locomotive ar fi circulat si azi foarte bine, poate modernizate. Aceste locomotive au circulat pe liniile CFR unde, de regula, sinele erau de tip 40 sau 49 cu traverse de stejar pozate la o distanta mica intre ele astfel incat sinele sa suporte o sarcina pe osie mai mare. La liniile forestiere .... sa fim seriosi, liniile pe care se deraia la fiecare sfert de ora, vagoane fara frana cu aer, terasamente slabe si slabite de inundatii, locomotive si vagoane usoare care se puneau de catre tapinari pe linie cu rangile, placile de repunere pe linie sau cu vreun TAF sau IFRON de prin apropiere nu aveau cum sa suporte o locomotiva foarte buna dar destul de grea pentru aceste linii, in aceasta stare, asa cum este L-45-H. In aceste conditii locomotiva L-45-H trebuia ,,facuta" mai usoara. Daca cererea de locomotive cu abur de pe aceasta linie era in continua crestere datorita cresterii numarului de trenuri si de turisti, marfa trebuia sa circule cat mai mult cu locomotive diesel. Asadar, la o locomotiva atat de puternica nu se putea renunta si trebuia ,,usurata". Pai ce sa scoti de pe ea ? Motorul nu se putea scoate, transmisia hidraulica nu, reductorul inversor nu, cabina nu, generatorul electric nu .... Racirea apei de racire din motor se face ca la locomotivele adevarate, mai mica, insa pe acelasi principiu. Adica la fel ca la toate LDH-urile, ca la locomotivele 060-DA, ca la DC-uri, ca la DD-uri etc. cu radiatoare, schimbatoare de caldura pentru cedarea caldurii de la uleiul de transmisie si de la uleiul de motor apei de racire ce iese din motor si este pompata in radiatoare. In functie de temperatura apei din radiatoare exista un ventilator cu turatie variabila, antrenat hidrostatic, ce asigura racirea corespunzatoare a radiatoarelor indiferent de faptul ca locomotiva sta pe loc, se deplaseaza incet sau circula cu viteza stiind ca locomotivele au radiatoarele pe lateral si nu se pot raci ca la autoturisme. Dar, tinand seama ca radiatoarele sunt amplasate in ceea ce se numesc intre feroviari ,,pantaloni", cu ventilator de racire, cu instalatie hidrostatica, etc sunt destul de grele. La locomotiva din imagine, care era o locomotiva absolut normala, ca cele de la CFR, i-a fost demontata intrega instalatie de racire pentru a fi facuta mai usoara, in locul blocului de racire fiind acea platforma care se vede in imagine. I-a fost taiata fata blocului de racire ce contine farurile si peretele din fata si acesta a fost atasat la ceea ce a mai ramas din capota mare. Demult, am vazut si eu aceasta locomotiva in starea aceasta. Totusi pentru racirea absolut necesara a apei de motor i-a fost montat afara, pe uun cadru improvizat un radiator de Roman diesel sau Saviem (cred) luat probabil de la vreo basculanta sau camion abandonat de prin curte. Se pare ca totusi a mers asa un timp, nu stiu insa cat. Pana la urma si cei de la Viseu au inteles ca linia trebuie refacuta cat de cat si nu se poate circula pe orice fel de linie, mai ales ca pe acolo trec si trenurile cu mii de turisti. Cred ca in afara denivelarilor incrucisate din cale care au dus la rasturnarea locomotivei L-35-H din imagine, linia a fost refacuta cat de cat si nu mai este nevoie sa bricolezi locomotivele pe genunchi si sa le faci ,,mai usoare". Acum circula locomotive normale, nemodificate esential si la Viseu.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.638
1.059
Iași
LOCATION
Iași
Fain ca ai prins L35H. Are motorul original?

Ai modelul L45H de la Bemo? Galbenul de pe model se apropie de real?
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
252
557
Cred ca inca circula L-35-H -ul. Cand am fost eu, din lipsa de locomotive cu abur, ultimul tren cu turisti care pleca sus la Paltinu se facea cu L-35-H. Fiindca nu ne-am luat bilete de pe internet, cu greu am mai prins ultimele locuri la acest tren. Cele cu abur deja urcasera. Dar cum sa-ti iei bilete de pe internet ? Unde mai este placerea unei linii forestiere cand primesti un bilet de carton trecut prin compostor din mana unul tapinar cu palarie si costum de vanator sau padurar ? Parca scoti un act la serviciu la imprimanta. Nimic emotionant. Banal. Si cand scoti biletul la imprimanta nici nu miroase a fum de lemn de brad .... (ca altfel vine ISU). :D

