Br 01 este prima locomotiva " standardizata " destinata trenurilor rapide, construita in Germania incepand cu anul 1924. Aceasta serie s-a bucurat de un mare succes, au fost livrate 231 exemplare. Dupa razboi aceste locomotive s-au regasit in parcurile feroviare ale DB si DR ( Ost ). Aceste locomotive aveau motoare in 2 cilindri cu puterea maxima de cca. 2250 CP , atingeau o viteza maxima de cca. 130 km/ h ( incepand cu 01 102 ),( viteza maxima cu tenderul inainte: 50 km/h ) diametrul rotilor motoare era de 2m. Aceste locomotive au circulat la DB pana in anul 1973 , iar la DR pana in 1983.
Modelul TRIX ( T 22020 ) este in esenta modelul Maerklin convertit pentru DC. Acesta este executat in cea mai mare parte din metal , doar marchiza si carbunii din tender sunt din plastic. Acesta beneficiaza de motorul C - Sinus ( motor dezvoltat de Maerklin ), montat in cazan. Acest nou tip de motor este foarte mic si puternic , el face parte din categoria motoarelor " pas cu pas " - fara perii ceea ce ii confera acestuia ( in conditia gresarii corespunzatoare ) o durata de viata practic nelimitata, dezavantajele acestui motor fiind costul ridicat si necesitatea unei placi electronice destul de complicate necesara pentru actionarea acestuia.
Deoarece tenderul este gol s-a permis montarea unui difuzor destul de mare ceea ce ofera un sunet foarte puternic. Luminile sunt realizate cu LED -uri galbene , lumina din cazan este rosie.( aceasta se poate activa separat cu F6 ). Generatorul de fum ( Maerklin Nr. 7226 ) se poate instala deosebit de simplu: se introduce pe horn !
Raza minima indicata de producator este de 360 mm ( R1 ) iar curentul este colectat de la sine prin TOATE rotile locomotivei si tenderului, ceea ce asigura mersul deosebit de sigur a acestei locomotive peste macaze fara polarizare.
Si acum cateva poze:
Modelul TRIX ( T 22020 ) este in esenta modelul Maerklin convertit pentru DC. Acesta este executat in cea mai mare parte din metal , doar marchiza si carbunii din tender sunt din plastic. Acesta beneficiaza de motorul C - Sinus ( motor dezvoltat de Maerklin ), montat in cazan. Acest nou tip de motor este foarte mic si puternic , el face parte din categoria motoarelor " pas cu pas " - fara perii ceea ce ii confera acestuia ( in conditia gresarii corespunzatoare ) o durata de viata practic nelimitata, dezavantajele acestui motor fiind costul ridicat si necesitatea unei placi electronice destul de complicate necesara pentru actionarea acestuia.
Deoarece tenderul este gol s-a permis montarea unui difuzor destul de mare ceea ce ofera un sunet foarte puternic. Luminile sunt realizate cu LED -uri galbene , lumina din cazan este rosie.( aceasta se poate activa separat cu F6 ). Generatorul de fum ( Maerklin Nr. 7226 ) se poate instala deosebit de simplu: se introduce pe horn !
Raza minima indicata de producator este de 360 mm ( R1 ) iar curentul este colectat de la sine prin TOATE rotile locomotivei si tenderului, ceea ce asigura mersul deosebit de sigur a acestei locomotive peste macaze fara polarizare.
Si acum cateva poze: