Adevarul este, ca de obicei la mijloc. Da, sunt locomotive noi, probabil dupa cerinte noi, insa, ca orice fabrica, foloseste un proiect precedent pe care il imbunatateste sau il adapteaza la noile cerinte. Asa fac toti constructorii de locomotive. Hai sa ne gandim la binecunoscuta 060-DA a noastra. Credeti ca a aparut asa, dintr-o data de la 0 ? Ei bine ea are foarte multe parti comune cu locomotive Ae 6/6 care erau deja realizate in 1959 cand au construit DA-ul. Sigur, stim ca Ae 6/6 este electrica, insa daca ne uitam la partea mecanica vom vedea ca seamana foarte mult. Asa s-a intamplat si cu aceste locomotive craiovene. In plus, sa nu uitam ca ele ,,s-au nascut" in ultimii ani de socialism. In acea perioada reducerea cantitatilor de materii prime si materiale era o cerinta de stat. Era urmarita aceasta actiune precum covidul in zilele noastre. De exemplu, folosirea tablei mai subtiri pe DA-uri (deci o economie de materie prima) a dus ca nervurarea ei pentru a avea aceeasi rezistenta. Chiar si la Dacii s-a mers pe reducerea consumului de materii prime punand tabla mai subtire decat proiectul initial. Rezultatul acestor exagerari (uneori) s-a vazut. O Dacie veche era mai rezistenta decat una noua. Cum ar fi aratat o Dacie 1310 cu tabla nervurata ? Trecand peste problemele astea, tot in acea vreme era o obligatie de stat sa folosesti numai produse standardizate din economia socialista. Mergand pe aceasta idee, era clar ca se vor folosi subansamble deja aflate in fabricatie la productia de locomotive noi (de fapt mai noi). Din acest motiv, pentru a da numai cateva exemple, la Oltcit, pe usa din fata erau scrumiere de Dacia 1310 de la usile din spate. Butonul de reglare a inaltimii luminii farurilor de la Dacia 1310 era un buton de soc de Oltcit. Locomotivele diesel electrice seria SP 32 fabricate la 23 August pentru PKP (Polonia) aveau controlerul mecanicului de pe bord (covrigul) din volan standard de Dacia 1310 care inca isi mai pastra sigla UAP. Era un produs luat din STAS. La drept vorbind si locomotivele DF (sau 040-DA, sau seriile 69, 73 sau 72), ca cele de la Oravita, aveau osii, o parte din suspensii si motoarele de tractiune de la locomotivele 060-DA aflate in productie atunci. Asta a fost posibil chiar daca ele au fost realizate pentru prima data la Electroputere si apoi productia lor s-a mutat la 23 August unde au fost readaptate folosindu-se piese de la LDH-urile Faurului. Si lista poate continua. Asa ca, era extrem de probabil ca la locomotiva DE 626 BL-2 sa se regaseasca piese si subansamble de la alte locomotive aflate in productie.Interesant, eu credeam ca modelele astea sint doar ,,reinterpretari" ale pieseleor de baza de la locomotive.
Salut. poti sa imi spui te rog de unde ai comandat.merciau ajuns, am comandat ambele variante de culoare gasite pe site
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.