C.F. ingusta pentru transportul gunoaelor Valea Plangerei

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
811
119
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu stiu daca s-a mai discutat subiectul.
Nu este o gluma si va rog sa va uitati peste harta alaturata.
31242389967_3d4565803a_b.jpg


Ne aflam in anul 1923 pe locul de azi al Parcului Tineretului, pe harta este reprezentata o C.F. ingusta. Harta este din ghidul Bucurestiului si am aflat de existenta ei pe blogul Vassyle.

Subiect bun pentru o diorama :D .

Am zis sa postez repede sa nu uit de subiect.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Buna,

urmaresc forumul de peste 10 ani si nu-mi aduc aminte cineva sa aminteasca macar de linia asta !

Foarte interesant !!!

Se vede pe harta si calea ferata care cobora de la gara Filaret pe Lanariei pana la Timpuri Noi. Referitor la "ingusta" poate gasim undeva si continuarea spre E, poate reusim sa identificam intreg traseul. Super !
 
Interesanta descoperirea!

As banui ca a fost un sistem Decauville cu panouri de sina temporare. Am mai vazut poze cu diverse santiere din Bucuresti unde era folosit acest sistem.
Exemple: amenajarea dealului Patriarhiei, sistematizarea Dambovitei in perioada antebelica, chiar si la actualul muzeu de istorie.
Poate candva o sa ne lovim de vreo fotografie si de acolo.

Dealul Patriarhiei:
https://bucurestiulmeudrag.ro/fotografii/59042a6d-b6cc-4492-bf53-3cd6592b13d5

Sistematizarea Dambovitei:
http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2011/06/regimul-hidraulic-al-dambovitei-in-legatura-cu-canalizarile-orasului-bucuresti-%E2%80%93-partea-a-ii-a/
 
  • Haha
Reacții: mrpuf
Cred ca nu se pune problema sa fi fost acolo reminiscenta a construirii Liniei Filaret Giurgiu ?
Si nici problema unei locomotive?

Ma gandesc ca erau doar vagonetii impinsi manual sau trasi de cai care mutau "gunoaele" dintr-o prate in alta.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Buna,

nicio legatura cu Filaret-Giurgiu.

Culmea, linia apare bine si in planul cadasral al Bucurestiului de la 1911, dar cine sa se uite pana sa ma atentionezi tu :) ?

Conform planurilor de la 1911 trecute fix linia prin groapa de gunoi trecea pe strada Travesa (probabil rambelul era dublat si de un drum de carute). Pe plan nu apare in acea zona nici-o proprietate privata sau imobil. Apoi linia linia intre in zona locuita pe strada Albinelor, cotea dreapta pe Viorelelor (nume predestinate acestei zone magnifice cu mirosuri de miriste montana) ajunge la podul Alexandri unde trece Dambovita pe linie incalecata cu normala care venea de pe Lanariei si intra in atelierele Lemaitre (Timpuri Noi mai tarziu). Linia normala intra in uzina, linia ingusta imediat dupa pod coteste N pe malul Dambovitei (Splai Alexandri cum se numea atunci) si cotea dreapta pe Calea Vacaresti vechi pentru a se opri in dreptul bisericii Sf Petru si Pavel. De ce acolo, habar nu am !
 
  • Like
Reacții: mrpuf și ICRA
Traseu destul de lung. Crezi că aveau locomotivă?

Și că să dau culoare celor spuse de tine:
31304465747_69f729a387_b.jpg
(click dreapta pe poză și deschide imaginea in fila nouă)

Și spre și pe planul cadastral 1895-99.
 
Exista o imagine luata cand s-au apucat sa faca partie de ski in groapa aia si pe fundal se vede strada Traversei, devenita Plangerii. La cum arata de valurita strada aia, nu prea cred ca mergea o locomotiva pe ea...
Dar e doar o parere personala.
 
Pe blogul armyuser există sta un articol despre Valea Plângerii.
Citez din articol: ".... vagonetelor "Decauville", care transportă gunoiul în centrul văii."
Foarte interesant articolul mai ales că prezintă imagini cu autocamioanele folosite.
 
Da, există vreun topic despre acest sistem pe forum?

Interesante sunt și mașinile de transport gunoaie din interbelic. Cred ca foloseau sasiurile consacrate, ca Chevrolet, Ford, Renault...
 
Nu, nu stiu sa existe un subiect dedicat. Am publicat eu schite de vagonete dar disparura dupa ce photobucket a cedat nervos.
Da, la cele de gunoi se foloseau sasie Ford, Womag,Chevy cu instalatii adaptate nevoilor comunitatii urbane bucurestene :)
O buna sursa de imagini sunt grupurile de pe Facebook dedicate orasului interbelic sau numerelor de inmatriculare romanesti....recomand. Descoperi imagini rare cu vehicule demult uitate.
 
Nu, nu stiu sa existe un subiect dedicat. Am publicat eu schite de vagonete dar disparura dupa ce photobucket a cedat nervos.
Da, la cele de gunoi se foloseau sasie Ford, Womag,Chevy cu instalatii adaptate nevoilor comunitatii urbane bucurestene :)
O buna sursa de imagini sunt grupurile de pe Facebook dedicate orasului interbelic sau numerelor de inmatriculare romanesti....recomand. Descoperi imagini rare cu vehicule demult uitate.
Poți să repostezi schițele, te rog?
 
Multumiri de la mine!

Am sa incerc sa fac vreo 3-4 pentru elevatorul de carbuni, desi nu o sa fie asa usor precum pare.
 
S-ar parea ca este si o poza cu linia pentru gunoi