Bachmann ND3 Electroputere Craiova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Interesant, eu credeam ca modelele astea sint doar ,,reinterpretari" ale pieseleor de baza de la locomotive.
 
Interesant, eu credeam ca modelele astea sint doar ,,reinterpretari" ale pieseleor de baza de la locomotive.
Adevarul este, ca de obicei la mijloc. Da, sunt locomotive noi, probabil dupa cerinte noi, insa, ca orice fabrica, foloseste un proiect precedent pe care il imbunatateste sau il adapteaza la noile cerinte. Asa fac toti constructorii de locomotive. Hai sa ne gandim la binecunoscuta 060-DA a noastra. Credeti ca a aparut asa, dintr-o data de la 0 ? Ei bine ea are foarte multe parti comune cu locomotive Ae 6/6 care erau deja realizate in 1959 cand au construit DA-ul. Sigur, stim ca Ae 6/6 este electrica, insa daca ne uitam la partea mecanica vom vedea ca seamana foarte mult. Asa s-a intamplat si cu aceste locomotive craiovene. In plus, sa nu uitam ca ele ,,s-au nascut" in ultimii ani de socialism. In acea perioada reducerea cantitatilor de materii prime si materiale era o cerinta de stat. Era urmarita aceasta actiune precum covidul in zilele noastre. De exemplu, folosirea tablei mai subtiri pe DA-uri (deci o economie de materie prima) a dus ca nervurarea ei pentru a avea aceeasi rezistenta. Chiar si la Dacii s-a mers pe reducerea consumului de materii prime punand tabla mai subtire decat proiectul initial. Rezultatul acestor exagerari (uneori) s-a vazut. O Dacie veche era mai rezistenta decat una noua. Cum ar fi aratat o Dacie 1310 cu tabla nervurata ? Trecand peste problemele astea, tot in acea vreme era o obligatie de stat sa folosesti numai produse standardizate din economia socialista. Mergand pe aceasta idee, era clar ca se vor folosi subansamble deja aflate in fabricatie la productia de locomotive noi (de fapt mai noi). Din acest motiv, pentru a da numai cateva exemple, la Oltcit, pe usa din fata erau scrumiere de Dacia 1310 de la usile din spate. Butonul de reglare a inaltimii luminii farurilor de la Dacia 1310 era un buton de soc de Oltcit. Locomotivele diesel electrice seria SP 32 fabricate la 23 August pentru PKP (Polonia) aveau controlerul mecanicului de pe bord (covrigul) din volan standard de Dacia 1310 care inca isi mai pastra sigla UAP. Era un produs luat din STAS. La drept vorbind si locomotivele DF (sau 040-DA, sau seriile 69, 73 sau 72), ca cele de la Oravita, aveau osii, o parte din suspensii si motoarele de tractiune de la locomotivele 060-DA aflate in productie atunci. Asta a fost posibil chiar daca ele au fost realizate pentru prima data la Electroputere si apoi productia lor s-a mutat la 23 August unde au fost readaptate folosindu-se piese de la LDH-urile Faurului. Si lista poate continua. Asa ca, era extrem de probabil ca la locomotiva DE 626 BL-2 sa se regaseasca piese si subansamble de la alte locomotive aflate in productie.

In alta ordine de idei, este foarte posibil ca cineva sa fi cerut o locomotiva de manevra grea, pentru complexele industriale. La drept vorbind, pentru exploatare, o locomotiva monocabina se preteaza muuult mai bine decat o locomotiva de drum care are cabinele la capetele cutiei. Si invers. Locomotiva monocabina ii ofera mecanicului o vizibilitate mult mai buna in timpul manevrei decat o locomotiva de linie. Poate schimba sensul de mers fara sa mearga cu spatele si fara sa alerge prin sala pana in postul celalalt. Asadar, pentru sectorul industrial, unde locomotivele 060-DA industriale nu ieseau din curte decat pana in gara, cel mult, o locomotiva monocabina ar fi fost mai facil de exploatat. E posibil totusi ca cineva sa fi cerut acest lucru si Electroputere sa fi fabricat acest prototip.
 
