Bergbahn diorama (H0)

A

Anonymous

Guest
Mac, se merita, au o aderenta foarte buna si au niste culori chiar reale si sint foarte patrunzatoare. Sint Tempera Acrylic si au costat 18 lei. Mie imi era ca vor avea niste culori distorsionate si ca cine-stie ce combinatii vor iesi ...
 
A

Anonymous

Guest
Vegetatia, care prin folosirea ei din abundenta, cred eu si nu numai, ... este cea mai importanta cale in obtinerea unei diorame cat mai perfecte. Pe aceasta idee s-a mers in folosirea elementelor naturale in alcatuirea copacilor de exemplu, care sint mult mai realisti decat multi care se gasesc in comert. Realizarea unui astfel de copac este destul de anevoioasa, si nu neaparat ca si dificultate, ci ca nivel de rabdare si se incadreaza intre 5 si 8 ore.
 
A

Anonymous

Guest
In timp ce diorama este in constructie, s-au realizat multe alte elemente care vor veni aplicate in peisaj, tocmai pentru a nu se pierde atunci timpul cu realizarea acestor elemente de detaliere.
Toate acestea sint custom-made respectand totodata scara de 1:87

Stalpii de telegraf de exemplu; sint facuti integral din lemn si nu din plastic, care nici daca este vopsit nu va arata precum unul din lemn.


 

IonutTrif

Well-Known Member
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
1
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Acuma mi-a venit o idee. Intr-adevar e o diferenta fata de plastic , mult mai naturat, in schimb la un zoom , izolatorii aia nu prea pusca. Eu as recomda sa se ia izolatori viesmann folositi la catenara, sa-i tai in doua, sa-i vopsesti alb si sa-i montezi. Cred ca mult mai profi ar arata stalpii.
 
A

Anonymous

Guest
Adu 8 bucati, sa vedem cum iasa. DESI , si izolatorii existenti inca mai pot fi retusati, remodelati dupa orice forma.
Insa acei izolatori se folosesc la firele de inalta tensiune... si nu prea imi imaginez eu cum ar putea fi adaptati la un stalp de telegraf.
 
A

Anonymous

Guest
Pietrisul terasamentului de cale ferata...
- Pietris de culoare crem Noch
- Tempera Acrylica
- Vas metalic
- Pensula (cel mai mic numar)

Asadar, s-a realizat o nunanta ruginie prin amestecarea mai multor culori, (eu am utilizat rosu aprins, maro deschis, galben mustar,un strop de verde si la fel de negru). In apa dintr-un vas metalic, am dizolvat aceasta nuanta obtinuta, iar apoi am adaugat pietrisul crem. Dupa amestecare, pentru a se mai uniformiza si patrunde la fiecare bucatica de pietris vopseaua astfel obtinuta si a fost pusa la foc mic, amestecand incontinuu. Scopul fierberii e acelasi ca la principiul vopsirii oualelor, si anume prin fierbere se impregneaza foarte puternic vopseaua din apa in textura obiectului in cauza.Dupa ce apa s-a evaporat(pret de cateva minute) se lasa in continuare la acelasi foc mic pt a se evapora si apa din pietris, in felul acesta vopseaua intarindu-se si mai tare pe granulele de pietris, dar astfel si grabesti procesul de fabricatie.Cand s-a uscat pietrisul in vas, se marunteste cu grija, acesta "coagulandu-se" in gramezi mici in urma fierberii si a prezentei vopselei care il tine lipit. Se dezlipeste du degetul si granulele ramase lipite de vopseaua de pe vas, si se spala vasul. Toata operatiunea trebuie sa dureze maxim 10-15 miunte, depinde de cantitate. th_The Endth_.

Pietrisul astfel obtinut primeste o culoare curat ruginie si se foloseste la liniile ca nu au o intretinere pemanenta,regulata, in zonele montane,unde umiditatea "permite" inlesnirea ruginirii sinelor de cale ferata, a suruburilor, iar mai apoi, prin spalare, rugina sa fie imprastiata peste tersament.
Se poate turna pietrisul crem, in culoarea lui standard, si abia apoi, ca un strat subtire, pe deasupra, sa fie turnat acest pietris obtinut prin vopsire, tocmai pt a nu rispi "pretioasa" cantitate. Pentru ca daca va ganditi, nici in realitate nu sint "afectate" de aceasta culoare decat pietrele care sint la suprafata, nu?

