Atmosfera feroviara olandeza in anul 1989...album de poze.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Alea rusești erau fabricate cumva la aceeași fabrică? Întreb pentru că am văzut poze sau prospecte într-o arhivă germană cu vagoane frigorifice pentru Rusia, asemănătoare cu ale noastre. De aici și confuzia între ale noastre și ale lor...
 
VEB Waggonbau faceau si vagoane de marfa sau doar de calatori?
DDR-u a umplut CAER-ul de vagoane.
Cuplurile etajate, etajatele solo (26-26) pe la CFR.
Parca si niste WLAB.
 
VEB Waggonbau faceau si vagoane de marfa sau doar de calatori?

Era un combinat care reunea o duzina de producatori diferiti de vagoane de toate tipurile, de la tramvaie la vagoane etajate de ecartament larg: Ammendorf, Bautzen, Dessau, Gotha, Görlitz, Niesky s.a.m.d.
 
  • Like
Reacții: Frank_L
Da, construcția se numește Kombinat.

G%C3%96WA.jpg


1945 LOWA - VVB Lokomotiv- und Waggonbau
1954 VVB Schienenfahrzeugbau
mai tarziu VEB Kombinat Schienenfahrzeugbau DDR, Berlin
1990 DWA Deutschen Waggonbau AG (parte a VEB)

VEB Waggonbau Ammendorf, vormals Gottfried Lindner AG
VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg, vormals Orenstein & Koppel (1976 aus dem Kombinat ausgeschieden)
VEB Waggonbau Bautzen, vormals Linke-Hofmann-Busch
VEB Waggonbau Dessau, vormals Dessauer Waggonfabrik
VEB Waggonbau Gotha, ehemals Fritz Bothmann
VEB Waggonbau Görlitz, vormals Waggon- und Maschinenbau Görlitz AG (WUMAG)
VEB Lokomotivbau Elektrotechnische Werke Hans Beimler Hennigsdorf, vormals AEG
VEB Waggonbau Niesky, vormals Christoph & Unmack
VEB Waggonbau Werdau, vormals Linke-Hofmann-Busch mit Vorgängern Sächs. Waggonbau und Wagenfabrik Schumann
VEB Schwermaschinenbau „Heinrich Rau“ Wildau
VEB Waggonausrüstungen Vetschau
VEB Federnwerk Zittau
sursă / wikipedia

Fiecare VEB era specializat.
Niesky si Dessau marfa
Ammendorf, Bautzen, Görlitz calatori
Gotha tramvai
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Acuma stiu cine facea vagoane de marfa, in zilele astea poate am timp sa caut dupa poze.
cum ar veni Vereigniter Schienenfahrzeugbau ,,constructorii de material rulant uniti? asociatia uzinelor de material rulant?

VEB de la ce vine? Vereigniter E....Betribe, E-ul vine de la Eisehnbahn?

waggonbau e clar este constructor de vagoane. As fi tentat sa zic uzina constructoare de vagoane

sînt convins ca sigla asta era si pe vagoanele frigorifice.
Oare cîte garnituri avea CFR? nu cred ca au ajuns prin Olanda.
De altfel vagoanele CFR pînă unde au ajuns în epoca aia si pînă unde ajung acuma?
Am vazut anul trecut o garnitura de platforme noi de la Drobeta Turnu Severin pentru Marea Britanie. off topic
 
VEB ->Volkseigener Betrieb ->Cum ar trebui să traduc asta? Companie publică. Companie care deține oamenii.
„Volk" „Oameni” în sens comunist.
 
Oare cîte garnituri avea CFR? nu cred ca au ajuns prin Olanda.
De altfel vagoanele CFR pînă unde au ajuns în epoca aia si pînă unde ajung acuma?
Vagoanele au ajuns si prin Norvegia.

In Romania au fost 30 trenuri, cu componenta 1 vagon uzina DM4-310 + 8 vagoane frigorifice MK4 432.
Toate vagoanele, cunoscute dupa numele proprietarului ca "ITIA", au fost construite de Waggonbau Dessau in perioada 1977-1982. Initial vagoanele Iaeghis au avut boghiuri tip Gorlitz V iar apoi acestea au fost inlocuite cu Y 25 Cs II. Vagoanele inscrise in parcul CFR au avut litera M pe usa.

Numar de vagoane in 2000: 22 uzina si 118 frigorifice.
La Servtrans Invest au ajuns 3 vagoane uzina, Iaiis si 65 vagoane Iaeghis, frigorifice.

Vezi ca pe la sfarsitul anilor 2000, RP-ul se facea si la Timisoara.

Alte trenuri au fost la:
SZD - MK4-417 / MK4-424
RAI - MK4-436
DR - MK4-434