BR 58 1047 - Rivarossi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salutare,

doresc sa va prezint locomotiva BR 58 1047 produsa de Rivarossi, deocamdata v-o prezint din punct de vedere estetic, este in proprietatea lui Ionut, inca nu am avut unde sa o rulam.

Asadar sa trecem la imagini:



Aceasta locomotiva are 3 cilindrii, iar al treilea cilindru este reprodus sub cazan, din ce am reusit sa observ are tot sistemul de ambielaj aferent si transmisia la una din osiile motoare, care are axul cotit pentru a prelua miscarea pistonului.



In fata locomotiva are cupla realizata dupa modelul real, este articulata si din metal, de asemenea printre accesorii se ofera inca o asemenea cupla.



Rotile, ambielajul, sasiul, cazanul si tenderul sunt realizate din metal, tractiunea se realizeaza prin osiile motoare, motorul se afla in cazan, o osie are cauciucuri de aderenta insa se ofera si o osie de schimb pentru aceasta, fara canalele pt cauciucuri de aderenta.




In interior abunda detaliile realizate din metal, de asemenea sunt prezente 2 scaune, pentru mecanic si fochist.



Oricine doreste sa completeze prezentarea este bine venit.
 
De data aceasta, constructorii au fost consecventi cu prima componenta a mecanismului distributiei (aka "Gegenkurbel", "eccentric crank", "contramanivela" etc), in sensul ca este inclinata spre inapoi pe ambele parti. Un pic ma surprinde, fiindca m-as fi asteptat sa fie inclinate spre inainte, conform mecanismului cu admisie interioara; totusi, inca nu stiu cum arata o BR58 reala si, mai ales, cum functioneaza sistemul ei de comanda a sensului de mers :D
 
@mircea
Un pic ma surprinde, fiindca m-as fi asteptat sa fie inclinate spre inainte

Are si de ce sa te surprinda!






A mea ajunge (de peste ocean) luni!

Din prezentare se vede ca totusi nu am facut o alegere rea, modelul fiind intradevar deosebit!

PDI
 
Hmmm... :cafea:
Probabil s-a gresit la montaj, respectiv osia motoare principala a fost montata invers, ceea ce... am mai vazut si la alti producatori de mini-aburoase :D :D :D
Iata aici o poza "oficiala" a mini-aburoasei, culeasa de aici:
hr2093.jpg

Si ea este o locomotiva superba & spectaculoasa :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Scurta completare. Luminile sunt bestiale! Se aprind in sistem analog la tensiune mica si au un alb cald. In tender sunt si lumini rosii destul de intense, ceea ce ma face sa cred ca sunt LED-uri. Inca nu am desfacut-o, dar cand voi trece pe digital o voi face bucati.Rulajul e bun, dar pleaca in analog la o tensiune mai mare decat e necesar la Br 62 Liliput. Este foarte bine echilibrata, nu are sincope si ruliu. Este modelul care pune pe ganduri detinatorii de aburoase FLM. ;-)
 
Cand vei ajunge sa demontezi locomotiva, uita-te la manetoanele osiei motoare principale. Daca sunt profilate si nu permit asezarea contramanivelelor decat intr-o singura pozitie, atunci osia motoare a fost montata invers si, deci, va trebui sa o intorci. Daca manetoanele NU sunt profilate (ceea ce recunosc ca m-ar mira :D), atunci reasezarea respectivelor piese in pozitiile corecte este... floare-la-ureche 8)
 
O poza cu o osie motoare: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/de/1/1b/Treibradsatz.jpg
Cred ca Mircea se referea la butonii osiei motoare, cei pe care se monteaza biela motoare si contramanivela distributiei. :)
 
Manetonul este piesa aceea cilindrica, ancorata solid pe roata motoare, pe care vin articulate bielele (cel putin asa stiu eu; daca am gresit undeva, va rog sa corectati). In marea majoritate a cazurilor, pe manetoanele rotilor motoare principale sunt fixate si contramanivelele; exceptiile pe care le stiu eu sunt aburoasele BR22 si BR39, la care bielele motoare sunt articulate pe osia a doua, dar contramanivelele sunt fixate pe osia a treia.
Mai multe detalii gasiti aici :D
Multumesc pentru poza, Gabi! :aplauze:
 
In realitate, capetele manetoanelor / butoanelor sunt profilate, astfel incat piesa aceea mare_si_lata_care_duce_distributia :D sa nu poata fi asezata decat in pozitia adecvata.
Acest aspect este regasit si la unele aburoase din lumea H0, la care piesa sus-numita consta dintr-o fashiutza de tabla cu un orificiu profilat, astfel incat ea nu poate fi asezata pe maneton / buton decat intr-o singura pozitie. Din pacate, la muuuulte mini-aburoase pozitia respectiva NU este cea corecta la una din rotile motoare principale, fiindca insusi manetonul / butonul a fost gresit inglobat in structura rotii, in pozitie identica si nu simetrica fatza de cel aflat pe roata de pe cealalta parte (de exemplu BR50 si BR57 Roco).
La alte mini-aburoase, manetonul / butonul de pe roata motoare principala are un canal profilat, in care piciorul piesei de plastic care reprezinta componenta_cu_pricina poate intra de asemenea numai intr-o singura pozitie. Unii producatori au avut grija la simetria acestor canale profilate din rotile motoare principale :aplauze: (aproape toate aburoasele Fleischmann, multe aburoase Roco noi si... BR94 Piko 8)), iar altii s-au multumit sa le lase identice :-? (aproape toate aburoasele Piko, printre care se afla si BR03 din colectia mea).
 
