Automotor Malaxa 1000/750 panoramic?

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
86
97
Timisoara, Arad, Hunedoara
Buna ziua, după o lunga perioada in care am urmarit forumul din umbra, doresc să adresez o dilema: o poza a faimosului Willy Pragher, este facuta din interioroul unui automotor Malaxa, cuplat la un 1000/750, si pare sa fie un capăt "panoramic" , cu parbrize, în loc de 3. In muzeul feroviar din Sankt Petersburg, există un Malaxa 750 (ce luase calea Lituaniei după război) ce la un capăt, are 3 parbrize, iar la celălat, 5. Nu stiu daca are 2 posturi de conducere. Existau Automotoare Malaxa s750
nedatata-10.jpg
 

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
86
97
Timisoara, Arad, Hunedoara
Buna ziua, după o lunga perioada in care am urmarit forumul din umbra, doresc să adresez o dilema: o poza a faimosului Willy Pragher, este facuta din interioroul unui automotor Malaxa, cuplat la un 1000/750, si pare sa fie un capăt "panoramic" , cu parbrize, în loc de 3. In muzeul feroviar din Sankt Petersburg, există un Malaxa 750 (ce luase calea Lituaniei după război) ce la un capăt, are 3 parbrize, iar la celălat, 5. Nu stiu daca are 2 posturi de conducere. Existau Automotoare Malaxa s750
nedatata-10.jpg
*scuze, mi s-a amputat din text: Existau Automotoare Malaxa 750/1000 Panoramice?
 

ICRA

Well-Known Member
Trenulist
24 August 2011
814
106
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ce pot să zic este că designul lui 1000 îi aparține arhitectului Horia Creangă. De panoramic nu știu.
 

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
86
97
Timisoara, Arad, Hunedoara
Multumesc pentru lămurire. Totusi, persistă misterul configurației 758-ului din Sankt Petersburg. Sa fie o reparație mai amplă în urma unui accident? Există și o poza arhicunoscuta din uzinele malaxa, cu un bot de 750/1000 in lucru, tot cu 5 parbrize.
%D0%90%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%B0_%D0%90%D0%92_%D0%90%D0%9C_%D0%9C%D0%9E%D0%A2_758._%281%29.jpg
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
86
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Au fost 3 automotoare si 3 remorci cu 5 geamuri. A fost un exercitiu de design. Impropriu spus panoramic, asa ceva nu a existat niciodata la CFR. Am scris despre ele ceva ani in urma, aici pe forum, la un subiect despre automotoarele 1000. Automotorul supravietuitor din Rusia este unul din ele si....avem norocul ca s-a pastrat foarte aproape de original. In tara de origine nu exista nici macar un exemplar pastrat iar primul livrat la CFR 753 a ars acum cativa ani ....

Despre remorcile cu 5 geamuri: la capat era un loc de relaxare de inspiratie nord americana, cu fotolii comode/bar si un fel de bell vedere. Modelul de inspiratie cred ca este Zephir-ul care avea acest tip de spatiu la vagonul de final.
 
Ultima editare:

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
86
97
Timisoara, Arad, Hunedoara
Au fost 3 automotoare si 3 remorci cu 5 geamuri. A fost un exercitiu de design. Impropriu spus panoramic, asa ceva nu a existat niciodata la CFR. Am scris despre ele ceva ani in urma, aici pe forum, la un subiect despre automotoarele 1000. Automotorul supravietuitor din Rusia este unul din ele si....avem norocul ca s-a pastrat foarte aproape de original. In tara de origine nu exista nici macar un exemplar pastrat iar primul livrat la CFR 753 a ars acum cativa ani ....

Despre remorcile cu 5 geamuri: la capat era un loc de relaxare de inspiratie nord americana, cu fotolii comode/bar si un fel de bell vedere. Modelul de inspiratie cred ca este Zephir-ul care avea acest tip de spatiu la vagonul de final.
Multumesc pentru lămuriri! După ceva săpat pe drehescheibe, am reusit sa si gasesc o poza cu remorca(nu pare să aibă esapament/proiectorul de deasupra parbrizului/fusta cu grilaj in dreptul motorului): 21rjf1.jpg
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: cornelTT și ICRA

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
86
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Prima poza: remorca originala Malaxa pozata de Serban Lacriteanu in 1972 la Bucuresti. Nu are motor, doar o soba interioara pentru incalzirea pe timp de iarna. Vopsirea originala identica cu seria 750, rosu/bej.

A doua poza: automotor regional obtinut dintr un vagon motorizat caruia i s-a schimbat la o data necunoscuta caroseria de lemn cu chestia aia traforata. E un " hand made" ca sa fiu pliticos. Daca nu ma insel a functionat pe raza regionalei Iasi.
 
  • Like
Reacții: MariusM și mrpuf