Automotoare seria 78-1000

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Faine pozele Paul , poate cine stie in curand si un 78-1018-7+78-1029-4 ,
Cu 78-1021-1+78-1031-0 defectat bine de tot acesta a ajuns piese de schimb pentru 1008+1009, din ce se aude 78-1021-1+78-1031-0 va fi trimis la Marub , daca se mai strica unul situatia nu va fi prea placuta.
 
iata pe 1017-1019 si o parte din depoul de tramvaie Micalaca din Arad
1017_1019_209.jpg
 
Razvan,

Iti multumesc la randul meu pentru poza!

E o poza foarte reusita si din punct de vedere artistic, dar si din punct de vedere documentar: nu numai fiindca prinzi in "paralel" tramvaiele si automotorul, ci si fiindca mi-ai oferit rara ocazie sa observ acest automotor 1000 de deasupra! E o pozitie mai greu de "prins" si este extrem de utila pentru realizarea planurilor complete ale acestor masini minunate, o intreprindere pe care dupa cum stiti am inceput-o in urma cu aproape un an, si sper sa o si duc pana la capat intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Dorin,
acoperisul ,alaturi de tot automotorul, a cunoscut transformari in timp. Asa ca ai grija cand desenezi acest acoperis la epoca in care ai incadrat vehiculul.
 
Multumesc de atentionare Catalin!

Stii bine ca epoca mea de interes este epoca a II-a... 1920-1945, deci incerc sa reconstitui imaginea initiala pe care au avut-o aceste minunate masini in momentul in care au iesit de pe poarta uzinelor Malaxa.

Cred insa totusi ca elementul la care ma refeream, mai precis curbura acoperisului, a ramas neschimbata! De asemenea, elementul prin care iese capatul esapamentului este identic celui pe care il pot observa in pozele de uzina ale lui 1008, asa ca in mod sigur e acelasi. Interesanta este pozitia sa usor asimetrica fata de axa longitudinala a masinii. Crezi ca s-au operat modificari ale acestei pozitii?

Elementele de aerisire intr-adevar au suferit schimbari, si acolo va fi cam dificil sa "ghicesc" cum aratau elementele initiale, tocmai fiindca NU am la dispozitie o asemenea poza!
 
Elementele de aerisire intr-adevar au suferit schimbari, si acolo va fi cam dificil sa "ghicesc" cum aratau elementele initiale, tocmai fiindca NU am la dispozitie o asemenea poza!
victorian ,
Dupa ce am studiat mai atent poza cu 1008+1007 exterior si interior din Monografia Uzinelor Malaxa ,se pare ca la 1000 acestea nu au exsistat.(Avea totusi aer conditionat, deci cu aceasta utilitate acele elemente de aerisire nu isi au rostul)
Din unghiul in care este facuta poza acele elemente daca existau trebuiau sa se vada perfect.

Legat de deschiderea geamurilor la 1000(seria noua), o discutie mai veche, in pozele prezente se observa clar ca deschiderea geamurilor era prin tragere in jos de 2 butoni metalici exact ca si in zilele noastre si nu prin manivela , langa geam fiind o masa ceea ce impiedica actionare geamului cu o manivela , automotoarele aveau clasa 2 clasa unica.

Trecand la 750 , ei bine aici se complica treaba.
Se observa elementele de aerisire.
La varianta cu geamurile rotunjite la colturi ,se observa actionarea prin manivela.
In pozele prezentate la o privire mai atenta se pot observa si 750-uri cu 5 ferestre la postul 1 dar si 750-uri cu 3 la postul 1.
Din monografie reiese ca au fost construite in 4 etape.
Etapa 1 este cuprinsa de generatia a 6-a de automotoare

Nr.de fabricaĂžie 194-199 Nr.de inmatriculare 752-757 anul 1939 6 bucati Echipament de tractiune Motorul GANZ VIJaR 170, 240 CP Transmisia tip My1Ew 400 numar de viteze 5 Viteza Maxima 110 Km/h Vopsire Albastru-Crem (Cu exceptia lui 753, vopsit gri - două tonuri)

Obs: Lot experimental echipamente indigene
Motoarele prototip MALAXA-GANZ de 220/275 CP s-au montat pe automotoarele 755 (motor seria 22001) si 757 (motor seria 22002)

Etapa a 2-a este cuprinsa tot de generatia a 6-a de automotoare (aceasta mai mult ca sigur ca este cea cu 5 ferestre la postul 1 , debuteaza cu 758 aflat la rusi)

Nr.de fabricaĂžie 203-205 Nr.de inmatriculare 758-760 anul 1939 3 bucati Echipament de tractiune Motorul GANZ VIJaR 170, 240 CP Transmisia tip GANZ numar de viteze 5 Viteza Maxima 110 Km/h Vopsire Albastru-Crem.

Etapa a 3-a este cuprinsa de generatia a 7-a de automotoare.(se revine la 3 ferestre postul 1)
Anul 1939 Numar Inmatriculare 761-772 ( 770 a fost expus la Targul din Milano în aprilie 1940 , 770 din poze are 3 pe o parte 3 pe alta) bucati 12 motor MALAXA-GANZ putere CP 220/275 Transmisie My1 EW 400 Vit Max 110 Vopsire gri.

