Bachmann ND3 Electroputere Craiova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@GFN știu pozele tale, mulțam. Erau însă unele in port, la Constanța.

Locomotivele de export se fotografiau in fabrică și, nu tot timpul, in port. Am încercat să aflu cine era fotograful de la Electro, însă distanța și anii trecuți nu prea ajută.

Poze cu ND2, inapoi, posibil să fie numai daca vreun spotter rătăcit le-a prins.
Am, dar nu o pot posta. Nu scrie nimic pe ea, sursa, asa ca ramane unde e. Locomotiva este in carligul macaralei de pe nava, o biga grea. Nava este chinezeasca, cu bigi de mare capacitate. O ridica cu tot cu o bucata de linie.
 
de pe fb sursa Valentin Ivanescu
 

Atașamente

  • 168521156_1096544967525095_5153865129441547056_n.jpg
    168521156_1096544967525095_5153865129441547056_n.jpg
    58,6 KB · Vizualizări: 24
Daca e vorba de aceeasi fotografie, nu e vorba de un cupon de sina sub locomotiva ci de scanduri. Asa se transporta materialul rulant.
 
Da, este vorba de aceeasi fotografie. Din poza mea nu se vede clar. In asta se vede ca este pat din dulapi de lemn. Multumiri pentru lamuriri. Dupa coloanele inclinate si numarul de sufe de la biga grea, este nava chinezeasca. Ei aveau dispozitivele de ridicare supradimensionate. Ale noastre se opreau la 45T. Cele uzuale erau de 22T.
 
Diferență mare între cele două imagini, cea de pe forum și cea a lui V. Ivanescu. Ferestre protejate, suport de lemn, iarăși lemn între cabluri și cutie, vopsea nepătată...Deci prima era pe drumul de întoarcere...
 
Ma refeream la poza de o aveam in computer, la fel ca asta de mai sus, numai ca nu cuosteam sursa si de aia nu am postat-o. Loco din poza mea e ruginita bine, asa ca nu mai conta daca o mai zgaria sau indoia putin, oricum mergea la remodelat-reconditionat. In poza lui alex dispozitivul rama de ridicare are traverse de distantare si transversale pe cea longitudinala. La poza de inapoi, e agatata direct in carlig, cu o traversa longitudinala mai scurta. Cablurile de ridicare nu sant perpendiculare pe punctele de prindere.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Da, așa este.

Pentru cei care nu cunosc astfel de amănunte, la ridicari grele, se poziționează cablurile sau chingile, perpendicular pe obiectul ridicat, cu distanțare și dispozitive de preluare uniformă a forțelor. La RELOC și Electroputere se ridicau cu piese din oțel, ce se fixau in găurile de pe laterale, in punctele de ridicare, astfel balansul, in comparație cu ridicarea cu cabluri, fiind redus considerabil.
In schimb, fierul vechi îl ridici oricum...

Ca o paranteză, nu imi ies din cap diversele ridicări de locomotive cu abur, expuse prin gări, unde cablurile alea, strecurate pe te miri unde, au făcut ravagii....
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Pai cablurile tind sa isi ia unghiurile naturale, formand linii drepte intre carlug si punctele de prindere. Manualul de geometrie de clasa a 4. Cum in Ro. legatorii de sarcina sant necalificati, unii nu au nici macar o ora de camin, asta e rezultatul. Am vazut aici Director de heavy load, specializat in ridicari de 2000-50000T. Si venise doar sa monteze un prapadit de grup generator de 300T. Vorbesc de cei de clasa inalta de la MAMOET.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
MAMOET, FAGGIOLi, deja vorbim de firme dedicate nișei respective, heavy lift. La ridicarea unei locomotive, un macaragiu trebuie să știe ce și cum. Există puncte de ridicare pentru asta. Însă, cum spuneam, fierul vechi îl ridici oricum.
 
Gam3 arata o locomotiva care trebuia sa reprezinte ceva unde era pusa, s-au cheltuit niste bani pe care ii gasesti greu pt asa ceva. Nataraul trebuia macar sa respecte treaba asta. Nu i-a pasat, probabil s-au scarpinat in dos, au ras si au bombanit ca oricum nu merge, sta acolo unde e pusa....... si alte tampenii tipice. Locomotiva din gara Galati, care ar fi vrut sa reprezinte ceva e mazgalita de aurolacii care se cred grafitti direct sub geamul politiei TF.
 
  • Like
Reacții: sesamcave
Diferență mare între cele două imagini, cea de pe forum și cea a lui V. Ivanescu. Ferestre protejate, suport de lemn, iarăși lemn între cabluri și cutie, vopsea nepătată...Deci prima era pe drumul de întoarcere...

Adica unde pe drumul de intoarcere? astea s-au intors in Romania?

erau discutii undeva cum ca si 2 EA au fost trimise pentru teste in China.
 
Pai cam multe s-au intors si au devenit GFR. La ei mai e una in muzeu. Restul cred ca la taiat.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Da scuze, am uitat de dieselele GFR. Am avut in minte cele poloneze si electricele sîrbesti.

Ce diferente au fost intre locomotivele exporttate in China care sa duca la forma diferita a cutiilor? La boghiuri vad ca ND 3 seamana cu didinele noastre. Asta inseamna ca erau de fapt din seria 66?
 
mi-a sosit si cea de-a 3-a, cea cu sunet si fum, pot confirma ca e sunetul de DA de pe site de la ESU (ala nou) si modificat de chinezi cu niste functii interesante, momentan am filmat doar partea de fum:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=-SHEjVxQrRU]View: https://www.youtube.com/watch?v=-SHEjVxQrRU[/img]
 
Sa le stapanesti sanatos. Pt asta cu sunet dinamic trebuie sa cumperi o hota buna.
 
Mai la toate locomotivele care imita scanteile la franaere (vazute pe youtube, nu am inca asa ceva), LEDurile mi s-au parut foarte puternice, imita mai degraba o scanteie de sudura decat una de franare.
Se pot da cu marker negru sa fie mai putin luminoase, este asta o metoda?
 
se pot face usor sa fie mai putin luminoase, uite un exemplu din viata reala:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=lh9g5rftUMg]View: https://www.youtube.com/watch?v=lh9g5rftUMg[/img]