Automotorul VT 135 - reconditionare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Automotorul VT 135 - reconditionare
dupa 25 de ani inapoi pe linie

Iata si prima proba :
http://www.youtube.com/watch?v=zSSCnSwSV7c

Revin in cursul zilei de azi! Sper!

Am montat si al doilea motor!
Iata filmul probelor:
http://www.youtube.com/watch?v=OLFnUzrVUzY
Insa constat un zgomot foarte suparator! Sunt indecis! Las aceste motorase micute ce imi permit modelarea completa a interiorului? Sau caut un motor mai putin zgomotos in detrimentul realizarii interiorului asa cum voiam???

SI filmuletul cu ambele motoare in functiune si cam cum arata provizoriu in interiorul puntii!
http://www.youtube.com/watch?v=SBBHj4lMEAI
Am cautat motoare care sa se incadreze in interiorul dedicat motorului de sub puntea de baza a automotorului in speranta ca in acest fel voi putea modela interiorul cabinei cu scaune omuleti lumini bord etc. Nu stiu ce decizie sa iau! Zgomotul este infernal! Transmisia este de tip roata melcata pe pinion! E drept ca nu am pinioane cu dintii inclinati!

Revin maine dupa ce ma mai gandesc!
 
Buna seara Prognosis,

Nu-mi dau seama bine cum ai montat motoarele si din ce cauza se aude zgomotul, insa iti sugerez sa incerci o chestie: un artificiu prin care ambele osii pot fi actionate de ACELASI motor, prin intermediul unui ax lung pe care sunt fixate AMBELE roti melcate. Asa vei avea garantia ca ambele osii se rotesc cu absolut aceeasi turatie, si in plus vei avea mai mult spatiu vizibil in interiorul automotorului!

Spor la treaba!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Nu trebuie sa inlocuiesti axul original al motorului, lucru foarte dificil de realizat de altfel, ... daca nu chiar imposibil.

Trebuie doar sa-l prelungesti cu un ax de acelasi diametru sustinut de doua lagare facute de tine, iar legatura dintre cele doua poate fi facuta cu un manson elastic, de exemplu o bucata de ventil de bicicleta! Pare o metoda "low tech" dar e foarte eficienta! ;-)
 
Din pacate axul nu iese de loc afara pe o parte a motorului! De aceea am zis ca trebuie inlocuit cu totul! De aceea am folosit doua motoare!

Iata am pus pe net ceva poze din timpul de lucru! Imi pare rau, cer scuze tuturor ca numai scriu aici in seara asta! Deja ma sint foarte rau! Maine revin!

http://trenulete.info/atelier/VT135.htm

Bafta!
 
Astazi am facut suporturile pentru contactii colectoarelor din lamele de releu si forex.

Totodata acest suport este si un ghid stabil pentru axul melcului! Acesta l-am separat de motor si le-am cuplat cu ajutorul unui arculet de la semering! Pentru jocul intre cele doua piese. Probabil ca maine voi schimba axul motorului cu unul mai lung pentru a pune transmisie si pe osia a doua! Zgomotul este din cauza pinioanelor care ar trebui sa fie cu dintii inclinati!

Din pacate nu am asa ceva prin nicio chinezarie de acasa! In fapt m-a omorat precizia cu care trebuie sa fac acest mecanism pentru a functiona ca uns fara efort si fara zgomot! Din cauza lipsei de precizie la gaurire a trebuit sa refac de trei ori aceeasi piesa de sustinere caci nu reuseam cu bormasina de mana sa dau gaura perfect acolo unde trebuia... Cred ca asta e treaba pentru cineva care are scule potrivite sa dea gauri de precizie ... Eu nu prea mai pot sa fac asta cu sculele mele! Cred ca m-am aventurat prea departe!

Asta e una la mana!
A doua problema ivita este ca prin eliberarea spatiului pentru a putea fi construit interiorul, vagonul s-a usurat extarordinar de mult! Acum trebuie gasit loc pentru lestare!
 
Cine poate sa-mi spuna cum pot reduce turatia motorului electric vorbind! Nu ma refer la reductoare! Astept sfaturi! Nu cred ca un resistor poate face asta fara sa ia foc de la sarcina!

Iata si filmul zilei de azi!
http://www.youtube.com/watch?v=5__c1wEh6PA

Bafta!
 
fara a fi expert in domeniu, stiu ca se poate pastra la o anumita turatie valoarea unui motor electric prin folosirea unor circuite electronice specializate
O sa discut la concret cu un prieten electronist care mi-a oferit o solutie de alimentare a unei viitoare scheme complexe de modelism feroviar cu folosirea unor integrate care se regasesc prin circuitele videoplayerelor.
In nici un caz nu recomand folosirea unui simplu rezistor, care pe langa faptul ca se incalzeset poate fi inclus cu succes si la capitolul pierderi de energie.
 
iata o schema de control a turatiei unui motor pe care am gasit-o rapid printre linkurile mele
http://www.electronics-lab.com/projects/motor_light/038/index.html
mai multe se gasesc la aceeasi adresa
http://www.electronics-lab.com/projects/motor_light/index.html
si
http://www.electronics-lab.com/projects/index.html
 
In conditiile date ,nu ai prea multe alternative viabile.Una din ele ar fi sa inseriezi motorul cu cateva diode gen 1N4001 (ai o cadere de cca 0.6V/dioda) dar in acest caz masina nu va merge decat intr-un singur sens.Parerea mea e ca ar trebui sa incerci schimbarea motorului si/sau a reductorului.Un montaj care sa faca ce vrei tu intr-un circuit analogic e cam greu sau chiar imposibil de facut.
 
salut
Se poate incerca inserierea motoarelor.
Merge si cu multe diode inseriate dar pentru a avea ambele sensuri trebuie dublate diodele cu inca un rand antiparalel.
 
Motorizarea automotorului VT 135

Asteptand motoarele pentru remotorizarea unui E11, am hotarat ca este timpul sa revin asupra proiectului de motorizare al automotorului Piko VT135. Frumoasa si batrana jucarie a trecut prin numeroase incercari. Detalii despre reusita mea in motorizarea acestui vagon fara a ocupa spatiul de interior, vedeti in pagina VT135



Urmeaza o profunda documentare pentru a recrea interiorul automotrului, iluminatul farurilor si al interiorului.

In pagina este si un film cu automotorul in testul filmat astazi 18 decembrie 2008.
 
modificari automotor VT 135

Am reluat activitatea la reconditionarea automotorului VT 135. Am refacut ansamblul transmisiei pe baza unui alt proiect folosind un singur corp pentru ambele reductoare, motorul de 060 DA Tillig si pinioane de la Rivarosi