Dimpotriva, ma bucur din suflet sa vad ca micile mele prezentari trezesc aminiri placute. Chiar nu am banuit ca o asemenea masinuta exotica putea sa apara in Bucuresti, si multumesc pentru postare, astept cu tot dragul si altele.
Exact astazi, fara sa vad ultimile messages, ma gandeam sa impartasesc si eu putina nostalgie proprie.
Este vorba de prima masina din familia mea, si prima masina condusa de mine, dotata cu cele mai comfortabile fotolii (la propriu) in care am sezut vreodata, un R18 GTL (phase II) din 1985, adusa in tara, din Kulmbach, in 1991.
Renault-ul 18, prima masina cu adevarat globala produsa de Renault (in afara de Billancourt,a fost construita in Spania, Iugoslavia, Mexic, Argentina, Venezuela, Uruguay, Australia, si chiar si...Romania-cateva exemplare de pre-productie), incepand cu 1978, si pana in '86, in Europa.
Proiectata intr-un timp record, multe componente au fost preluate la R12, inclusiv prima motorizare, si cel mai bine vanduta a modelului pre-facelift, anume Cleon-ul de 1.4 litri. A mai fost manata de un 1.6, si chiar un 2 litri, inclusiv Diesel. A fost printre primele sedan-uri turbo cu adevarat performante pentru o suma rezonabila, si a avut parte si de o versiune coupe, arhicunoscutul Fuego (nu, nu cantaretul). Putea fi comandata cu 4 sau 5 trepte, si chiar si o 'automata (chiar daca nu la fel de distractiva ca la DAF).
Cu timpul, in 1983 a beneficiat de un facelift, a primit a 4-a gaura la janta si o punte moderna MacPherson, de la fratele mai mare, 20-ul, dar si numeroase dotari interioare (inchidere centralizata-din telecomanda!;geamuri electrice), si, desi uitata acum, a fost o masina destul de intalnita la noi, chiar si inainte de '89.
Macheta are o poveste interesanta, si recent dezamagitoare. In naivitatea mea, am scris prin 2014 celor de la Brekina, intreband daca exista vreo sansa ca ei sa produca vreodata modelul. Dupa cativa ani, nu mare mi-a fost surpriza cand am descoperit ca fratele BOS a demarat productia mult ravnitei mele masinute. Bineinteles ca am achizitionat mai multe, una purtand-o in calatorii o perioada mai indelungata. Din nefericire, nu stiu exact care dintre ele a dezvoltat o simptimatologie cu incidenta mare intre rasinoase: warping-ul. Si faptul ca toate "geamurile" au cazut cand am incercat acum cateva ore sa fac sesiunea foto. Primul a fost parbrizul (Putin ironic, avand in vedere faptul ca, in cursul reataurari indefinite si infinite a celei reale, tinichigiul a spart tocmai parbrizul). Nu au fost tinute decat in bagaj sau vitrina, ferite de temperaturi inalte sau soare. Nici nu vreau sa ma gandesc la Otto modelul 1:18 ascuns sub pat. Dar asta e alta mancare de peste.
Va las sa va bucurati de fotografii, si eu sa ma delectez cu Daffodilul bucurestean. Multumesc, domnule Radulescu!
Exact astazi, fara sa vad ultimile messages, ma gandeam sa impartasesc si eu putina nostalgie proprie.
Este vorba de prima masina din familia mea, si prima masina condusa de mine, dotata cu cele mai comfortabile fotolii (la propriu) in care am sezut vreodata, un R18 GTL (phase II) din 1985, adusa in tara, din Kulmbach, in 1991.
Renault-ul 18, prima masina cu adevarat globala produsa de Renault (in afara de Billancourt,a fost construita in Spania, Iugoslavia, Mexic, Argentina, Venezuela, Uruguay, Australia, si chiar si...Romania-cateva exemplare de pre-productie), incepand cu 1978, si pana in '86, in Europa.
Proiectata intr-un timp record, multe componente au fost preluate la R12, inclusiv prima motorizare, si cel mai bine vanduta a modelului pre-facelift, anume Cleon-ul de 1.4 litri. A mai fost manata de un 1.6, si chiar un 2 litri, inclusiv Diesel. A fost printre primele sedan-uri turbo cu adevarat performante pentru o suma rezonabila, si a avut parte si de o versiune coupe, arhicunoscutul Fuego (nu, nu cantaretul). Putea fi comandata cu 4 sau 5 trepte, si chiar si o 'automata (chiar daca nu la fel de distractiva ca la DAF).
Cu timpul, in 1983 a beneficiat de un facelift, a primit a 4-a gaura la janta si o punte moderna MacPherson, de la fratele mai mare, 20-ul, dar si numeroase dotari interioare (inchidere centralizata-din telecomanda!;geamuri electrice), si, desi uitata acum, a fost o masina destul de intalnita la noi, chiar si inainte de '89.
Macheta are o poveste interesanta, si recent dezamagitoare. In naivitatea mea, am scris prin 2014 celor de la Brekina, intreband daca exista vreo sansa ca ei sa produca vreodata modelul. Dupa cativa ani, nu mare mi-a fost surpriza cand am descoperit ca fratele BOS a demarat productia mult ravnitei mele masinute. Bineinteles ca am achizitionat mai multe, una purtand-o in calatorii o perioada mai indelungata. Din nefericire, nu stiu exact care dintre ele a dezvoltat o simptimatologie cu incidenta mare intre rasinoase: warping-ul. Si faptul ca toate "geamurile" au cazut cand am incercat acum cateva ore sa fac sesiunea foto. Primul a fost parbrizul (Putin ironic, avand in vedere faptul ca, in cursul reataurari indefinite si infinite a celei reale, tinichigiul a spart tocmai parbrizul). Nu au fost tinute decat in bagaj sau vitrina, ferite de temperaturi inalte sau soare. Nici nu vreau sa ma gandesc la Otto modelul 1:18 ascuns sub pat. Dar asta e alta mancare de peste.
Va las sa va bucurati de fotografii, si eu sa ma delectez cu Daffodilul bucurestean. Multumesc, domnule Radulescu!