Automotorul electric (EMU) Hyperion/Angelo.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cosmin,

Hai sa fim putin seriosi.

In ce alta tara ai mai vazut achizitii de material rulant dupa ce acesta a fost produs de cutare sau cutare producator si reparator care in mod arbitrar a scris deja pe respectivul vagon sau respectiva rama numele potentialului client? :roll:

In lumea normala o companie de cale ferata nu cumpara orice repara cutare sau cutare Remar sau Remarul sau cum se mai cheama cei care merg la "mica plezneala". Se fac caiete de sarcini, bazate pe necesitatile reale si nu inchipuite de cei care iau comisioane, se fac licitatii si castiga cel mai bun, nu cel care e aproape de faliment si roman ca noi ca nu ne vindem tara sau cel care da Mertzanu' comision. Asta e in lumea normala.

In Romania e altfel. Se refac aproape de la 0 rame etajate cu aparat de rulare vechi de 50 de ani, franare ineficienta si viteza maxima de circulatie din secolul XIX, echipate cu bar si cate si mai cate, apoi CFR Calatori le cumpara si pentru ca nu are ce face cu ele inchide barul cu lacatul, demonteaza liftul de handicapati si le pune in circulatie ca tren Regio intre Fundu de Sus si Morometii din Vale.

Sau cumpara rame vechi de 50 de ani importate din Franta, care fusesera vandute de SNCF la firme de export in scopul distrugerii pentru a respecta legislatia privind produsele periculoase, actele se pierd ca prin minune pe drum si cetatenii republicii bananiere circula mai depate in frumoasele rame modernizate, care au primit la asa zisa reconstructie un superb bot de mase plastice care crapa in colt la prima vibratie.

Asa sunt reparatorii si constructorii de material rulant din tara. Mai mult nu se poate, si cum se merge mai departe pe comisioane, mai mult nici nu trebuie.
 
Arbitrar? Jocurile erau facute dinainte , comisioanele date si tot asa. Si nu se va schimba prea curand nimic.
 
Presurizare ... hmmm ! Imi aduc aminte cand treceam cu Y-urile acceleratului Bucuresti - Satul Mare , pe langa pereche sau vreun IC , mama ce se mai zdruncinau geamurile si usile pe ele desi mergeam cu 100 -120 .

Despre Hyperion no comment, suntem copii mici si avem multe de invatat , insa cum la noi totul se face cu compromisuri imi imaginez ce a iesit dar nu aia sunt vina principala si sa vezi cand o sa pice pe mana pasagerilor !

Uitati-va la Sagetile Albastre (Desiro) in ce hal au ajuns .... la noi nu tine nimic , orice tehnologie ar avea si din orice ar fi facute ... :-x
 
Buna,

Nici in alte parti nu arata mai bine Desiro-urile. Au o durata de viata estimata de 14 ani si primele au fost scoase din serviciu de catre Netitera (Vogtlandbahn) deja anul trecut.
 
Buna Dragos,

Durata de viata estimata a seriei 614 a fost de 35 de ani. De aceea au fost si scoase din uz de catre DB Regio incepand cu 2006-2007 si vandute in alte tari (Polonia, Romania).

La un Desiro Classic e vorba de 14 ani. Alta generatie, alte materiale.

Ieri discutam cu cineva de scoaterea din serviciu in aceasta iarna a vagoanelor Eurofima si SGP de prima generatie din Austria. Au "doar" 35 de ani, in timp ce in Germania mai circula UIC X de peste 45 de ani vechime. Si aici, alte generatii, alte materiale.
 
Tot uitându-m㒠la ce circul㒠prin România în general şi pe la CFR în particular am uitat de poezia asta cu societatea de consum şi cu porcă’riile moderne fă’cute s㒠reziste doar câţiva ani, combinat cu scoaterea din circulaţie a vehiculelor (sau a altor produse) bune dar vechi din tot felul de cauze gen poluare, consum de energie (care poluare şi consum de energie oricum are loc pentru producerea unui obiect nou). S-a mers atât de departe încât nici mă’car sticlele de bere nu mai sunt returnabile, ca s㒠tră’iasc㒠şi fabrica de sticl㒠şi ă’la care încarc㒠nisipul (probabil în 10 ani nici n-o s㒠mai fie bere la sticl㒠de sticlă’).
 
