Automotoare seria 77-900

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"


Automotorul 77-0918-1 al depoului Piteşti(ex-Timişoara), gata de plecare spre Câmpulung ca tren PM 9121



Automotorul 77-0977-7 al depoului Piteşti, gata de plecare spre Curtea de Argeş, ca tren PM 9537
 
Automotorul 930 a avut probleme si a fost trimis de urgenta la arad,iar in locul lui pe 318 a venit 989
 
Ma intereseaza daca farurile de la acest automotor au posibilitatea de a se aprinde bicolor alb/rosu functie de directia de mers.
 
Multumesc Dorel.
Asa am banuit si eu dar nedumerirea mea a venit din faptul ca in unele poze (la cele modernizate mai ales) nu se observa aceasta rama. Probabil are dimensiuni mici si este mai greu de observat.
Referitor la cele modernizate cum au iluminarea in salon. S-au pastrat modelul de lampi vechi sau au lampi fluorescente?
 
Am circulat luni seara cu trenul P 9475 Pitesti-Piatra olt ............. HORROR
demult trebuiau casate , taiate si topite , esec total , nu am vazut un calator din acest motor sa zica da sunt bune , toti comentau inainte sa plece ca incepe sa huruie sa zdrangane sa asa si pe dincolo sunt prea depasite pentru ziua de azi sa nu mai zic de VEST ......... asa ca lokul care il merita e cazanul de topit ...... :-x :-x :-x
 
Sigur, sunt depasite, insa nu uita ca automotoarele despre care vorbesti servesc CFR-ul cu abnegatie de 74 de ani, mai mult decat va rezista orice "Desiro" modern si categoric mai mult decat va fi in stare sa munceasca zi de zi oricare dintre noi.

Asta arata ca, depasite sau nu, ele au fost o realizare extraordinara a celor care le-au construit si macar de asta ar merita ca macar cateva exemplare sa fie aduse la forma si aparenta lor originala si pastrate astfel, pe post de exponate de muzeu functionale.

Din pacate tare ma tem ca n-o sa se intample asa ceva si ca mai devreme sau mai tarziu cineva o sa asculte inteleapta ta sugestie si o sa le caseze pur si simplu.

De fapt, la fel de HORROR este si felul cum a ajuns situatia financiara de azi a CFR dupa multi ani de inteleapta organizare si conducere, de tepe si de "capuse", motiv pentru care probabil ca toata firma respectiva, cu toate acareturile ei va ajunge la cazanul de topit, iar noi ne vom continua viata fericiti calatorind in masinile noastre noi si in retelele de microbuze care prospera pe drumurile patriei.

In definitiv, daca pana si tu, un pasionat de transportul feroviar vrei sa le arunci la gunoi, atunci cine naiba mai are nevoie de porcaria asta de transport pe sine, desuet si demodat? Hai mai bine sa scoatem naibii toate sinele, sa aruncam toate fierataniile astea vechi si sa imbratisam fericiti viitorul de aur al omenirii inspirat de domnul Ford, cel care a inventat productia autovehiculelor pe banda rulanta. Traiasca asfaltul! :confused:
 
Eu circul saptamanal cu aceste automotoare si nu ma plang de ele,vati invatat cam domni cu desiro care nu va rezista ata cat au rezistat aceste automotoare.intradevar nu sunt prea confortabile dar sunt economice,iar cfr-ul le va mai pastra in circulatie!

Cat despre vest,ce sunt multe malaxe care is fac treaba fara intarziere si duc calatorii la timp,nu ca sulzerele si ldh-urile care au intarzieri de zeci de minute sau poate chiar ore!
 
Dorine, cu riscul de a fi dat afara de pe forum, trebuie sa-ti zic ca n-are rost sa-ti bati capul cu tot felul de indivizi, al caror scop unic e sa dea din plisc pe forumuri. Cu siguranta acest domn karpaty, nu numai ca nu cunoaste istoria acestor motoare, insa tot la fel de bine, cred ca nici nu-l intereseaza.

N-are rost, zic eu sa ne pierdem timpul cu astfel de indivizi...Mai ales ca sunt muuulte preocupari frumoase legate de pasiune, cum ar fi de exemplu executarea unei cladiri CFR epoca 2, sau expeditii pe o ruta interesanta :D

Noroc bun !
 