Din ce am auzit eu ca sunet, da, cred ca locomotiva asta are motorul original, nu cred sa se fi remotorizat. Se vede foarte clar ca locomotiva este facuta in anii 60-70. Atentie la detalii, putina ergonomie, forme rotunjite, bare de mana cu suporti de pindere proiectati special pentru aceasta locomotiva, finuti, lucrati ingrijit. La L-45-H -uri, mai tarziu, cand totul se facea la norma, nu se mai tinea seama de detalii. De exemplu, uite la L-45-H - uri barele sunt o teava luata de pe jos si sudata acolo. La L-35-H este altfel ..... :cool:

Referitor la modelul Bemo, nu stiu ce sa zic, inca nu am primit-o. Dar, din fotografii, mi se pare ca acel galben de pe model este putin cam prea stralucitor si prea deschis. De asemenea si griul de la acoperis parca este prea inchis. Dar repet, e posibil sa nu fie asa, nu pot spune cu precizie pana nu am locomotiva Bemo in fata. Daca este prea deschis o sa incerc o imbatranire, probabil cu ,,neutral gray" asa cum fac la instalatiile metalice industriale.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.108
1.168
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Sa inteleg ca a fost motorizata de Maybach? (vad o emblema deasupra V ului si pe laterale cabina)
 
Ultima editare:

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.991
59
mersi de informatii.
Dar sa inteleg ca la CFF Viseu nu se aplica nici o norma AFER nici o instructie feroviara, circula asa la nimereala?
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.638
1.059
Iași
LOCATION
Iași
L35H era echipata cu un motor Diesel Maybach, 6 cilindri, aspiratie naturală, fara turbosuflanta, la o turatie de 1.350 rotatii/minut si dezvolta o putere de 350 CP.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.638
1.059
Iași
LOCATION
Iași
Motor Diesel Maybach MB 836 B sau Diesel Maybach MB 836 Bb ?
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
598
317
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
Imi cer scuze de greseala, dar e MB836Bb cel cu turbina
WhatsApp Image 2020-12-04 at 14.01.03.jpegWhatsApp Image 2020-12-04 at 14.01.04.jpeg
 
Ultima editare:

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.638
1.059
Iași
LOCATION
Iași
|Am ramas surprins ieri cand am citit ca are motorul original de 350 CP. Daca te pozai cu L35H 024 de la Viseu nu te mai intrebam ;)
Locomotivele L35H fabricate intre 1964-1967 erau echipate cu motoare Diesel Maybach MB 836 B, cu aspiratie naturala, fara turbosuflanta si dezvoltau o putere de 350 CP.
Locomotiva din poza ta e cu motor Diesel Maybach MB 836 Bb cu turbosuflanta VTR 200 (licenta Brown-Boveri) si dezvolta o putere de 450 CP.
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
598
317
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
da, pe mine m-a interesat cel original pus pe L45H, cel cu turbina. Cand am drum si pe la Viseu o sa o inregistrez si pe cea fara turbosuflanta, mai ales ca motoru afara turbosuflanta a fost si pe malaxele de Arad
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
252
557
Pe automotoarele Malaxa seriile 1000 si 750 nu au fost motoare de 450 CP. Nici nu ar fi incaput. Pe acestea au fost montate, dupa renuntarea la motoarele Ganz, motoare licenta Maybach dar de 250 CP, nu de 450 CP. Apoi, dupa niste ani si acestea au fost inlocuite cu motoare Volvo Penta si cutie de viteze Allison. Insa, cutia de viteze automata Allison fiind gandita pentru autobuze mergea ok numai intr-un singur sens, ca la masini. In marsarier nu poti ajunge intr-o viteza superioara, nici nu ai avea nevoie. Da, insa automotrul merge cu aceleasi performante in ambele sensuri. Asa ca a fost pastrat vechiul inversor de sens.
Revenind la motorul Maybach de 250 CP, azi il mai poti gasi pe LDH-urile 25. Acele LDH de manevra pe 2 osii cu biele ce uneori le mai zaresti uitate prin curtea vreunui siloz de cereale. Cel mai frecvent erau verzi.
Diferenta intre puterea unui motor Ganz de 220 CP (Ganz-ul mare) si puterea unui motor Maybach de 250 CP era oarecum comparabila.
Din cate imi amintesc motoare de 450 CP Maybach (licenta fabricate la Faur) au fost montate cu ocazia modernizarii pe automotorul Sageata Albastra ce a fost casat la Arad. A fost modernizat insa nu a apucat sa circule prea mult. Apoi a ars partial .... si apoi a fost taiat. Acolo intr-adevar era nevoie de 450 CP, automotorul era din 5 vagoane si era mai greu decat un 1000.
 
Ultima editare: