BR 232 Ludmila [Piko]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
598
369
42
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ludmila mi-a cazut cu tronc de cand eram mic si ma jucam cu trenuletele parintilor mei, BR 132, BR 55 si struto-camila junior care incerca sa imite un BR 80 dar cu 2 osii in loc de 3, toate de la Piko.
M-am decis sa cumpar varianta de la Piko in detrimentul celei Roco care pare putin mai detaliata din 2 motive:
- la varianta Roco, cupla este prinsa de boghiu asadar la orice curba cupla danseaza stanga dreapta, exact cum era si la varianta Piko din anii '80
- varianta Piko are sala masinilor reprezentata si aceasta este iluminata (chiar si in modul analog, indiferent de sens).

Descrierea modelului
O macheta foarte detaliata cu multe elemente aplicate si fine, insa nimic fotodecupat, toate din plastic.
Stergatoarele din pacate sunt doar reliefate pe geamurile de plastic si nu sunt aplicate.
BR 232_01.JPGBR 232_02.JPG
Boghiul deraiat pentru a se vedea ca cupla ramane pe poztia ei. Boghiurile sunt foarte detaliate, dar pe negru camera nu a putut sa surprinda mare lucru.
BR 232_03.JPGBR 232_04.JPG
Sala masinilor este reprezentata si cum am spus mai sus si iluminata (se poate stinge dintr-un jumper de pe placa de baza, conform instructiunilor).
BR 232_05.JPG
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Vopsirea este de calitate cu multe inscriptii usor lizibile.
BR 232_06.JPGBR 232_07.JPG
Pe acoperis sunt o serie de detalii, ventilatoare in spatele grilelor, goarne.
Nu am montat inca niciun accesoriu din punguta. Sunt mai multe furtunase precum si carligul care se monteaza in locul cuplei daca cineva doreste un model de vitrina.

Functionarea modelului

Modelul are mufa PluX22 dar momentan am rulat-o foarte putin doar in analog, trebuie sa strang bani pentru un decodor cu sunet. Avand motor in 5 poli cu volanta se misca foarte usor chiar si la viteze mici.
Farurile sunt cu LED-uri, inclusiv iluminatul salii masinilor, alb-rosu in functie de sens.
Modelul este foarte silentios, nici ca se aude pe sine fata de varianta veche de la Piko care aproape nu mai avea nevoie de decodor de sunet :p

Similitudinile cu modelul real

Modelul reproduce locomotiva nr 232 221-2 din epoca V. Comparand cu pozele, reprezentarea pare destul de corecta.
Conform site-ului br232.com, locomotiva a fost casata in anul 2007 :(
Desi pe finalul vietii a apartinut de DB Cargo (divizia de transport marfa) vad ca in aceasta perioada a tractat si trenuri de calatori.
lts_438_54.jpg

Cu putin efort (curatare inscriptii si confectionare decaluri) se poate obtine una dintre locomotivele DB care ruleaza la noi in tara.
 
Ultima editare:
Sa o invarti sanatos!
Locomotiva in discutie are posibilitatea de cuplare apropiata, cele de la Roco (cel putin cele din productia curenta) nu au (posibil un retrofit sa rezolve problema).
Din ce am citit despre ea pana acum, e o implementare foarte reusita, atat din punct de vedere tehnic, cat si estetic. Despre sunet, am citit ca ESU are cam ce trebuie (ma rog, mai este si varianta de la Henning, dar trebuie ascultate amandoua si vazut care se potriveste cel mai bine, parerile sunt impartite)
Cred ca cel mai bine ar fi sa o lasi asa cum este (nu o transforma in altceva). Deja e un model istoric. :)
Avand in vedere cele de mai sus, mi-am comandat-o si eu (am gasit o ocazie si am profitat - noua din magazin).O voi putea compara pe viu cu cea de la Roco pe care am deja in colectie. Vor mai urma cel putin 3 versiuni (cel mai probabil Piko si Roco), pe care le vanez de ceva vreme.
Cand va ajunge, va primi in prima faza un ESU LokPilot 4.0 (rechizitionat de la o alta locomotiva din colectie) si cel mai probabil voi reconstitui garnitura de persoane epoca V care apare in imaginile de pe br232.com.
Candva va primi si sunet, dar pana acolo mai este un pic...

PS: Clipul de mai jos m-a convins:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Mai e si versiunea ESU daca iti permite buzunarul...
Decodor cu sunet, generator de fum, imitare scantei la franare, multe piese aplicate separat...
 
  • Like
Reacții: mpursu
Pentru ca mosu' a adus un decodor ESU inscriptionat cu sunete pentru BR232 (ce chestie, stia ce imi lipseste ;) ) am purces la montaj.
Locomotiva s-a desfacut usor, am folosit difuzorul cubic primit in pachet.
IMG_20201225_194110_1.jpgIMG_20201225_194118.jpg

Nu am avut un superglue la indemana asa ca am asamblat difuzorul folosind banda izolatoare ca in poza. Difuzorul trebuia sa stea blocat in locas de o piesa prinsa cu un surub dar surubul a fost prost insurubat probabil deoarece se cam invarte in gol. Am pus toate la un loc si am pus locomotiva pe sina, i-am dar o adresa si am reusit sa o pornesc.
Lista de functii se gaseste aici: http://projects.esu.eu/projectoverviews/search?cat=7&q=232
Pe partea de sunet proiectul ESU mi se pare OK, insa pe partea de functii nu pare deloc potrivit pentru Piko.
La activarea luminior se aprind toate cele din fata, nu si pe spate, pe cele rosii le pot aprinde doar din F8 si doar la un capat al locomotivei.
Nu exista functie desemnata pentru aprinderea luminii in cabine si nici sala masinilor nu o pot controla de niciun fel desi m-am jucat la jumperii de pe placa.
In fine, sa vad daca reusesc sa schimb ceva CV-uri cu statia Roco ca macar luminile sa se aprinda cum trebuie la schimbarea sensului de mers.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Datorita lui CristiM caruia ii multumesc inca o data si care mi-a reprogramat decodorul, acum am lumini rosii in functie de sens si lumina in sala masinilor. :)
 
  • Like
Reacții: mpursu