Au fost comandate doua garnituri:
Urmand ca Uzinele 23 August sa realizeze vagoanele motoare;
Uzinele Resita - generatorul electric si motoarele de tractiune;
Fabrica de Vagoane Arad - vagoanele remorci.
Trenurile aveau componenta de forma Vagon Motor + 2xVagoane Remorci + Vagon Motor si rulau pe 18 osii : 2 boghiuri motoare cu 3 osii si 6 boghiuri alergatoare cu cate 2 osii.
Prima garnitura a fost conceputa ca tren guvernamental.
A doua garnitura numita SAGEATA ALBASTRA a fost conceputa ca tren pentru calatori pentru liniile principale de mare viteză.
Cateva date tehnice :
- Motor Diesel principal ... tip MG 600 S
Numarul de cilindri ... 12 in V la 45°
Supraalimentat cu ... turbosuflanta Brown-Boveri
Putere uniorara ... 600 CP la 1150 rot/min
Putere continua (UIC) ... 510 CP la 1150 rot/min
- Motor Diesel auxiliar .. tip MG 120
Numarul de cilindri ... 6 în linie
Putere continua ... 100 CP la 1150 rot/min
- Diametrul rotilor cu bandaj nou ... 1000 mm
- Ampatamentul boghiurilor :
boghiu motor ... 3800 mm
boghiu purtator ... 3000 mm
- Distanta intre pivoti :
vagon motor ... 15940 mm
vagon remorca ... 15940 mm
- Lungimea vagoanelor :
vagon motor ... 23120 mm
vagon remorca ... 21690 mm
- Raza minima de inscriere in curba in linie curenta ... 150 m
- Puterea instalata pe automotor ... 1400 CP
- Forta de tractiune :
la pornire ... 10500 kg
in regim uniorar ... 5500 kg
in regim de durata ... 3950 kg
- Viteza :
in regim uniorar ... 50 km/h
in regim de durata ... 75 km/h
maxima ... 110 km/h
la turatia maxima admisa de motoarele de tractiune ... 120 km/h
Sageata Albastra 1959
Poza Scanata de nokia2010 si postata pe forum.railwayfan.ro
Cu ocazia unor reparatii, motoarele MG 600 S au fost inlocuite cu motoare MB 820 Bb licenta Maybach, de 12 cilindri in V ,750 CP, 1350 rot/min.
Automotoarele au fost prevazute cu regulatoare Sulzer ca la locomotivele Diesel-Electrice de 2100 CP fabricate de Electroputere Craiova în colaborare cu Resita, dupa licenta SLM Sulzer Brown Boveri Elvetia.
In urma acestor modificari au aparut la vagoanele motor o cocoasa.
75-0001-0 in Arad 1970 (Johannes Gloeckner) http://www.trains-worldexpresses.com/200/208.htm
http://www.trains-worldexpresses.com/index.htm
Poze din 1999 si 2003 : http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/75/pix.html
Fata de informatiile pezentate de mine mai sus ,puteti afla mai multe informatii detaliate precum si poze inedite despre Automotoarele seria 75 ADE-600S consultand Monografia Uzinlor Malaxa--> Caietul III - Automotoare-->Pagina 229.
Urmand ca Uzinele 23 August sa realizeze vagoanele motoare;
Uzinele Resita - generatorul electric si motoarele de tractiune;
Fabrica de Vagoane Arad - vagoanele remorci.
Trenurile aveau componenta de forma Vagon Motor + 2xVagoane Remorci + Vagon Motor si rulau pe 18 osii : 2 boghiuri motoare cu 3 osii si 6 boghiuri alergatoare cu cate 2 osii.
Prima garnitura a fost conceputa ca tren guvernamental.
A doua garnitura numita SAGEATA ALBASTRA a fost conceputa ca tren pentru calatori pentru liniile principale de mare viteză.
Cateva date tehnice :
- Motor Diesel principal ... tip MG 600 S
Numarul de cilindri ... 12 in V la 45°
Supraalimentat cu ... turbosuflanta Brown-Boveri
Putere uniorara ... 600 CP la 1150 rot/min
Putere continua (UIC) ... 510 CP la 1150 rot/min
- Motor Diesel auxiliar .. tip MG 120
Numarul de cilindri ... 6 în linie
Putere continua ... 100 CP la 1150 rot/min
- Diametrul rotilor cu bandaj nou ... 1000 mm
- Ampatamentul boghiurilor :
boghiu motor ... 3800 mm
boghiu purtator ... 3000 mm
- Distanta intre pivoti :
vagon motor ... 15940 mm
vagon remorca ... 15940 mm
- Lungimea vagoanelor :
vagon motor ... 23120 mm
vagon remorca ... 21690 mm
- Raza minima de inscriere in curba in linie curenta ... 150 m
- Puterea instalata pe automotor ... 1400 CP
- Forta de tractiune :
la pornire ... 10500 kg
in regim uniorar ... 5500 kg
in regim de durata ... 3950 kg
- Viteza :
in regim uniorar ... 50 km/h
in regim de durata ... 75 km/h
maxima ... 110 km/h
la turatia maxima admisa de motoarele de tractiune ... 120 km/h
Sageata Albastra 1959

Poza Scanata de nokia2010 si postata pe forum.railwayfan.ro
Cu ocazia unor reparatii, motoarele MG 600 S au fost inlocuite cu motoare MB 820 Bb licenta Maybach, de 12 cilindri in V ,750 CP, 1350 rot/min.
Automotoarele au fost prevazute cu regulatoare Sulzer ca la locomotivele Diesel-Electrice de 2100 CP fabricate de Electroputere Craiova în colaborare cu Resita, dupa licenta SLM Sulzer Brown Boveri Elvetia.
In urma acestor modificari au aparut la vagoanele motor o cocoasa.
75-0001-0 in Arad 1970 (Johannes Gloeckner) http://www.trains-worldexpresses.com/200/208.htm
http://www.trains-worldexpresses.com/index.htm
Poze din 1999 si 2003 : http://www.railfaneurope.net/pix/ro/diesel/dmu/75/pix.html
Fata de informatiile pezentate de mine mai sus ,puteti afla mai multe informatii detaliate precum si poze inedite despre Automotoarele seria 75 ADE-600S consultand Monografia Uzinlor Malaxa--> Caietul III - Automotoare-->Pagina 229.