Automatizarea dioramei,blocuri de linie,analog sau digital?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Prognosis

Well-Known Member
Trenulist
21 Iulie 2007
1.345
1
Slobozia
trenulete.info
WEBSITE
http://trenulete.info/
LOCATION
Slobozia
YOUTUBE
Prognosis
Poate cineva sa-mi spuna daca, in cazul digital, se poate programa o locomotiva sa mearga cu viteze diferite pe anumite tronsoane de cale ferata? sau de pilda sa place de pe loc cu o viteza si apoi dupa putin timp sa treca la alta viteza si apoi la oprire sa faca la fel?
 
Poate cineva sa-mi spuna daca, in cazul digital, se poate programa o locomotiva sa mearga cu viteze diferite pe anumite tronsoane de cale ferata? sau de pilda sa place de pe loc cu o viteza si apoi dupa putin timp sa treca la alta viteza si apoi la oprire sa faca la fel?

da, cu centrala (power box sau ESU ) comandata prin calculator :roll:
 
Nups! Ma lamuresc io cu voi! Cred ca voi merge pe analogik si asta pt. ca bugetul meu este infrastructurat una la mana si doaua la aceaiasi mana, este ca-mi place sa le bibilesc manual fara sa stau cu ochii in monitir! Asa am jocul cu trenulete pe PC dar nu l-am mai pornit de mult! Nu-l mai agreez! Vreau sa raman ancorat in realitate!
@Rally! Variatoarele de viteza piko sunt mai ieftine ca cele mehano? Vad ca nu mai ai pe site. Se mananca pe paine in tara asta! :D Toata lumea variaza cu Piko!
 
Prognosis a spus:
Cred ca prin analog iese mai ieftin singura problema fiind luminile care se sting la masina cand stationeaza!

Este posibil sa nu se stinga.
Eu am un BR80 Fleischmann care atunci cand il alimentezi cu 1,5 - 2 V se aprind luminile, motorul nu bazaie si masina sta pe loc.
Am vazut aceiasi chestie la un BR19. La 1,5 - 2 V se aprindeau luminile, masina statea pe loc si motorul nu bazaia.

Diferenta intre cele doua este ca BR-ul meu are becuri si ghiduri de lumina iar 19-le leduri in fiecare felinar.

Daca la BR19 chestia cu ledurile, sa zicem, permite aprinderea la tensiuni mici, la Fleischmann-ul meu nu am reusit sa-mi dau seama cum de se intampla fenomenul. Am desfacut-o, m-am uitat peste tot, am tras de toate firele si nu m-am dumirit.

Problema este alta, poate ne ajuta mpursu, circuitul electric sau electronic care sa iti permita asa ceva si, probabil, un amperaj destul de mare la sursa.
 
Pe analog ca sa obtii aceleasi efecte sunt necesare circuite electronice de la diferiti fabricanti , ce costa in final tot cat o centrala digitala . Eu cred ca nu merita investitia, mai ales ca nu vei reusi nici pe juma sa faci ce faci cu PC-ul.
Programul se seteaza o data, si se salveaza scenariul, deci nu trebuie sa stai cu ochii in PC. Mai mult poti face cate scenarii doresti.
Traseul se segmenteaza pe tronsoane , si pe fiecare , loco digitala si cu sunet e programata la diferite functii (lumini, sunete, frana, stop temporizat etc, etc )
Dupa estimarile mele, investitia e de circa 7-800 euro (fara pc si program ) info tot la fratele pcg :|
 
In sistemul digital, pornirile si opririle locomotivei pot fi facute cat de lente sau rapide dorim, prin intermediul setarii parametrilor decodorului montat in locomotiva. Astfel, la primirea comenzii de pornire, locomotiva accelereaza mai usor sau mai puternic pana la viteza comandata din statie, iar la primirea comenzii de oprire locomotiva franeaza mai usor sau mai puternic pana la oprirea completa. Astfel se simuleaza comportarea unui tren real, cu masa si inertie enorma, care nu mai permite manevrele bruste cu care eram obisnuiti in sistemul analogic :).
 
