Br 01 147

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Br 01 este prima locomotiva " standardizata " destinata trenurilor rapide, construita in Germania incepand cu anul 1924. Aceasta serie s-a bucurat de un mare succes, au fost livrate 231 exemplare. Dupa razboi aceste locomotive s-au regasit in parcurile feroviare ale DB si DR ( Ost ). Aceste locomotive aveau motoare in 2 cilindri cu puterea maxima de cca. 2250 CP , atingeau o viteza maxima de cca. 130 km/ h ( incepand cu 01 102 ),( viteza maxima cu tenderul inainte: 50 km/h ) diametrul rotilor motoare era de 2m. Aceste locomotive au circulat la DB pana in anul 1973 , iar la DR pana in 1983.

Modelul TRIX ( T 22020 ) este in esenta modelul Maerklin convertit pentru DC. Acesta este executat in cea mai mare parte din metal , doar marchiza si carbunii din tender sunt din plastic. Acesta beneficiaza de motorul C - Sinus ( motor dezvoltat de Maerklin ), montat in cazan. Acest nou tip de motor este foarte mic si puternic , el face parte din categoria motoarelor " pas cu pas " - fara perii ceea ce ii confera acestuia ( in conditia gresarii corespunzatoare ) o durata de viata practic nelimitata, dezavantajele acestui motor fiind costul ridicat si necesitatea unei placi electronice destul de complicate necesara pentru actionarea acestuia.

Deoarece tenderul este gol s-a permis montarea unui difuzor destul de mare ceea ce ofera un sunet foarte puternic. Luminile sunt realizate cu LED -uri galbene , lumina din cazan este rosie.( aceasta se poate activa separat cu F6 ). Generatorul de fum ( Maerklin Nr. 7226 ) se poate instala deosebit de simplu: se introduce pe horn !

Raza minima indicata de producator este de 360 mm ( R1 ) iar curentul este colectat de la sine prin TOATE rotile locomotivei si tenderului, ceea ce asigura mersul deosebit de sigur a acestei locomotive peste macaze fara polarizare.

Si acum cateva poze:



 
O adevarata incantare!!! :aplauze::aplauze::aplauze: (desi micutza neatentie a fabricantilor de aburoase... este prezenta :p)
Imi plac grozav rotile din metal, cu spitele acelea fiiiine, subtiri si elegante, iar faptul ca angrenajele sunt ascunse in sasiu si nu lasate la vedere (mai tineti minte coroanele dintate pe care le-am remarcat la alte locomotive Trix si Maerklin? :D) ii adauga un mare PLUS la impresia vizuala.
Am ramas afis :confused: cand am vazut cata electronica este ascunsa in cazan, respectiv decodorul digital cu 21 pini... Ce sa facem, celebrul motor C-Sinus este scump si foarte pretentios :fluierat:, insa avantajele sale sunt incontestabile 8)
Raza minima de 360mm?!? La o asemenea locomotiva masiva, este o caracteristica excelenta! :aplauze:
In ceea ce ma priveste, consider ca avem de-a face cu o locomotiva superba, care merita pe deplin nota 10 (va veni si "stelutza" in momentul in care va fi corectata neatentia amintita mai sus :D)
 
M-ai lovit cu masina asta!!!
E super! Mai-mai ca as trece si eu la aburoase; din pacate nu vreau sa stiu pretul. Oricum vezi ca ai depasit 130 km/h cu ea, iar cu spatele nu ai voie decat 50km/h.

Marfaaa!