BR01 1514-7 PIKO - modificari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.051
3
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
In acest topic voi prezenta istoria modificarilor aduse unei locomotive PIKO BR01. :)

In luna martie a anului 2004 am achizitionat aceasta locomotiva de la D-nul Miu Doru. Eu avand in colectie multe modele PIKO vechi, aceasta noua realizare PIKO ma impresionat placut. :)




 
Primul lucru negativ pe care l-am observat a fost lumina neuniforma a celor 3 faruri frontale + existenta unei cutii sub cazan in care era ascuns becul. :)
Ideia era sa optimizez consumul si sa cresc puterea luminoasa. Adica, in locul unui bec cu incandescenta (14V - 50 mA) am montat doua leduri cu lumina alba in serie (2x3V - 18mA). Rezistenta de balast este de SMD si are 330ohm.

Incep prezentarea imaginilor prin identificarea locului unde se va face modificarea.

 
Se observa ca prisma optica a fost deja taiata, ramanand doar canalele optice ale farurilor de jos.
Din canalul optic extras, care se vede si in figura urmatoare, se va detasa doar ghidul de lumina care intra in dreptul farului de pe cazan.



In aceasta figura se vede ghidul de plastic transparent pentru farul central extras si ledul obisnuit de 5mm diametru, dar de intensitate sporita. :)



Am gaurit cu grija varful ledului facand un canal adanc de 2mm in interior.




Ansamblarea varfului in corpul led-ului trebuie sa se faca un pic fortat.



Urmeaza lipirea ansamblului in interiorul cazanului.

 
De capetele ramase pentru farurile inferioare s-au lipit bucatele din canalul optic original dupa cum se vede in poza.



In spatele noului canal optic optinut se pune o foita de staniol pe post de oglinda.



In spatiul ingust ramas intre cele doua canale optice se va introduce al doilea led prelucrat dupa cum se vede in poza.



Urmeaza inserierea ledurilor si lipirea firelor si a rezistentei SMD de balast(330 ohm).



La final se elimina Beculetul. In cazul locomotive BR01 facuta de PIKO, firul albastru este plus si firul alb este minus.
Capacul inferior becului se decoreaza pe interior cu staniol, pe post de oglinda.

 
In final locomotiva arata asa pe 6 aprilie 2004:






Desi eram multumit, acest lucru nu avea sa dureze mult, deoarece fosta camera a becului inca exista sub cazan si lumina era cam albastruie. :roll:

In continuare voi prezenta inlocuirea becului din tender tot cu led-uri.
 
In acel moment, aprilie 2004, m-am hotarat sa iluminez fiecare capat al locomotivei in felul urmator:

Cand locomotiva merge inainte:
> in fata vor fi trei lumini albe puternice
> pe tender vor fi lumini albe un pic mai slabe (una sus si una in stanga) + lumina din dreapta rosie

Cand locomotiva merge inapoi:
> pe tender vor fi 3 lumini albe puternice
> in fata vor fi lumini albe un pic mai slabe (una sus pe cazan + una in stanga) + lumina din dreapta rosie

M-am inspirat din instructiunile CFR, unde se spune ca se dau filtre rosii si albastre mecanicilor de locomotiva pentru ambele faruri, dar obligatoriu este sa fie pe stanga. Deci din comoditate daca mecanicul punea vre-un filtru il punea macar pe stanga. :))
In plus voi arata cum am montat pe fiecare parte cate 3 lumini albe care vor lumina osiile conform modelului real. In acest sens voi arata niste detalii pozate din realitate.
 
Am hotarat sa schimb cele doua leduri albe de 5mm cu trei leduri albe SMD plus un led rosu SMD pt semnalizarea mersului inapoi. Am inceput prin a demonta tot ce am construit la inceputul acestui articol.



Folosirea ledurilor SMD a usurat mult treaba, deoarece nu am facut altceva decat sa le lipesc in spatele farurilor. Un pic mai complicat a fost la farul cu lumina combinata unde atrebuit sa lipesc cele doua leduri SMD. Acest lucru este exemplificat in pozele urmatoare.










 
Gaura din cazan unde original intra beculetul este acuma acoperita cu un capac de plastic negru. Nu l-am lipit definitiv deoarece caut un dispozitiv de scos fum, pe care il voi monta sub cosul de fum al locomotivei. Abia in acel moment voi finisa capacul de inchidere al cazanului sperand ca nu voi mai umbla acolo vreodata.
Ornamentele le-am decupat de pe capacul urias care acoperea zona si le-am lipit ca atare pe margini.
 
Asa arata locomotiva la 1 dec 2004. :)




Dupa aceste modificari am trecut la montarea iluminatului deasupra osiilor.

In realitate cam asa arata locomotiva iluminata:
01-533-08.jpg
 
Am trecut la decuparea ornamentului vopsit in rosu care reprezenta becul de iluminare al osiilor.
In locul lui am lipit direct ledul SMD. Acesta l-am conectat la doua fire subtiri care ulterior le voi vopsi in negru. Binenteles marginea ledului SMD va fi vopsita in rosu.



 
Am continuat lipirea ledurilor SMD albe in locul ridicaturilor de plastic rosu.
Aceste ridicaturi reprezinta lanternele reale ale locomotivei.
Producatorul s-a limitat la realizarea lor din plastic vopsit datorita dimensiunilor reduse.
Intradevar lipind un led SMD in locul lui am marit gabaritul iluminatorului la scara, dar am contat mai mult pe efect.
Marginea ledului am vopsit-o in rosu ca sa estompez grosimea nereala a bazei ledului.
Trebuie sa vina ca o continuare fireasca a dispozitivului de prindere al lanternei, de palierul cazanului.
 
Pe fiecare parte a locomotivei sunt 3 lanterne pt osii. Doua dintre ele sint pe tablia din jurul cazanului. Al treilea este plasat mai jos pe suportul bielelor.
Am inceput sa demontez ansamblul pana la extragerea piesei de plastic rosu pe care se afla lanternele.
Aici am lipit litza de 0.08mm pe terminalele ledului dupa care din cele doua litze rasucite am construit piciorul de sustinere al iluminatorului.