  • Like
Reacții: AdyAero și Jimmy
Interesant ca in catalog e mentionat ca are motor ALCO iar ND3 de china erau cu Sulzer
 
Asa la nivel vizual ca un necunoscator al detaliilor, locomotiva asta dar si altele care au fost prototipuri(electrica monocabina, DA-ul transformat in electrica, ND3 ) par a avea la nivelul boghiurilor elemente constructive de la didine. Partea de jos a lor din perspectiva mea e identica la toate. De aceea am zis ca modelele ,, neconventionale" par o adaptare cu piesele avute la indemina.

Apropo, au existat si ND 1 si ND 2 sau numele ND 3 a fost dat in ordinea seriilor din China?
Erau tot aici pe forum discutii ca ar fi existat doua EA-uri trimise in China pentru teste in vederea exportului.
 
ND este o clasificare specifica Chinei, ea cuprinde modele diesel electrice de import. Se intinde de la ND1 la ND5, unde ND2 este varianta 060-DA-ului produs tot de Electroputere.

Legat de EA-uri, aparent au fost 2 bucati de seria 40 trimise acolo dar in acelasi timp chinezii eu preferat un alt model Alstom care era mai potrivit pentru sarcinile cerute. EA-urile au fost cunoscute drept clasa 6G1 sau RS1.
Au fost puse in operatie in 1973 dar nu au avut mare succes. Au fost retrase ca si locomotive de manevra in 1980 insa insuficienta liniilor electrificate si dificultatea de a le intretine (piese, personal calificat), au fost taiate in anii '90.

Surse:
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https://zh.wikipedia.org/wiki/6G1型电力机车
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https://baike.baidu.com/item/6G1型电力机车/20133211
 
Ultima editare:
Am gasit niste filmari din china de la fabrica, cu ND3ul si fabrica in sine, si am dorit sa le postez si aici ptr cei din tara.
Toate drepturile apartin celor din watermark (habar n-am sa le tastez numele din chineza :) )

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=hB5zMTDBLfA]View: https://www.youtube.com/watch?v=hB5zMTDBLfA[/img]
 
Cînd se alege un model pentru a fi reprodus în modelism, contează succesul modelului în viata reală sau se alege după alte principii?

Adică ND3 a fost o locomotivă apreciată de chinezi în activitate și o reproduc în modelism sau doar interesul modelistilor face să fie produsă?

Am văzut că spre deosebire de români care au tăiat și exemplarele unicat, chinezii au dus în muzeu și ND3.
 
Din 2 mld de chinezi, ies destui modelisti care sa vrea modelul decent al locomotivelor care sant sau au fost folosite in reteaua lor. Pt fabricant este doar cerere-oferta, nu cred ca le pasa de 100 ND3 si 300ND2 care au circulat doar in cateva regionale. Despre partea cu muzeul, toata stima, au grija de istoria lor atat, cu lucruri mari cat si mai marunte sau putin cunoscute. Eu as fi curios cum ar arata 060DA Charming Model.
 
Legat de ND3, am vazut pe forumurile lor (cat am reusit sa traduc dintr-un tabel) ca exista la cele reale niste nr de parc care ar fi "legendare" si asta ar fi unu din motive ptr care au facut macheta
 
Cica sa fim mai ECO.....Eu:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/RlV_yiHHmfE]View: https://youtu.be/RlV_yiHHmfE[/img]
 
Fara gluma, ce consum are? Stiu ca e ceva tip ulei, picurat pe o rezistenta, in mare. La tine ai si ventilator. Pui cu pipeta sau sticluta, cat tine? O tura, doua de diorama, un min, doua? Am vazut ceva pe net, cum arata afumatoarea, dar nimic specificatii. Banuiesc ca loco nu are nimic special, e doar dispozitivul si cat intra in el
 
Manca ulei cat ii "dai in gura" daca mergi finut cu ea o pipeta de 2 ml te tine cateva ture. e un sistem complex cu ventilator si controlat din soft sa dea fumu tare cand se aud fisierele de acceleratii.
 
  • Like
Reacții: gamitzu
O filmare inedita facuta de pasionati din china cu ND3 la manevre
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=G8P9El030oY]View: https://www.youtube.com/watch?v=G8P9El030oY[/img]
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=iYuWFLIvC8A]View: https://www.youtube.com/watch?v=iYuWFLIvC8A[/img]
 
  • Like
Reacții: nae44
Pe diorama la magazinul Trenulistul din Timisoara:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=-gBc7O5RxIc]View: https://www.youtube.com/watch?v=-gBc7O5RxIc[/img]