BM 13-16 Katiusha

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Asa cum spuneam GAZ-ul 1:87 mai are putin de asteptat datorita prioritatii unui ZIL 6x6 echipat cu binecunoscutele Catiusha, rachetele nedirijate sol/sol.

Modelul este la scara 1:72 produs de catre ICM.

Astazi prezentarea, prima parte a articolului.

Totul, la o prima inspectie, pare in regula, instructiunile, piesele din plastic si decalurile.
Proprietarul nu-l doreste vopsit asa ca o sa fie ceva mai putin de lucru :mrgreen:



(va urma)

:cafea:
 
Multumesc Andrei,

Ce este prezentat aici nu este GAZ, este un ZIL 6x6

Ei, si m-am apucat de lucru.
Am desfacut punga cu "minuni" si am intins ramele pe planseta de lucru.
Prima impresie este de lucru destul de bine facut.
Cu exceptia unor piese majoritatea au bavuri foarte putine sau de loc.
Asta suna bine :D



Inainte de a va apuca de lucru studiati bine instructiunile, indentificati ordinea de montaj a pieselor si piesele. Este bine sa stiti pe ce rama se gaseste fiecare.
Nu de alta dar riscati sa montati ceva si sa nu puteti monta o piesa ca nu este loc.
Unii producatori au obiceiul sa imprime rama cu o litera si in dreptul fiecarei piese sa plaseze o cifra astfel incat sa nu trebuiasca sa intoarceti mereu instructiunile.
Nu este cazul kitul de fata asa ca am avut placerea sa intorc si sa rasintorc instructiunile.
De multe ori producatorii ofera in kit variante ale aceluiasi model.
Daca nu cunosteti varianta indicata, nu aveti informatii despre ea, este mai bine sa nu o faceti si sa construiti varianta data prin instructiuni.
O sa va ramana piese dar asta nu trebuie sa va sperie ba chiar ar trebui sa va bucure. Isi vor gasi ele intrebuintare candva.

Prima operatie a fost sa montez suspensiile si puntile ZIL-ului.
Lucrurile au mers destul de repede.
De debavurat nu prea a fost. Piesele le-am gasit usor iar inainte de montaj le-am pus in ordinea in care vin lipite



Trebuie acordata atentie modului in care montam rotile mai ales ca sunt prevazute cu sculpturi in forma de V, anvelope caracteristice masinilor militare.
Desenul spune el ceva dar avand in vedere ca masina este prezentata cu rotile in sus este posibil sa ne inselam. Inainte de lipirea definitiva trebuie verificat daca anvelopele sunt cu V-ul inainte.
M-am bucurat foarte mult cand am constatat ca rotile, chiar lipite pe axe se invart iar suspensia spate lucreaza ca un balansier.
De suspensie m-am bucurat degeaba :?



Un premontaj al puntii fata si a puntilor spate pe sasiu sa vad "cum da"



Da bine dar dupa montarea reductorului si a cardanelor fata spate "inteligentul" balansier spate nu mai lucreaza.
Oare oi fi gresit ceva?
Nu cred dar nu se poate misca din cauza diferentialului la ultima punte.
Nu m-am "opintit" in el dar am sa mai studiez problema.
Bine ca rotile se invart.
Daca era macheta mea sigur rotile din fata erau in pozitie de viraj :wink:

Sasiul aproape complet. Puntile montate, reductorul si cardanele la locul lor si chiar un premontaj al cabinei ca sa vad cam cum arata.



A urmat montajul barei de protectie frontala si a geamurilor la cabina.
Desi am debavurat ce a fost "la vedere" abia cand am vazut pozele am constatat ca la cabina mai este de lucru.
Au mai aparut si 3 butelii de aer pe sasiu si cam atat.

Un sasiu aproape gata sa plece pentru a primi echipamentul.



Continuarea data viitore.

Pana atunci SPOOR LA MODELIT TUTUROR!

:cafea:

p.s.Uitai sa zic ... cei de la ICM m-au pricopsit cu un post de conducere cu volanul pe dreapta :D

Aici chiar ca trebuie sa intervin ca sa nu mai zic ca onor canapeau si bordul, evident dintr-o bucata, sunt mai mici. Cred ca fac parte dintr-un kit de Molotov :wink:
 
Desi i-am pue geamurile cabinei, la o privire mai atenta am vazut ca grila radiatorului este obturata de bavuri.
Aveam de ales daca sa o las asa sau sa incerc sa curat surplusul deoarece, avand in vedere dorintele prietenului meu de a nu vopsi nimic, tot nu se vede radiatorul fiind la aproximativ aceiasi culoare cu caroseri.

Pana la urma ma cedat tentatiei de a curata bavurile desi nu este de loc usor.
Dupa o munca de mai bine de 30 minute am reusit cat de cat sa curat jumatate din calandru



Se vede jumatatea curatata si ... postul de conducere oferit in kit gata sa "primeasca" volan pe dreapta.

Dupa o pauza de "tutunul dauneaza grav sanatatii" a urmat ceva mai mult de 30 minute de migaleala la calandru.

Fara a avea pretentia ca este perfect curat arata muuult mai bine decat la inceput.



Dupa cum se vede pe botul capotei scri ZIL, evident in ruseste :D , fapt care ma determina sa fac inscrisul vizibil ca si radiatorul din spatele calandrului.

Offf ... greu merge :mrgreen:

:cafea:

p.s. Vorbeam la inceputul postului de geamurile cabinei. Acuma regret ca l-am pus pe cel de pe partea soferului dar prea s-a potrivit din prima, fara nici un fel de retus, ca si celelalte dealtfel, asa ca ramane pus.
Bravo ICM!
La urmatoarea masina am sa tin cont de geamul soferului si nu-l mai pun sau il montez jumatate coborat sau jumatate ridicat, dupa preferintele fiecaruia.
 
andreiul a spus:
maaaamaaaa, e misto rau!!!! asteptam sa iasa si din atelierul de vopsitorie

PS:

Va ca isi umfla singura rotile

LDH a spus:
Proprietarul nu-l doreste vopsit asa ca o sa fie ceva mai putin de lucru :mrgreen:
:D

Da, rotile se pot umfla sau dezumfla din mers.
Sub bord, in partea stanga, exista un panou cu sase robineti ce pot fi manevrati de sofer in functie de necesitati: teren moale sau nisipos - dezumfla rotile, teren tare sau zapada umfla rotile sau daca are pana si nu poate opri pentru schimb mentine presiunea in roata.
 
LDH e super modelul chiar si nevopsit e superb :confused: :D


Bafta in continuare la constructie lui! si sa-l stapanesti sanatos :mrgreen: :lautar: