Că’ile Ferate Forestiere din România

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
S-e întâmpl㒠o dat㒠la 10 ani!
Facând cură’ţenie pe HDD de pe al meu PC, am gasit un document salvat în 2006 ianuarie de pe interenet.
Este vorba de un extras din GeoJurnal anul 1990 secţiunea: Pă’mânt şi ştiinţa mediului, lucrare scris㒠de Turnock, D., de la Universitatea din Leicester, Catedra de Geografie:
Transporturile din Carpaţii României
Acces facil prin progres tehnologic

Lucru foarte interesant, la pagina 411 este o hart㒠a că’ilor ferate din bazinul Bistriţei.
Ce m㒠intrigă’, e faptul c㒠de la Dornişoara spre sud-vest continu㒠o linie ferată’, pe hartă’, pe care scrie c㒠e închisă’, iar pe harta de la pagina 412 unde este prezentat tot arcul carpatic cu toate CFF şi CFI, pe lâng㒠reţeaua CFR apare ca fiind continu㒠linia Dornişoara pân㒠undeva lâng㒠Bistriţa Bârgă’ului.
Oare chiar a existat acel tronson, sau doar a fost un proiect?
O sa ataşez harţi, dup㒠Ionuţ Trif m㒠ajut㒠s㒠le convertesc într-un format acceptat de Photobucket.


E.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.963
47
Dornisoara -Bistrita Birgaului, linia ingusta benzino-electrica pe care Armata Imperiului a retras ce a mai apucat din materialul rulant de cale normala, in primul razboi mondial.
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Mulţumit㒠lui Dan TM şi net-ului am urmatorul link, pentru edificare:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Prundu_B%C3%A2rg%C4%83ului%E2%80%93Vatra_Dornei.

E.
 

flo82

Active Member
Trenulist
13 Mai 2010
204
0
Husi
LOCATION
Husi
Din ce am putu afla, prin anii 50' ar fi existat o cale ferata ingusta forestiera, care pleca din incinta fabricii de lemn Talmaciu, urma cursul raului Sadu (trecand prin actualele localitatile Sadu si Raul Sadu), si se termina in zona actualei hidrocentrale Sadu.
 

Semafor

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2011
743
13
Pascani
LOCATION
Pascani
La poalele cetatii Poenari trecea odata o cale ferata forestiera:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508728489201&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&th

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508618489212&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&th

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508541822553&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&th

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=515508491822558&set=a.188762467830497.42309.188535364519874&type=1&theater

Cine stie mai multe detalii?
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
catal[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Descrierea de la poza este corecta.
este fosta gara Noua de pe vechea linie ce ajungea in Piata Sfatului in Brasov, o linie foarte pitoreasca si cu o istorie frumoasa. Cladirea din poza a supravietuit pana foarte recent. Din ce discutam cu un prieten brasovean, cladirea a disparut acum cativa ani.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Catalin, nu stiam sa fi fost demolata!?!

Cladirea garii Noua era locuinta si exista aproape neschimbata ca si cladire, doar ca i-au inchis pridvorul "mestesugareste" in stil tipic national. Se putea admira, cel putin pana in 2010, pe Str. Garii Noua la nr. 9 in spatele Scolii Generale cu acelasi numar. Au demolat-o si pe asta intre timp?


Amplasamentul pe Bing Maps:


Vedere aeriana:


Cum arata casa din strada:


Multumesc prietenilor de pe forumul Skyscraper City: Vinterikket pentru ultimele doua poze, Pro Corona din Brasov pentru lamuriri.
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
588
1
Că’tă’lin şi Dorin......Din fericire, CLĂDIREA FOSTEI GĂRI "NOUA" este "în picioare" şi la ora la care scriu aceste rânduri....şi arat㒠exact cum este prezentat㒠în poza mai mic㒠cu acea poart㒠cu numă’rul 9 (nouă’)....are acel "pridvor" închis aşa cum spunea Dorin "meşteşugă’reşte".... :( .... Din discuţiile avute la o ultim㒠întâlnire cu Gruia Hilohi, acesta mi-a spus c㒠actualul proprietar este deschis şi chiar dornic de-a readuce la "forma" iniţial㒠"gara" (cu scopul declarat de-a deveni un muzeu al tramvaiului), dar sunt probleme cu o familie ce locuieşte aici, pentru care ar trebui achiziţionat un alt spaţiu de locuit şi abia apoi început㒠"reabilitarea"......... Un vis frumos, dar al naibii de greu de pus în practică’.....bani nu sunt, dar timpul, necruţă’tor, trece......şi iar trece.....