- >
 
A

Anonymous

Guest
Realizarea tunelelor reprezinta prima etapa in constructia reliefului. Astfel ca s-a folosit polistiren de 5 mm pentru incadrarea si conturarea perimetrului reliefului si polistiren de 2 mm pentru capacul tunelului. Toate acestea au fost lipite cu aracet de blat si intre ele.
Din polistirenul de pe margine s-au decupat mai multe guri de vizitare pentru interventii, acestea urmand sa fie acoperite dupa ulterior.

 
A

Anonymous

Guest
Tot din categoria Tips&Tricks mai merita scos in prezentare, zic eu, un observator cu niste anexe.
Totul e din facut din lemn si respectand scara de 1:87

-Produs final :

-Si ca anexa


Vor mai urma ...
 
A

Anonymous

Guest
Flo, am si scara, dar nu mi-am mai gasit o parte din pozele care le-am facut, unde aparea si scara, si nu am am mai avut rabdare sa refac cadrele cu scara, ca prindeam destul de greu focalizarea pe punct dorit...deocamdata am doar aparat cu focalizare automata..dar stai ca vine si ala profi imediat.
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
frumos

eu faceam un pic de relief acolo la tunel
evident din polistiren
acuma dupa ce am terminat relieful am descoperit ca pot da forme faine cu pistolu de lipit 8)

si am mai vazut la alti relief facut dn sprayul care se pune la izolarea geamurilor pvc ..cred ca si ala se poate topii ulterior cu pistolul de lipit

avantajul e ca nu se mai dezlipesc buburuze dupa ce topesti cu pistolu ...si parca e mai sigur sa topesti decat atunci cand rupi alandala
 
A

Anonymous

Guest
Mixu , partea interesanta abia acum urmeaza :) ... ceea ce am facut acolo, va veni acoperit in totalitate de relief, aia d-acolo fiind doar canalul tunelului, la care i-am pus capac, ca sa pot face peste el relieful.
Si asa e, am incercat, ca si test, si metoda asta, dar nu voi folosi polistiren pt realizarea reliefului. Si spuma poliuretanica este prea scumpa pt a incarca o plansa cu un relief ce se doreste a fi relalizat aici...
...asa , si mai vroiam sa-ti spun ca toate materialele necesare realizarii reliefului, m-au costat 15 lei :) ... si vei vedea cum va iesi.
 
A

Anonymous

Guest
11-05-2009 ... 19:48 ...

...doua mici genii ... un microcontroller ... o pereche de sine ... un aparat de masura ... si o locomotiva digitala MAK...

1 si 0 ... si un soft elaborat de ele...
...

se pun toate cap la cap ... se verifica ...

se pozitioneaza locomotiva ...


... tensiune ... se da reset ...

siiii ....

BANG ! se misca !!!
.... bucurie mare :p
toate au explodat parca acolo :D , motiv pentru care intrerupem legatura aici
 
A

Anonymous

Guest
Revenind la relief...
Cum spuneam mai sus ... relieful a costat mai nimic. Am ales varianta asta din mai multe considerente. Unu dintre ele ar fi greutatea redusa la minim in raport cu rezistenta lui dupa terminare. Ar mai incapea de mentionat si usurinta cu care se realizeaza dar si mizeria care NU se realizeaza folosind aceasta metoda.
Materiale folosite :
-Hartie (aici s-au folosit pliante gen Metro,Cora...etc)
-Banda adeziva de hartie (de care se foloseste la tinighigerii)
-Aracet (doua kg, in cazul prezent)
-Glet pe baza de ciment (pt o priza buna dar intr-o concentratie mai mica pt a nu influenta greutatea, cca 300gr)
-Servetele de bucatrie (2 role)
-Apa


Iar dupa acoperire arata asa :