Nu e vb ca vreau sa le arunc la gunoi , doar sa le scoata din circulatie se pot pastra in muzee da nu in circulatie in ziua de azi , nu cred ca ais a vezi asa ceva in tarile civilizate , in vest , acolo nu tine nimeni asa ceva in circulatie acolos e tin in muzee , daca o luam pe partea de profit un calator obisnuit cand vede ca exista asa ceva in circulatie a doua oara nu mai vine cu motorul se duce mancand norii vede cu ce altceva da nus e mai suie in asa ceva , drept dovada cand am circulat luni seara cu el de la pitesti toti calatorii vorbeau ca nu le convine ce motor au bagat si nu e normal sa mai fie asa ceva in circulatie eu de asta vorbesc , cu asemenea motor nu vei atrage calatorii niciodata si asta duce la faliment , daca circula un pasionat cu asa ceva odata la o luna nu e deajuns sa mentina trenul in circulatie implicit linia deschisa trebuie judecat realist , drept dovada linia pitesti-curtea de arges cate personale mai sunt in momentul de fata ? 2 pe zi din cate erau odata ? dece? pt ca mai repede se suie in maxi taxi in calator decat sa fie zguduit o ora in asemenea motor si drept dovada cfr-ul a scos multe din trenuri , trebuie sa gandim cumva sa atragem calatorii nu sa mentinem in cirulatie vechituri pentru ca ne plac noua degeaba ne plac noua ca se asterne falimentul la cfr
Gnditi fratilor realist ...........
 
Tin sa te contrazic!

Pe Ineu-Cermei sunt 7 trenuri dus-intors si sunt pline,rar vezi sa nu fie pline!
Toti calatorii ajung in gara mai repede ca sa is ocupe loc.Asa ca aceii calatorii nu se plang ca merg zilnic cu aceste automotoare,dar un om care vrea doar confort ca karpaty normal ca nu ii convine.
Aceste automotoare is fac treaba si vor mai fi pastrate in circulatie pt 5-10 ani!
 
Ca sa impac si capra si varza (asa e vorba n-are legatura cu persoanele implicate in discutie) am sa expun o parere echilibrata. In primul rand, oricat de pasionat ai fi, trebuie sa pui istoria feroviara intr-o parte si necesitatile publicului calator in alta parte. E foarte clar ca la standardele actuale, motoarele astea nu mai au ce cauta pe calea ferata. Insa ele ar putea sa-si prelungeasca cariera, daca sunt folosite adecvat. S-a dat exemplu Cemei-Ineu; acolo sunt folosite adecvat. In alte parti sunt folosite aiurea, numai asa sa circule tren pe linie. Pe Curtea de Arges- Pitesti orarul trenurilor e cam aiurea nu neaparat motoarele. Acolo linia merge paralel cu o sosea pe care circula inclusiv microbuze clandestine. Statiile sunt amplasate la marginile localitatilor, oamenii din zona par ca nu mai au nevoie de tren. Si in alte parti se intampla acelasi fenomen, de declin al orarului trenurilor. Marketingul SNTFC nu mai face fata noilor provocari si se pare ca nici nu exista tragere de inima pentru recuperarea calatorilor. Asta-i alta poveste.
 
Cam agresiv mesajul lui George insa nici karpaty nu relateaza cum trebuie de ceea ce a avut parte in mica lui calatorie cu automotorul.

Ineu-Cermei linia de tren merge cumva paralel cu soseaua ?? Ar mai fi de intrebat si cat costa un bilet la autobuz/microbuz in comparatie cu trenul de se spune ca acele 7 trenuri sunt pline. In ziua de azi o familie care are doar un salariat sau chiar 2 pe niste salarii minim pe economie in mod sigur va alege trenul decat duba pentru a economisi 1-2 lei/zi mai ales daca trenurile sunt puse la ore la care poate ajunge la servici la timp si sa plece de la servici spre casa. Si oricum prin aceea multime de calatori multi sunt angajatii CFR care ei nu platesc dar trenul se vede plin.

Si nu in ultimul rand n-ar strica niste astfel de automotoare si pe alte linii nu doar in Ardeal si zona Timisoarei. Am tot spus mereu CFR prefera sa anuleze trenuri de 10-20 calatori decat sa aduca niste motoare sau mai rau am vazut in poze poe diferite forumuri trenuri cu 3-5 motoare in loc de LDH cu 2-3 vagoane.

Daca de maine trenurile de pe PL.Sud-Valeni-Maneciu si cele de pe Pl.Sud-Plopeni-Poiana.Slanic ar avea la fiecare usa cate un agent de paza sau angajat CFR ( ca pe vremuri = anul 2003 ) pentru a verifica biletul la urcare in tren dupa o luna de zile ori toti calatorii isi vor lua abonamente la tren ori se vor muta cu abonamente la dube pentru 5-10 lei in plus.Dupa aceea o luna de zile trenurile or se vor scoate ori ar trebui sa vedem si noi pe aceste linii motoare seria 77 la cat de putini vor mai merge cu trenul.

