Modelul folosit este BR 290 cu numarul V90 051, adica Roco 43666. Locomotiva asta s-a produs in doua versiuni, cu si fara mufa DSS (adica pregatita de DCC insa livrata fara decodor). A mea e cea fara mufa asa ca decodorul l-am lipit pe placa cu care a venit. Atentie ca aceasta locomotiva nu prea are mult spatiu pentru a adauga decodoare, singura solutie e folosirea cabinei!
Din cauza ca ESU LokPilot nu incape in cabina decat fortat am mers pe mana unui decodor romanesc, de la TOM. La fel de fiabil dar si mult mai micut! Primele probe cu decodorul in cabina:
Mai intai trebuie trebuie sa izolam cele doua becuri incandescente de alimentarea venita direct din linie. Asa ca am taiat conform imaginii de mai jos si am mutat firul Negru, din stanga in dreapta lamei caterului.
Apoi am inlaturat componentele care nu imi vor mai trebui: diodele becurilor incandescente si rezistentele de pe motor. Am lasat in schimb condensatorul motorului. Se vad aici si taieturile mentionate mai sus si mutarea firelor Negre.
Mai jos aveti matzaraia pe care am produs-o intr-un final! Sigurul fir suplimentar folosit este firul Albastru Deschis care muta V+ si in stanga si in dreapta. Daca as fi avut si stop-urile rosii de controlat ar mai fi trebuit dublate cateva, insa locomotiva asta nu este dotata cu asa ceva. Firul Alb l-am dus la becul din fata iar cel Galben la cel din spate. Firele Gri si Oranj le-am lipit pe bornele motorului iar firele Negru si Rosu pe circuitele de colectare din sine.
Cu mare dificultate in pozitionare (ar fi trebuit sa mai scurtez din fire insa vreau sa-i pun si lumini pe viitor) le-am scos pe toate in cabina astfel incat sa mi se inchida locomotiva:
Si bine-inteles proba pe sine:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=jEvdn8ndou8[/bbvideo]
Concluzii:
- motorul e f silentios si se misca impecabil.
- lipsa spatiului poate fi o problema cu aranjamentul firelor, iar carcasa se cam deschide de la vibratii (va trebui sa mai dau un ochi peste)
- farurile de jos se aprind printr-un ghid de lumina f prost gandit. Va trebui sa le schimb cu niste led-uri pe smd. Aveti idee cum sa le dau jos? M-am tot uitat insa nu ma prind cum sa le demontez, nu am reusit sa scot decat bara de deasupra!
Din cauza ca ESU LokPilot nu incape in cabina decat fortat am mers pe mana unui decodor romanesc, de la TOM. La fel de fiabil dar si mult mai micut! Primele probe cu decodorul in cabina:
Mai intai trebuie trebuie sa izolam cele doua becuri incandescente de alimentarea venita direct din linie. Asa ca am taiat conform imaginii de mai jos si am mutat firul Negru, din stanga in dreapta lamei caterului.
Apoi am inlaturat componentele care nu imi vor mai trebui: diodele becurilor incandescente si rezistentele de pe motor. Am lasat in schimb condensatorul motorului. Se vad aici si taieturile mentionate mai sus si mutarea firelor Negre.
Mai jos aveti matzaraia pe care am produs-o intr-un final! Sigurul fir suplimentar folosit este firul Albastru Deschis care muta V+ si in stanga si in dreapta. Daca as fi avut si stop-urile rosii de controlat ar mai fi trebuit dublate cateva, insa locomotiva asta nu este dotata cu asa ceva. Firul Alb l-am dus la becul din fata iar cel Galben la cel din spate. Firele Gri si Oranj le-am lipit pe bornele motorului iar firele Negru si Rosu pe circuitele de colectare din sine.
Cu mare dificultate in pozitionare (ar fi trebuit sa mai scurtez din fire insa vreau sa-i pun si lumini pe viitor) le-am scos pe toate in cabina astfel incat sa mi se inchida locomotiva:
Si bine-inteles proba pe sine:
[bbvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=jEvdn8ndou8[/bbvideo]
Concluzii:
- motorul e f silentios si se misca impecabil.
- lipsa spatiului poate fi o problema cu aranjamentul firelor, iar carcasa se cam deschide de la vibratii (va trebui sa mai dau un ochi peste)
- farurile de jos se aprind printr-un ghid de lumina f prost gandit. Va trebui sa le schimb cu niste led-uri pe smd. Aveti idee cum sa le dau jos? M-am tot uitat insa nu ma prind cum sa le demontez, nu am reusit sa scot decat bara de deasupra!