Etapa a 4-a cuprinsa tot de generatia a 7-a, executate dupa nationalizare conform documentatiei Malaxa(se trece si la 750 la deschiderea geamurilor prin butoni renuntandu-se la manivele si la geamurile rotunjite)

Anul 1949-1953

1 Bucata Automotor amenajat special pentru Vasile Luca (număr înmatriculare CFR: 773) Motor Malaxa-Ganz / 220 Transmisia My1 EW 400 viteza maxima 110 km/h

16 Bucati automotoare pentru serviciul de calatori. Seria a fost marcata de renuntari la performantele si exigentele din anii &8217;40. Noile conditii de aprovizionare au impus modificari si simplificari la motorul Malaxa-Ganz 220 reducandu-i puterea la 190 CP. Aceasta a antrenat micsorarea vitezei maxime la numai 80 km/h impunand utilizarea automotorului pe linii secundare. Panoul de comanda prin butoni a fost înlocuit cu comenzi prin manete. sorturile laterale au fost desfiintate etc. (nr. înm. CFR: 774-789) Motor Malaxa-Ganz / 190 Transmisia My1 EW 400.

4 bucati automotoare pentru serv. de comandament (nr. înm. CFR: 790-793)

Aici se pare ca a aparut in monografie o eroare.

Automotorul Malaxa 774 este unul salon cu sorturi si viteza maxima de 110 km/h.(probabil acesta este cel construit pentru Vasile Luca iar 773 intra la etapa a 3-a inainte de nationalizare).
 
O completare la automotoarele 1000

Nr.de fabricatie 191-193 numar inmatriculare 1001-1006 anul 1937 Nr bucati 3 Motor tip GANZ VIJaR 170 CP 2x275 Transmisia tip GANZ 5 viteze viteza maxima 110 vopsire crem (Supranumite "Automotoarele Balane")

Anul 1940 numar inmatriculare 1007-1008 Motor Malaxa-Ganz / 2x(220-275) transmisie My1 EW 400 Vit maxima 110 km/h Vopsire Rosu-Crem

Anul 1941/1942 1009-1022 Nr bucati 7 Motor Malaxa-Ganz / 2x(220-275) transmisie My1 EW 400 Vit maxima 110 km/h Vopsire Rosu-Crem

Anul 1943/1944 numar inmatriculare 1023-1032 Nr.bucati 5 Motor Malaxa-Ganz / 2x(220-275) transmisie My1 EW 400 Vit maxima 110 km/h Vopsire Rosu-Crem
 
Dupa cum stiti , automotoarele au un sistem de franare si un robinet de frana diferit fata de EA-uri DA-uri LDH-uri LDE-uri , acesta este Robinetul de Frana ST 60, care reuneste Frana Directa si cea Automata.

Dupa cercetarea pe care am facut-o , acestea sunt pozitiile Robinetului de frana ST60 al automotorului 78-1019.

Cine are mai multe informatii este invitat sa completeze :wink:
 
Lista automotoarelor ,locatiile lor si sectiile pe care circula:
(Cand vor aparea informatii noi ,am sa actualizez lista)

Seria 78-1000 (32 unităĂži adică 16 rame)

78-1001-3 + 78-1002-1- Casat"Automotorul Balan"

Foto : Colectia Catalin Pavel http://forum.railwayfan.ro/
78-1003-9 + 78-1004-7- Casat
78-1005-4 + 78-1006-2- Casat
78-1007-0- Casat
78-1008-8+78-1009-6- Depoul CFR Arad-->pe sectiile : Arad - Sannicolaul Mare - Arad ; Arad - Gurahont - Sebis - Gurahont - Arad

Foto : (C) dan tm http://www.railwayfan.ro/

Foto : (C) dan tm http://www.railwayfan.ro/
78-1010-4- Casat
78-1011-2 + 78-1012-0- Casat
78-1013-8 + 78-1014-6- Casat
78-1015-3- Casat
78-1016-1- Acum 78-0716-7 - Depoul CFR Medgidia

Foto : (C) Alexandru Brummer http://cfr.stfp.net/

Foto : (C) dimitrov www.lokomotiv.ro
78-1017-9+78-1019-5- Depoul CFR Arad-->pe sectiile : Arad - Sannicolaul Mare - Arad ; Arad - Gurahont - Sebis - Gurahont - Arad

Foto : (C) Endre Barta http://cfr.stfp.net/

Foto : (C) Endre Barta http://cfr.stfp.net/
78-1018-7+78-1029-4- MARUB

Foto : (C) Trole http://forum.railwayfan.ro/

Foto : (C) Trole http://forum.railwayfan.ro/
78-1020-3- Casat
78-1021-1+78-1031-0- Depoul CFR Arad-Defect

Foto : (C) Daniel Daraban http://cfr.stfp.net/

Foto : (C) Daniel Daraban http://cfr.stfp.net/
78-1022-9- Casat
78-1023-7 + 78-1024-5- Casat
78-1025-2 + 78-1026-0- Casat
78-1027-8 + 78-1028-6- Casat
78-1030-2- Casat
78-1032-8- Casat
 
716 a ajuns acum in schema "Delfin"?

ma intreb cum vor arata 60 si 63/65 in schema asta... pesemne la fel ca 41 si 46, insa pe albastru... :roll:
 
Horia_Radulescu a spus:
716 a ajuns acum in schema "Delfin"?

ma intreb cum vor arata 60 si 63/65 in schema asta... pesemne la fel ca 41 si 46, insa pe albastru... :roll:

Nu stiu exact, dar sigur ar arăta PENIBIL!