Buna,

Mai sunt si alti factori. Iata numai doi:

- accesibilitatea. Nu se poate participa la licitatii pe sectii de linie cu vehicole neaccesibile pentru persoane cu mobilitate redusa, ceea-ce a dus la sfarsitul ramelor 628/928 de generatia a doua (cele mai puternic motorizate din anii 1990) in Germania

- varsta materialului rulant. Unele Länder germane cer la licitatii ca materialul rulant sa aiba maxim cinci (!) sau zece ani vechime. "Talent"-urile 643 si 644, Desiro Classic 642 si primele LINT-uri 640 si 648 au cam 15 deci sunt excluse din start.
 
Åži cum îşi amortizeaz㒠investiţia? C㒠la noi cred c㒠nici automotoarele Regiotransului nu s-au amortizat înc㒠:lol:
în plus, pe secţiile mai scurte nu e mai rentabil s㒠înalţi peronul la nivelul podelei decât s㒠schimbi trenurile? Sau s㒠montezi o platform㒠pentru urcat scaunul rulant, c㒠bă’nuiesc c㒠nu ai câte 100 de că’lă’tori în fotoliu rulant pe cursă’.
Åži, tot în plus, de ce landul organizeaz㒠licitaţiile de linii? Liniile nu sunt ale DB? înţeleg ca landul s㒠propun㒠orare, eventual s㒠subvenţioneze transportul, dar pân㒠la a impune şi câte şuruburi s㒠aib㒠trenul e drum lung.
Nu apar situaţii cum au apă’rut la noi dup㒠ce transportul auto judeţean a trecut la consiliile judeţene? S-a ajuns la situaţii jenante, anumite localită’ţi sunt într-un judeţ dar depind economic de altul, îns㒠cursele auto sunt tot interjudeţene (se liciteaz㒠fiecare cursă’, nu fiecare rută’). Åži pe judeţene e dezastru, unele se suprapun între ele, merg dubele în trenuleţ, fiecare cu biletul şi tariful lui... uite de asta cred c㒠transportul intrajudeţean şi interjudeţean trebuie gestionat dintr-un singur loc, fie de MT, fie de o alt㒠autoritate guvernamentală’. S-ar putea astfel face un program corelat al vehiculelor, s㒠nu se dubleze între ele modurile de transport, s㒠fie legă’turile facile ş.a.m.d.. Autorită’ţile locale să’-şi vad㒠de transportul în interiorul localită’ţilor sau spre localită’ţile aflate în jurul oraşelor mari.
 
Buna,
Åži cum îşi amortizeaz㒠investiţia? C㒠la noi cred c㒠nici automotoarele Regiotransului nu s-au amortizat încă’

Cu subventii de la Berlin, de la Bruxelles si de la diferitele Länder sau comune.
în plus, pe secţiile mai scurte nu e mai rentabil s㒠înalţi peronul la nivelul podelei decât s㒠schimbi trenurile?

Nu ar fi rentabil nici in 1000 de ani, socotind cat costa asta la fiecare gara.
Åži, tot în plus, de ce landul organizeaz㒠licitaţiile de linii? Liniile nu sunt ale DB? înţeleg ca landul s㒠propun㒠orare, eventual s㒠subvenţioneze transportul, dar pân㒠la a impune şi câte şuruburi s㒠aib㒠trenul e drum lung.

Nu conteaza cui apartine infrastructura (apartine in general de DB Netz, care nu are nici cea mai mica legatura cu diferitele DB Regio din fiecare Land) ci cine o exploateaza. Nu uita ca Germania e o tara federala in care legile de la stat la stat sunt extrem de diferite, iar DB ca atare nu exista ci o multitudine de filiale DB care de multe ori isi pun bete in roate una alteia ca sa mai ciupeasca un Euro in plus ca sa dea bine la bilant. Aici este extrem de pozitiv ca decizille revin Landului si nu firmelor private (DB este si ea la fel de privata ca Netitera s.a.m.d.) hraparete. Asa este si in Austria si alte tari europeene.
 
Ieri a ajuns in Bucuresti:
http://stirileprotv.ro/stiri/social/in-cat-timp-a-ajuns-cel-mai-rapid-tren-construit-in-romania-de-la-craiova-la-bucuresti-a-mers-si-cu-20-km-h.html
 
......."pân㒠când infrastructura nu va fi modernizată’, CFR-ul nu va cumpă’ra astfel de trenuri"......o fi spus㒠de prezentatoare ca un "adaggio" interesant sau este ceea cu ce s-a scă’pat careva din "oficiali" ?? :p Că’-n rest........Bine!!!
 
