BR 218 Roco – iluminare pe led-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
BR 218 Roco – iluminare pe led-uri http://trenulete.info/br-218-roco-iluminare-pe-led-uri/

Locomotiva BR 218 de la Roco, cu decodor incorporat, a fost trimisa de la Depoul Sbingu Ploiesti pentru modificari substantiale. Detinatorul era nemultumit in primul rand de calitatea iliminarii, cu led galben si pe farul central si pe cele de pozitie, de lipsa luminilor rosii dar mai ales de prezenta prismelor gigantice si hidoase in spatiul a ceea ce ar fi trebuit sa fie cabina, deci implicit de lipsa cabinei. Clar inca o lucrare in doua fronturi. Mai intai am indepartat prismele (ghidurile de lumina) originale si am extras mastile farurilor.

1. Realizarea iluminatului
2. Confectionarea cabinei

Am folosit noile led-uri punctiforme de 1,8 mm, alb-cald, pentru lumina farurilor si tot led-uri punctiforme de 1,8 mm pentru pozitiile rosii.

Pentru realizarea cabinei am folosit un forex mai special, de 1,2 mm grosime. Acesta are pe o fata culoarea galbena, iar materialul de baza are culoarea neagra, fapt pentru care am ales acest forex, pentru ca astfel este impiedicata lumina reziduala de la faruri sa patrunda in cabina.



Detalii si poze http://trenulete.info/br-218-roco-iluminare-pe-led-uri/
 
Legaturile cu instalatia electrica si probele.

Am folosit o conexiune fixa cu fire lipite pe placa masinii, pentru ca avand decodor incorporat fara comanda separata la lumini, acestea vor functiona nonstop in functie de directia de mers. In momentul in care se va folosi decodor voi gasi o solutie ca sa lumineze in functie de directie de mers. Probabil ca voi muta legaturile de pe paralelul captatorilor de linie, pe sloturile ledurilor originale de pe placa. Pentru moment ramane asa. Ledurile sunt legate in paralel pentru ca cele albe au tensiuni de deschidere mai mari decat cele rosii si legate in serie toate cele 3rei leduri albe, nu se vor aprinde decat la viteze mari. Practic ledurile albe sunt toate trei in paralele si in acelasi timp in antiparalel cu cele rosii. In felul acesta, inseriate cu un rezistor de 820 de ohmi, luminile albe vor fi mult mai puternice fata de cele rosii reflectand realitatea…



Mai multe detalii si poze http://trenulete.info/br-218-roco-iluminare-pe-led-uri/
 
Felicitari mari & multe! :aplauze::aplauze::aplauze:
Eu unul chiar fusesem tentat sa-mi caut cabinele originale de Piko, cu ghidurile de lumina cu tot, si sa le montez in BeRea218 Roco a mea :D
Simpatica BeRe218 Roco merita pe deplin toate aceste imbunatatiri! 8)
 
Ma bate gandul sa aplic sistemul si la Bă’scuţa mea Piko venita de la Oradea. Se vede mult mai real pe diorama fasciculul de lumina asa in varianta cu led alb cald direct in locasul farului. Imi pun mintea la cotributie si modific si cele doua Piko 218! Cred!
 
BR 218 DIGI – imbunatatiri

Locomotiva BR 218 Roco, dotata din fabricatie cu decodor incorporat, este o locomotiva buna ca mecanica si tractiune, dar posesorii stiu ca este deficitara la iluminat. Ca sa nu mai vorbesc de lipsa cabinei si de prezenta unor ghiduri de lumina monstruoase. Pentru o astfel de modificare a sosit de la Tulcea o locomotiva BR 218 Roco. Avand deja o incercare la activ, locomotiva de la Ploiesti, conectata insa pentru analog, am pornit la reconfigurarea sitemului de alimentare. Practic am regandit tot montajul combinand constructia cabinei cu cea a sistemului de iluminat. Am eliminat led-urile originale urmand ca pe locasul lor sa se conecteze firele pentru noile placi de iluminare astfel incat luminile sa poata fi comandate din telecomanda.
Astfel am confectionat cabina din placa de circuit dupa modelul celei facute pentru depoul GS Ploiesti. Practic cabina a devenit si suportul pentru conexiunile electrice ale led-urilor. Pe aceiasi placa se leaga toate led-urile, rezistorul de 820 ohmi pentru luminile rosii, farul central si farurile de pozitie. Acestea din urma se leaga fara rezistor intrucat exista deja unul pe placa de baza. Conectarea se face pe sloturile de alimentare a celor doua led-uri galbene originale (eliminate). Tot ansablul este mobil astfel incat in orice moment cabinele pot fi scoase afara pentru eventuale inteventii. Nimic nu este lipit pe carcasa, cabinele se extrag din locasul in care se incorporeaza perfect acesta fiind lucrat exact pe profilul interior al caroseriei. LED-urile ies odata cu ansablul cabinei fara a fi lipite pe masca masinii. O masina frumoasa cu lumini pe masura, gata sa plece la Tulcea pentru a intra in regim de lucru pe digital.
 
Nedumerire

<t>Buna ziua!Din start mentionez ca sunt incepator in modelismul feroviar.Am o nedumerire in legatura cu modernizarea br-ului.Am inteles ca ati legat cele 5 leduri(3 albe si 2 rosii)la contactele smd-ului cu care a fost prevazuta locomotiva.Banuiesc ca tensiunea este undeva in jur de 3v cat are nevoie smd-ul la acele contacte.Ati indepartat rezistentele de balast de pe decodor?Celor 5 leduri le trebuie undeva la 13v(3 albe-9v si 2 rosii-4v)Daca ati pune o schema ar fi nemaipomenit.<br/>
Daca am gresit undeva,mii de scuze,va repet ca d-abia am inceput sa deslusesc tainele modelismului feroviar.<br/>
Multumesc anticipat si o zi cat mai buna!</t>
 
Salut

Nu am indepartat decat ledurile smd si am conectat conf schemei prezentate in site. http://trenulete.info/br-218-digi-imbunatatiri/
Ledurile nu ard NICIODATA toate deodata!
Se aprind 3 albe cu rezistenta de pe placa decodor plus cele doua rosii din postul opus inseriate cu inca un rezistor de 820 ohmi pentru ca ledurile albe au nevoie de un curent mai mare.