Multumesc pentru completare, Catalin 8)
Revenind la simpatica aburoasa 58.1047 Rivarossi, am vazut nu-mai-stiu-unde un filmuletz in care o sora de-a ei era prezentata de posesor, care vorbea intr-o limba total necunoscuta mie :mrgreen:. Remarcasem luminile tenderului, rosii la mers inainte si warm-white la mers inapoi, respectiv farurile din fatza, warm-white la mers inainte si stinse la mers inapoi. Problema e ca nu-mi mai amintesc nimic despre... bielele ei :D
Conform pozei aburoasei reale, prezentate de PDI, contramanivelele mini-aburoasei ar trebui sa fie inclinate inainte, ceea ce se si vede in poza "oficiala", insa, surprinzator, la locomotiva prezentata aici ele sunt inclinate inapoi pe ambele parti! De aici deduc eu ca probabil osia motoare principala, cu butoanele motoare profilate corect, a fost montata pe sasiu... invers.
 
...spre disperarea MPU...



Orrrriiibil!

A mea macar are o scuza:e facuta de chinoizi pentru usland unde majoritatea dampflokurilor au manivela spre spate.

In rest, dragutzica! Ceva bavuri de indepartat, ceva piese de vopsit ca sa nu se mai vada plasticul straveziu, ... bunutza!

La DRG-izare o sa vad ce fac si cu distributia.

PDI
 


:p

Solutia... in numarul viitor!

Ce va sugerez: nu va apucati la noapte sa inversati osia motoare ca nu asta e solutia! Ati avea surpriza sa va treziti cu manivela...tot spre spate!

PDI
 
Daca inversezi osia cu manivele (leth_n) cu tot, OK, se inverseaza sensul. Dar manivela e nituita cu biela culisei, deci te duce gandul sa desfaci suruburile si sa inversezi doar roata. Din nefericire, gaura manivelei nu e ca in realitate, un patrat cu diagonala pe axul acesteia, ci e ovala si inclinata fata de axa de simetrie. Deci, MANIVELELE trebuiesc inversate pentru a obtine inclinarea inversa.
Evident, am ajuns la aceasta concluzie desteapta dupa ce m-am chinuit sa intorc osia. Masina e frumoasa, dar e un chinezism. Ca orice chinezism, e plina de bibiluri care-ti iau ochii, dar... facuta chinezeste - o improvizatie. Un fel de kit Revel cu multe piese, care odata lipite fac un frumos model de vitrina. La un model care se respecta, trebuia asigurata si mentenabilitatea, ceea ce insemna un usor acces. In cutie e data o osie de schimb, da' cum s-or gandi ei ca se poate inlocui....numai ei stiu.
Povestea si pozele de rigoare...MAINE!
Asa, va doresc tuturor o noapte cat mai buna!

PDI
 
Gandind ca inversarea osiei motoare rezolva situatia, n-am de treba si ma apuc sa desfac lokomotiva.
Va sfatuiesc sa folositi ca suport un strat cat mai moale de buret, masina e plina de detalii foarte delicate si e pacat sa le deteriorati.
Pentru butonii bielelor e nevoie de o cheie fixa sau tubulara de 1/12". N'aveti? Se confectioneaza.



Cred ca va dati seama din poza care capat al cheii a fost folosit. :?:
Cine raspunde "cel din stanga" are un bonus. :D

Sa nu va imaginati ca daca va pierdeti vremea desfacand cele 10 (zece!) suruburi ale placii de baza realizati mare lucru. Colectoarele sunt legate in sasiu prin conductori electrici, deci nu va iesi. Ar trebui sa desfaceti toata lokomotiva. Chinezism!
Asa ca scoteti si biselul. Ridicand si fortand un pic de placa iese roata motoare. Asta dupa ce ati decuplat biela motoare centrala.



Eeeeee! Acum aveti surpriza sa constatati ca degeba intoarceti osia, ca datorita gaurii ovale asimetrice din manivela nu se schimba nimic!



Asa ca puneti totul la loc, si schimbati intre ele doar manivelele.



Manivela e nituita impreuna cu bieleta culisei.
Urmatoarea manufactura NU O RECOMAND celor care nu au desfacut/realizat/montat/reparat macar o data in viata un ambielaj. Nitul trebuie taiat, manivelele inversate si RENITUITE.
Toate astea se fac pe o locomotiva plina de detalii, care sta pe masa de operatie cu fundu'n sus, orice manevra gresita, dura, brusca, poate deteriora modelul. De aceea am folosit un biax si un mic disc diamantat pentru frezarea capatului nitului din spatele manivelei. Dupa inversare, "renituirea" s-a facut cu o infima cantitate de cianoacrilat (superglue, picatura,...) astfel incat adezivul sa patrunda pe langa nit, fixandu-l in manivela, fara sa ajunga la bieleta, ceea ce ar fi compromis functionarea.

Rezultatul, l-ati vazut.

In concluzie: desurubati surubul ce tine manivela pe buton, taiati niturile, inversati, renituiti, remonatati.
Surubul se slabeste cu cheia de 1/12" dar pentru desurubare, in lipsa unei tubulare, am folosit un tub de pasta de pix, crestat in patru la capat, care e folosit ca o penseta.

Bafta!
PDI