Am sursa de 12 volti la 25 Amperi/hora cea de la alimntatorul meu de oxigen asa ca fac ce vreau din ala e super tare, bag 5 variatoere pe segmente diferite si la trepte diferite si resolv problema. Creez doua scheme de circuite logice si deci doua tipuri de miscare in traseu si in plus prin comutatoare pot reveni la pozitia fara modificari sau cum vreau eu sa o fac! Cred! Hmmm! Ma tot gandesc! :roll:
 
io zic sa o mai gandesti ... la greu , nu te repezi cu variatoarele, mai ales PIKO se arde rapid la un consum mai mare.
Sa comanzi 5 variatoare odata ... :roll: nici daca ti-ai folosi degetele de la picioare. :D :D :D
In digital si ai probleme de comanda de la 3 loco in sus :( :( :(
Mai asteapta , mai cujeta, mai aduna info si fonduri... dupa care dai "lovitura" potrivita :idea:
 
mpursu a spus:
In sistemul digital, pornirile si opririle locomotivei pot fi facute cat de lente sau rapide dorim, prin intermediul setarii parametrilor decodorului montat in locomotiva. Astfel, la primirea comenzii de pornire, locomotiva accelereaza mai usor sau mai puternic pana la viteza comandata din statie, iar la primirea comenzii de oprire locomotiva franeaza mai usor sau mai puternic pana la oprirea completa. Astfel se simuleaza comportarea unui tren real, cu masa si inertie enorma, care nu mai permite manevrele bruste cu care eram obisnuiti in sistemul analogic :).

Asta cand manevrezi un singur tren sau, ma rog, cate vrei separat dar cand este vorba de scenariu care sa tina seama si de o eventuala locomotiva ce face manevra trecand peste liniile directe si "calcan" blocurile de dupa semnalul de intrare sau iesire din gara tot ce ai spus cade.
Nu se poate.
Am vazut, tot la pcg, cam cum sta treaba si recunosc ca-i a nabii de desteapta.
Un tren care vine spre gara daca are blocul de dupa semnal ocupat opreste in semnal si sta acolo.
Cand intra in gara are o viteza dupa care intra pe o zona de franare.
Pot spune ca masina are nai multe comenzi care le da PC-ul: accelerare, viteza maxima, viteza de intrare in perimetrul garii si oprire. Aceiasi chestie se intampla si cand un semnal este pe rosu, urmeaza pasii.
Foarte desteapta chestia si numai cu statia nu poti face mai ales cand este o invalmaseala de vreo 4 - 6 garnituri care pleaca si vin in gara cum au loc.
 
@ LDH
Tot nu m-am lamurit de unde stie PC-ul in ce pozitie se afla la un moment dat o oarecare masina? Poate ma hotarasc brusc ca la doua garnituri sa schimb masinile intre ele ca nu-mi place mie cum se asorteaza culoarea lor cu trenul. Atunci trebuie sa reprogramez scenariul?
 
Prognosis a spus:
@ LDH
Tot nu m-am lamurit de unde stie PC-ul in ce pozitie se afla la un moment dat o oarecare masina? Poate ma hotarasc brusc ca la doua garnituri sa schimb masinile intre ele ca nu-mi place mie cum se asorteaza culoarea lor cu trenul. Atunci trebuie sa reprogramez scenariul?

Pai programul are inserat un subprogram de urmarire a masinii pe parcurs.
Daca ai luat locomotiva si ai mutat-o, desi nu vad de ce ai face asta, este posibil sa nu mai recunosca nimic si sa tina linia ocupata acolo de unde ai furat locomotiva.
Trebuie reprogramare.
Nu este cazul locomotivei de manevra pe care, in general, o plibi manual.