Automotor Malaxa 1000/750 panoramic?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
226
399
Timisoara, Arad, Hunedoara
Buna ziua, după o lunga perioada in care am urmarit forumul din umbra, doresc să adresez o dilema: o poza a faimosului Willy Pragher, este facuta din interioroul unui automotor Malaxa, cuplat la un 1000/750, si pare sa fie un capăt "panoramic" , cu parbrize, în loc de 3. In muzeul feroviar din Sankt Petersburg, există un Malaxa 750 (ce luase calea Lituaniei după război) ce la un capăt, are 3 parbrize, iar la celălat, 5. Nu stiu daca are 2 posturi de conducere. Existau Automotoare Malaxa s750
nedatata-10.jpg
 
  • Like
Reacții: EMDiesel
Buna ziua, după o lunga perioada in care am urmarit forumul din umbra, doresc să adresez o dilema: o poza a faimosului Willy Pragher, este facuta din interioroul unui automotor Malaxa, cuplat la un 1000/750, si pare sa fie un capăt "panoramic" , cu parbrize, în loc de 3. In muzeul feroviar din Sankt Petersburg, există un Malaxa 750 (ce luase calea Lituaniei după război) ce la un capăt, are 3 parbrize, iar la celălat, 5. Nu stiu daca are 2 posturi de conducere. Existau Automotoare Malaxa s750
nedatata-10.jpg
*scuze, mi s-a amputat din text: Existau Automotoare Malaxa 750/1000 Panoramice?
 
Ce pot să zic este că designul lui 1000 îi aparține arhitectului Horia Creangă. De panoramic nu știu.
 
Multumesc pentru lămurire. Totusi, persistă misterul configurației 758-ului din Sankt Petersburg. Sa fie o reparație mai amplă în urma unui accident? Există și o poza arhicunoscuta din uzinele malaxa, cu un bot de 750/1000 in lucru, tot cu 5 parbrize.
%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B0_%D0%90%D0%92_%D0%90%D0%9C_%D0%9C%D0%9E%D0%A2_758._%281%29.jpg
 
Scuze, aici e link-ul.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.flickr.com/photos/16899704@N04/14520037403]View: https://www.flickr.com/photos/16899704@N04/14520037403[/img]
 
  • Like
Reacții: neagugaby
Au fost 3 automotoare si 3 remorci cu 5 geamuri. A fost un exercitiu de design. Impropriu spus panoramic, asa ceva nu a existat niciodata la CFR. Am scris despre ele ceva ani in urma, aici pe forum, la un subiect despre automotoarele 1000. Automotorul supravietuitor din Rusia este unul din ele si....avem norocul ca s-a pastrat foarte aproape de original. In tara de origine nu exista nici macar un exemplar pastrat iar primul livrat la CFR 753 a ars acum cativa ani ....

Despre remorcile cu 5 geamuri: la capat era un loc de relaxare de inspiratie nord americana, cu fotolii comode/bar si un fel de bell vedere. Modelul de inspiratie cred ca este Zephir-ul care avea acest tip de spatiu la vagonul de final.
 
Ultima editare:
Au fost 3 automotoare si 3 remorci cu 5 geamuri. A fost un exercitiu de design. Impropriu spus panoramic, asa ceva nu a existat niciodata la CFR. Am scris despre ele ceva ani in urma, aici pe forum, la un subiect despre automotoarele 1000. Automotorul supravietuitor din Rusia este unul din ele si....avem norocul ca s-a pastrat foarte aproape de original. In tara de origine nu exista nici macar un exemplar pastrat iar primul livrat la CFR 753 a ars acum cativa ani ....

Despre remorcile cu 5 geamuri: la capat era un loc de relaxare de inspiratie nord americana, cu fotolii comode/bar si un fel de bell vedere. Modelul de inspiratie cred ca este Zephir-ul care avea acest tip de spatiu la vagonul de final.
Multumesc pentru lămuriri! După ceva săpat pe drehescheibe, am reusit sa si gasesc o poza cu remorca(nu pare să aibă esapament/proiectorul de deasupra parbrizului/fusta cu grilaj in dreptul motorului): https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,9146413,914674621rjf1.jpg
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: cornelTT și ICRA
Prima poza: remorca originala Malaxa pozata de Serban Lacriteanu in 1972 la Bucuresti. Nu are motor, doar o soba interioara pentru incalzirea pe timp de iarna. Vopsirea originala identica cu seria 750, rosu/bej.

A doua poza: automotor regional obtinut dintr un vagon motorizat caruia i s-a schimbat la o data necunoscuta caroseria de lemn cu chestia aia traforata. E un " hand made" ca sa fiu pliticos. Daca nu ma insel a functionat pe raza regionalei Iasi.
 
  • Like
Reacții: MariusM și mrpuf
Alta imagine cu M. 86135.
"Instantaneu în gara Brașov, început de ani '60"
sursa - facebook chipurisiexpresii
 

Atașamente

  • FB_IMG_1675683814677.jpg
    FB_IMG_1675683814677.jpg
    80,8 KB · Vizualizări: 17
  • Like
Reacții: mrpuf și cosmin78