"pân㒠când infrastructura nu va fi modernizată’, CFR-ul nu va cumpă’ra astfel de trenuri"
Asta suna ca si cum Steaua sau alta echipa din Romania ar spune..."pana cand nu vom avea terenuri de fotbal ca si FC Barcelona , nu il vom cumpara pe Mesi..." ori altfel spus , CFR Calatori are bani dar nu ii strica pe noutati ...si de fapt banii nu sunt o problema iar restul parcului rulant este la superlativ din punct de vedere tehnic si estetic.....
 
Care "CFR" fratilor? Infrastructura nu apartine de CFR Calatori iar CFR Infra nu cumpara trenuri de calatori...

Exista inca jurnalisti care vad CFR ca o entitate unica?
 
Care "CFR" fratilor? Infrastructura nu apartine de CFR Calatori iar CFR Infra nu cumpara trenuri de calatori...
Nu fratilor ....cred ca nu ati intels aluzia...
La starea in care este CFR Calatori nu o spune pe fata "Nu ne permitem in prezent sa cumparam astfel de material rulant din cauza ca nu avem bani suficienti..." e mai usor sa spui ca nu le cumperi din cauza CFR Infrastructura care nu reuseste sa aiba linii de viteza....
Cam asa suna justificarea CFR Calatori...de parca ar avea banii suficienti , ar avea restul parcului de locomotive si material rulant pus la punct .....
Pai daca nu ai bani nici sa intretii ce ai , cum sa te gandesti la astfel de noutati ????
 
Big_boy a spus:
[...]
Pai daca nu ai bani nici sa intretii ce ai , cum sa te gandesti la astfel de noutati ????

Intotdeauna exista varianta finantarii. Daca merg la banca cu un plan de afacere solid, prin care sa arate ca pot genera profit din aceste trenuri, nu cred sa existe banca care nu ar fi bucuroasa sa ofere finantare.

De exemplu, Southeastern care este operator privat in sud-estul Marii Britanii are toate trenurile in drept de folosinta cu leasing de la HSBC.

Ma indoiesc ca exista vreun operator feroviar in lumea capitalista care sa cumpere material rulant nou. Pentru astfel de investitii, este indicat sa te folosesti de banii altora (ai bancilor, fondurilor de investitii etc).
 
Intotdeauna exista varianta finantarii. Daca merg la banca cu un plan de afacere solid, prin care sa arate ca pot genera profit din aceste trenuri, nu cred sa existe banca care nu ar fi bucuroasa sa ofere finantare.
Exact...dar e mai usor sa dai vina pe altii ( adica CFR Calatori spre CFR Infrastructura ....) asta am vrut sa spun de fapt !
 
Horia_Radulescu a spus:
în plus, pe secţiile mai scurte nu e mai rentabil s㒠înalţi peronul la nivelul podelei decât s㒠schimbi trenurile?

Nu ar fi rentabil nici in 1000 de ani, socotind cat costa asta la fiecare gara.
Ar fi vorba de nişte traverse de beton uzate, puse unele peste altele, peste care s㒠se toarne un strat de asfalt. O treab㒠care se face în câteva ore de munc㒠(sau în 2 zile dac㒠muncitorii sunt români). Rapid, simplu şi destul de eficient, cu condiţia s㒠fie bine şi s㒠nu ră’mân㒠juma' de metru între tren şi peron, ca la:


Bă’ncile româneşti nu ştiu cât de dispuse sunt s㒠finanţeze investiţiile feroviare... mai ales dup㒠ţepele luate cu domeniul auto, când dup㒠2009 s-au trezit cu sute de camioane şi autobuze în curţi c㒠n-au mai putut cumpă’ră’torii s㒠plă’teasc㒠ratele. Ca fapt divers, pe Hyperion scrie frumos ,,Finanţat de GarantiBank", deci nu e fă’cut 100% din banii lor. îns㒠dac㒠nu reuşesc s㒠îl vând㒠(c㒠de amortizat ar dura 50 de ani) îi paşte falimentul. Parc㒠ziceau ei odat㒠c㒠la un Phoenix de 1,5 milioane de euro, cam 1,1 milioane sunt cheltuielile.