In 2003 nici cel mai negru dintre negrii sau smecher de smecher de pe linia Urziceniului nu scapa fara bilet. Trenul avea 2 garnituri Te cu 3-4 nasii si 5-6 agentii de paza nimeni din tren nu scapa fara bilet , cel care refuza era dat jos in prima statie sau chiar in camp iar daca era tare in gura o lua si pe cocoasa. Odata un mare smecher a trebuit sa se duca sa faca rost de banii pentru a-si recupera gagica care ramasese amanet in tren la PL.Sud cu agentii de paza ca n-au avut bilete. S-a intors baiatul a platit biletele si si-a luat gagica. Sau mai faceau actiunii cand trenul avea la fiecare usa cate un agent de paza care nu te lasa sa urci decat daca aveai bilet. Daca nu mai aveai timp sa-ti iei bilet din PL.Sud te urcai pe la prima usa unde un nas iti taia bilet la pret de tren. Apoi s-a renuntat la mersul cu trenul si agentii de paza iti verifica biletul la iesirea din gara cand intrai pe peron la linia 1 sa te poti duce la ce linie vrei. Romanii baieti desteptii cumparau un bilet prin care treceau de filtru cu acel bilet cate 20-30 de insi. Era un geam spart prin care biletul facea ture. Casa de bilete - Filtru Control - Geamul spart - iar filtru control - iar geamul spart si tot asa.
 
Am plecat luni seara cu 9475 din pitesti la ora 23:50 , motorul a tras la linia 1 pe la 23:20 pana la ora plecarii motorul a fost oprit , fiecare calator ce venea se urca ocupa un loc si cobora , barbatii la o tigara femeile la o brafa cert e ca inainte de ora plecarii lumea se asezase pe scaune , toate scaunele au fost ocupate si cativa calatori in picioare , majoritatea din stolnici (acolo au coborat multi) fiecare vorbea ca este luni si ca au bagat acest motor care zdrangane si scartiie si face ca toate alea nu am auzit o vorba buna de la nici un calator ce se afla in acel motor ba chiar imi aduc aminte si acesta fraza "iara porneste asta si huruie ca toate alea" din cate am inteles din ce vorbeau ca doar luni seara si vineri seara baga acest motor in celalalte zile este un vagon cu un ldh care e motivul nu stiu cert e ca publicul calator nu e deloc interesat de istoria acestor motoare ci de conditiile in care circula , pana la slatina am ramas 5 persoane iar de la slatina s-au mai suit 3 cadre cfr
 
Aşa e tot timpul trenul trenul ă’la. Eu am nimerit vagonul cu LDH când am avut treabă’, deşi la halul în care era (am scos un şerveţel şi am dat jos cojile de seminţe şi gunoaiele de pe o banchet㒠s㒠pot sta)...

Am avut (ne)plă’cerea s㒠merg la Curtea de Argeş şi cu Malaxa, dar şi cu LDH + Diitrov 29-22. SIncer, DImitrovul ă’la era lux pe lâng㒠micul automotor... nu te dă’dea cu capul de pereţi, avea scaune ceva mai mari (chiar dac㒠tot de plastic) şi mai era şi încă’lzit (cu abur... dar eficient). Deci... degeaba ne plac nouă’, dac㒠nu ofer㒠pic de confort raportat la cerinţele actuale. închipuie-ţi că’lă’torul care vine de la Rm. Vâlcea la Piatra Olt cu Desiro la rang de P şi dup㒠aia urc㒠în Malaxa, unde biletul tot atât îl costă’, da' diferenţa-i ca de la Cer la Pă’mânt. Dac㒠n-ai fi pasionat de că’i ferate ai plă’ti bilet pentru condiţiile astea? Eu NU.
 
Daca tot s-au bagat bani in ele, cu ocazia unei noi runde de RK, nu le poti duce pur si simplu la Remat. Sigur ca motoarele astea au o istorie de zeci de ani in spate, fapt pe care trebuie sa-l apreciem. Dar istoria de descifreaza cel mai bine intr-un muzeu, intr-un context adecvat. Acuma inteleg de ce s-a imputinat in halul asta traficul pe sectiile deservite de aceste motoare. Mai ales cand ai soseaua langa calea ferata nu faci concurenta cu antihitati. Poate ar mai avea o sansa pe trenurile scurte unde ai clienti siguri, gen elevi sau asa ceva. Sau Cemei-Ineu, Golenti-Poiana Mare, Jebel - Liebling, poate si trenurile scurte din zona Rm Valcea si alte zone. Parca si pe Crasna-Husi sunt tot malaxe si treaba pare sa mearga destul de bine. Ideea e ca trebuie sa mai faca ceva motoarele astea vreo cativa ani. Observatie valabila si pentru LVT-uri.
 
Am circulat cu Desiro pe Husi.
E foarte bine, mai ales ca circula pina la Vaslui.Cred ca ideea e de a prelua calatorii microbuzelor.